Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Rapporten ingen chocker. Selskapet oppreper mål om 40 MEUR och 8-12% EBIT :+1::+1:

1 Like

Nå ser du min grunn får og ville selge av Haiti, dette er et u-land på lik linje med Afrika.

Yupp :+1:

Fikk ihvertfall fylt på litt på 16,1 i dag, så får vi se om det var lurt…
Kjør da Midt-Østen!

Lander man det avtalet (noe jeg tror man gjør) så burde vi se +30 kr. Da snur mest sannsynlig vinsten neste år. Meget positivt de beholder mål om 40 MEUR i 2021, men på bakgrunn av dagens siffrer er der nok lurt å holde seg skeptisk fremover. Men mye ser uansett ut å gå i rikitg retning.

Ja, ballsy å opprettholde det… Ting må jo være på gang her!:slight_smile:

Høres sånn ut.

In spite of the challenges Talkpools business has been facing during 2019, we are convinced that 2020 will be a year of significant growth both for IoT and for Network Services and we are still confident that we will reach the projected target of EUR 40 million revenue and 8-12 percent EBIT in 2021.

:money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

1 Like

Rapport dag. “Dårlig” rapport, og svak omsetning. Høy sannsynlighet for en LPS idag. Test av b/o av multi-år trenden, weekly ML og MA 200. Kjøpene fortsatt villige med høye forventninger.

Fas E på gang? Hva sier dere @Hocki @rosk82 og øvrige wyckoffians.

Har fulgt med på denne selv, men syns den har vært vanskelig å definere.

Med tanke på oppsettet ditt så passer det strukturmessig, men et par ting som får meg til å å tro at vi ikke er kommet så langt.

  • Fase B er for kort i henhold de grunnleggende reglene. B skal helst ikke være kortere en fase A eller C, men kan finnes unntak, men de er sjeldne. Som regel i distribusjonfaser da det er hastverk med å komme seg ut.

  • CHoCH kommer ikke før på rally nr 2, som er et kjennetegn på et rally fra SC.

  • Rally har volum, men det kommer på feil tidspunkt. Gap up utløser volum som presser pris ned. Siste gap up hadde rally i etterkant. Men det er et svakt rally. Man får et forsøk på brudd som feiler.

  • Dagen idag åpner med gap ned, etterfulgt med dip. Avslutter i toppen av spread, men makter ikke å komme tilbake inn i den mindre rangen som utspiller seg i toppen av den større potensielle rangen.

Går man på ukentlig chart får man et mye tydeligere tegn på hvor man muligens ligger.
Vi kan potensielt fremdeles være i Fase A i forhold til ukentlig. Ser også avtagende volum på vei opp, noe som indikerer vi kan få en reaksjon til nedsiden.

Jeg tenker også på cause & effect. Hvis vi hadde vært i en fase E nå så hadde “cause” vært veldig lav, og vi hadde potensielt bare fått et lite hopp til en ny tradingrange.

Men som sagt, jeg syns denne har vært vanskelig å tyde. Pga karakter på rally, gaps, volum osv. Vil gjerne se en test til nedsiden på ukentlig for å bekrefte at SC er satt.

4 Likes

Takk for tilbakemelding :slight_smile:

Hvis vi ser i Q2 rapporten sier CEO at Haiti vil måtte oppgraderes.

Talkpool’s Operation & Maintenance organisation in Haiti has since the start of the project in 2005 delivered high quality services to the local operator Digicel and a stable revenue stream to Talkpool Group. Quality and operational excellence was always the trademark of Talkpool Haiti. After 12 years of high performance under increasing pressure, the need for investments in the Haiti operations became obvious during last year. A major refurbishing project with a new organization, processes and tools has been implemented and is well underway. Talkpool’s refurbishment costs peaked during Q2 that saw higher costs than revenues. It will take until the end of the year before the refurbishing work is fully accomplished. This will be followed by new opportunities and projects from Digicel.

Og det vil ta resten av året, med dette i bakhand tror jeg dette også vil prege Q4, jeg håper Pakistan og KSU samt Europa vil klare og dra dem i plus men jeg tviler.

Under Q3 fikk vi politiske uroligheter på toppen.

Jeg er helt klar på at når Haiti er ferdig oppgradert må denne branchen selges, skal Talkpool kunne handles til la oss si P/E 10 i fremtiden er de nødt til og få vekk disse U-lands branchene.

Er det noen som har regnet på EBIT på de meldte kontraktene det siste året? Blir litt tipping på vedrørende marginene, men et ca tall.

Bort med Afrika, Haiti og Sydamerika.

Steng over 18.50 idag og min LPS bekreftes :wink:

Et annet alternativ er en tradingrange i øvre halvdel. Dette er i seg selv er også ganske bull.
Du vil mest sannsynlig få en form for upthrust i fase B da.

Eksempel på dette er Photocure, hvor man etter den dype reaksjonen rundt november i fjor fikk et rally, for så å etablere seg i øvre halvdel.

Men Talkpool er absolutt en aksje jeg har et øye på :+1:

Volumen igår på en “dårlig” rapport sier det meste om bull caset uavhengig av trading range mønster. Volum og prisutvikling er mer aktuell å følge enn selve trading range. Forventningene er høye innfor en potensiel avtale.

Ja mye som skjer nå. LinkedIn er min kilde for info.

Forberedt lån på 20 meur pga avtalet
Skal gå med vinst 2020
Opprettholder mål 2021

For dette får man betale 2x ebit idag.

Hvor dårlig kan det bli?

1 Like

Talkpool fortsetter å love, men hva har blitt levert? Helt objektivt sett, hva konkret har de egentlig ordnet, utenom et par mindre kontrakter som mer eller mindre ikke har betydning?

Kursfall fra 40 til 15 kan fint forsvares. De har nå muligheten til å endre inntrykket, så vi får se om de leverer denne gang. Personlig så håper jeg de lykkes, men sålenge kursen er under 20kr, så er dette kun et case jeg følger med fra tid til annen.

Dette kan også være en hode skulder formasjon, for de som ser teknisk på caset.

2 Likes

Har dårlig erfaring med HS i bunnformasjon. Ifølge O’Neil er det svakt. Men uansett, det nya avtalet kan snu trenden. Ifølge VD overstiger “årlig omsetning” gruppens oms idag. Dvs, totalsumm over 5 år er over 1 miljard SEK (~1.3-1.5). Står forskjellig i opprinnelige PM og Q3 rapporten.

Forhåpentligvis kan man få det før året er over. Da er det game over. Done and done. Up and away.

2 Likes

Er det senest mid feb som er tidsaspektet på den avtalen? Med tanke på lånet som ble gitt?