Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Hva mener du med dette? Og hvilke konkrete peers er det du tenker på? Er de priset 10- eller 100-gangen ift TRVX?

Iflg Einarsson i podkast 116 er det bare Vaccibody som er “riktig priset” i norsk biotek, så spent på hvem du sammenligner TRVX mot.

Ser ut til at du skulle ha solgt alt over 10 og kjøpt tilbake på 7?

Når dette skjer med TRVX 2 ganger på ca. 1 år, så må Soug og co. ta seg sammen og levere varene og ikkje bare småemisjoner med 30% rabatt når prisingen endelig har begynt å ta seg opp.

PCIB var ikkje så mye bedre med teoretisk verdi på 45 og haussingen av spesialinvestor Nyenburgh.

Prisingen til TRVX er fremdeles latterlig lav, så får vi se om/når dette endrer seg.

Tja, hvis vaccibody er den eneste som er rett priset (og eneste utenfor OB) så må prisen for det mest feilprisede selskapet gå til trvx.

Men selvsagt vanskeligere å forklare bruken av virus mot kreft vs radioaktivitet eller lommelykter :wink::upside_down_face:

1 Like

Hvis en kan sammenligne med et produkt fra biotek i USA så er kanskje T-VEC (ONCO-Vex) en mulig sammenligning?

Selskapet Biovex som utviklet produktet ble kjøpt av Amgen i 2011 for totalt rundt 1 milliard USD…litt mer enn ca 500 millioner NOK.

1 Like

aborum, hva jeg finner bekymrende er din gjentatte gjengivelse av hva ØS skal har uttalt; at Trvx ikke er for småaksjonærer og er det riktig gjengitt av deg blir jeg bekymret. De største aksjonærene sitter stille i båten, de hverken kjøper eller selger. Hva anbefaler du som virkemiddel for stigene interesse og aksjekurs om du ikke ser verdien av eller nører under dynamikken ved å være representert på børs.

Mesothelioma dataene slik jeg tolket de var meget gode, vi var primært ute etter en sterk immunrespons og det fikk vi, OS dataene viste også en tydelig sammenheng mellom immunrespons og OS. Denne studien var på forhånd varslet som make it or break it for Trvx, en påfølgende emisjon på 15% pluss i forhold til en krise-emisjon på 7 er ikke akkurat hva jeg betegner som suksess. Jeg skjønner godt din bekymring og at en ikke skal drite i eget reir, men som aksjonærer må vi rette søkelyset mot selskapet og ikke mot markedet på hvorfor. Hvorfor er Trvx det billigste selskapet i Radioforsk sin portefølje er mitt spørsmål, jeg er enig i at alle er underpriset, men det er fortsatt ikke rett svar.

3 Likes

Vet ikke helt hva som er kontroversielt med det? Vi vet hva slags avtaler om skjer med onkolytiske virus, og så ser vi prisingen av selskapene våre:

3 Likes

Det går an å se en potensiell mellomting.

Bare så det er sagt, jeg tror på noen måneder forsinkelse fra TRVX rundt Melanomdata. Har snakket om det med en del på innsiderchat etter podcast, og det er min midlertidige gjetning. Svaret får vi uansett på kvartalsrapporten. At jeg tror noe er ikke noe noen andre bør vektlegge egentlig. Løs spekulering er vel riktig betegnelse på det.

Men jeg tror ikke det spiller noen enorm rolle for selskapet. Grunnen er at jeg teller forsinkelser i ekstra emisjoner. Og jeg klarer ikke å se at noen måneder forsinkelse i melanom nå vil gi noen ekstra emisjoner. Neste emisjon i trvx vil “uansett” komme i forbindelse med oppstart av dyrere pivotale studier mest sannsynlig begynnelsen av 2021.

TRVX er nå finansiert fram til de starter opp meso-studiet i pivotal fase i slutten av 2020 eller mer sannsynlig i 1H 2021. Det er “tidslinjen” av betydning for selskapet uansett. Om man får melanomdata i juni eller september/oktober betyr nok ikke så mye i den sammenheng.

