Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ja, men det er ikke alle som opplever bivirkningene som like kraftige, videre har de ikke mange alternativene.

Nei, men netttopp derfor jeg ikke tror Ipilimumab er foretrukket i 1L. Tror det brukes i litt seinere løp, typisk 2L.

2 Likes

Ser forresten at Ultimovacs skal være med i en trippelcombo, kombinerer PD1 hemmer med CTLA-4 og vaksine

The immunotherapy combination of nivolumab, ipilimumab and UV1 could represent a highly interesting treatment regime where the different mechanisms of action of the three drugs could provide synergistic effects that could be of clinical benefit to patients. “

Men det gir oss en indikasjon på hvordan Targovax sitt studieoppsett blir seende ut og hvilke primærendepunkt som skal leses av. Og at vi kan forvente avlesing i slutten av 2022, tidlig 2023.
Soug nevnte 80-100 pasienter i deres studie.

A total of 118 patients will be included in the study. Half of the patients will be treated with the combination of UV1, nivolumab and ipilimumab, whereas the other half will receive nivolumab and ipilimumab only.

The study is planned to be conducted at 6 hospitals in 5 countries (Norway, Sweden, Denmark, Finland, and Australia). The study is about to be initiated and patient inclusion is expected to start in Q1 2020. The primary endpoint of the trial is progression-free survival (PFS) and the PFS read-out is expected mid-2022. The necessary approvals from the Norwegian Medicinal Agency and the ethics committee in Norway are in place to initiate the trial.

1 Like

Først må de nå målepunktene på 18 + 13 pasienter, så rekruterer de videre (etter det jeg forstår) i en studie der trvx ikke har kontroll over. Vil anta det vil ta lenger tid til å nå markedet kontra TRVX sine planer om conditional approval i mesothelioma innen 2022:

Ser at i melanoma også begynner man med PD1 CPI først. Så prøver man med nivolumab kombinert med ipilimumab etter det.

Bør jo ikke gå noe tregere i første linje med enda flere pasienter :+1:

Indirekte har vi fått veldig mange gode nyheter i dag!:slight_smile:

  1. Kjapt studie, 80-100 pasienter

  2. Partner står på trappene

  3. Trippelcombo, som gir større sannsynlighet til å slå chemo som monoterapi.

  4. En ting til, et studie som det går kjapt å rekruttere pasienter til

7 Likes

Så… Merck da? De har vel fått med seg at oncos får deres keytruda til å virke igjen på non responders i melanoma. :slight_smile: på lav dose…

5 Likes

Det er et jævlig billig studie for å få tilgang til 1L behandling i en indikasjon med 15k pasienter i EU og US!

Hvis vi regner 1 million per pasient og legger på 50 millioner i kostnader for pivotal studie, så kan altså Merck(?) få tilgang til et på marked på ca 15 milliarder norske kroner på rekord tid og for en «billig» penge.

Jeg tror Targovax har gode muligheter til å lande en god avtale. Hvordan avtalen kommer til å se ut er vanskelig å spå, men Targovax bør kunne oppnå fin premie her. Hvis ikke mener jeg de bør avslå samarbeid og heller finansiere dette selv, så får heller BP komme tilbake hvis de innfrir primærendepunktene. Men da vil de måtte betale en betydelig høyere pris.

6 Likes

Noe er allerede avtalt… eller så sitter de på noe gull data…

I en periode der de burde vært shaky og livredde grunnet finansiering og risiko, så virker de meget selvsikre. Har fulgt disse noen år nå og merker en markant forskjell på presentasjonene, uttalelsene (repeterende) og holdningene. Noe er på gang.

Ah… bare dropp jul og nyttår… vil ha mesothelioma data og partneravtale nå… :wink:

11 Likes

Jeg mener Targovax tilbyr BP å score på åpent mål her.
Du får check på absolutt alle parametere, stort marked, billig og kjapt studie, liten/ingen konkurranse fra andre virus osv.

Det bør være rom for avtale av Algeta-kaliber her! Ballsy statment, men alt tilsier at det skal være oppnåelig.

Og som ikke det er nok, så er mcap i kjelleren, så det muliggjør en raktteferd av de sjeldne. Gitt gode data…:wink:

5 Likes

Yes! Mode-of-action temmelig enkel å forklare for investorer også.

4 Likes

Markedet er i X-files modus, de tror det ikke før de får se det

3 Likes

Helt enig me deg @Whatsthat. Vært aksjonær noen år, og jeg merker tydelig at de har dratt på seg selvtillit gjennom de siste månedene og det gjenspeiles i presentasjonene. Har god tro på at Mesotheliom blir bra og at de får til et samarbeid med BP.

2 Likes

Oisann Transgene! Flopper igjen…

As a consequence, the company has decided to abandon the vaccine’s development, which was being carried out in collaboration with the big pharma Bristol-Myers Squibb.

The cancer vaccine candidate consists of a modified vaccinia virus that carries the genetic instructions to produce two proteins that boost the response of the immune system against cancer.

6 Likes

Another similar example is the development of
the HAdV Ad5/3-D24-GMCSF, also termed ONCOS-102. ONCOS-102 is a chimeric HAdV5/3 with a
24bp deletion in E1A and additionally codes for the granulocyte–macrophage colony–stimulating
factor (GMCSF) which is a known inducer of anti-cancer immunity [179]. This has recently moved
into a phase I clinical trial for the treatment of late stage solid cancer types [180].

1 Like

Veldig bra diskurs på forumet nå, dette er gøy!:smiling_face_with_three_hearts:
Fikk endelig høre høre Soug, min takeout er at en emi ikke lenger er sannsynlig, det er BP penger de sattser på. Når vi bryter igjennom 7-tallet (i neste uke) går det ikke lang tid før vi er oppe i 11-12kr.

6 Likes

Helsekonferansen 2019: Øystein Soug om Targovax

https://soundcloud.com/dnb_podcast/helsekonferansen-2019-oystein-soug-om-targovax

7 Likes

Herlig og høre på !

Soug : det som skal skje først er at vi skal lese ut data i den pågående studien og få en partner ! Punktum …

Hallo …?

Jeg er ganske overrasket over at dette flyr folk hus forbi og vi endte på en ganske så laber omsetning idag😛

Januar blir rå ! :+1:t2:

9 Likes

Måske det hænger sammen med, at Soug godt ved, at dårlige data readouts i januar betyder over and out for Targovax! Men jeg er enig i, at han virker meget optimistisk, så jeg tror på gode nyheder, og en BP partneraftale, eller salg med royalties🙏

1 Like

I verste fall så blir det en partner som bidrar med medisin, i bestefall så tar de frem gullkortet

2 Likes