Hva vil det si?

Jo at jeg antar vi får følgende ting før neste emisjon:

  • Potensielt noen måneders forsinkelse på melanomstudien (jeg tror på dette, men det er usikkert).
  • Mer modne meso data (mange data var sensurert på det vi fikk presentert).
  • Avklaring studiedesign osv for meso med regulatoriske myndigheter. Virker som mye men ikke alt er avklart.
  • Avtale med big pharma på pivotal fase i neste fase på meso.
  • Melanomdata.
  • Potensielt oppdatering på studier i regi av andre / partnere (ikke meso eller melanom).
  • Potensielt informasjon om patenter, neste generasjon virus, og eventuelt muligens studier rundt dette.
  • Avklaring på om opsjonen med kinesisk partner på TG blir brukt eller ikke.

Selvsagt andre muligheter også. Ser jo ikke bort fra avtale på melanom, partner der, eller andre godsaker. Men ikke i nær framtid.

Det jeg skal fram til er at for en som meg så er TRVX spennende fordi man forventer at mye skal skje fram til neste emisjon. Og det forventer jeg uavhengig av om melanomdata blir forsinket. Selv om forsinkelser aldri er positivt, så kommer de uansett i god tid før neste emisjon skulle jeg tro.

Jeg er per dags dato ikke investert i trvx pga uklart teknisk bildet

Det tekniske endrer seg relativt uavhengig av det fundamentale.

Teknisk er handelsbildet preget av noen meget ivrige øretrillere som kjøper på 7kr - 7.2kr og selger rundt 7.5kr. Det er tydeligvis noe salgslyst over 7.5 opp mot 8kr, men liten salgsvilje under 7.2kr. Det vil si at aksjen per nå er preget av stillingskrig hvor man venter og ser hvem som mister tålmodigheten først. De som helst vil ut rett over 8kr, eller de som vil kjøpe rett under 7kr. Det virker på meg som om en fundamental nyhet, eller brått stemningsskiftet på børsene verden over pga coronaviruset vil kunne sette retning på kort sikt.

Jeg avventer derfor en endring av det tekniske bildet før jeg investerer igjen. Mye av det har med coronaviruset å gjøre, som jeg mener kan gi ett brått stemningsskifte både positivt og negativt de neste ukene for alle verdens børser.

Jeg tegner inn 3 scenarioer, opp ned og sidelengs, og mener jeg ikke har en veldig god grunn til å mene at aksjen “skal” gå i noen av retningene på kort sikt. Da avventer jeg heller på utsiden til jeg ser en endring.

8 Likes

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Ukens liste:

9 Likes

Morgan Stanley opp fra 543k ved nyttår til 910k…skal vi legge noe i det?

1 Like

De har vel trua da😁

Kan svare meg selv, at topp20 øker litt betyr ingen verdens ting.

Se på omsetningen i TRVX ift PHO…en kan jo bli skamfull av mindre.

Når skal vi få fart på TRVX igjen?

Men hadde det vært negativt for deg om topp20 hadde solgt unna?

Det spiller ingen rolle for meg når det ikkje har noen positiv effekt i markedet når topp20 øker.

Markedet er mer opptatt av om Spetalen øker i PHO.

Mens TRVX blir avspist med handler på 10 aksjer fordi de ikkje makter å fenge markedet på mellomlang sikt.

PHO har også vært der for 2-3 år siden, no er det TRVX som kjemper om å være verst i klassen.

Men får jo håpe det snur snart med en melding eller to.

Gratulerer Lothian :grinning:

2 Likes

Jeg har aldrig påstået, at Øystein Soug har udtalt at TRVX ikke er for småaktionærer; hvad angår virkemidler for at løfte aktiekursen, så kan jeg forestille mig alt muligt, men er som udgangspunkt afklaret med at der er venteperioder, der for flere kan medføre metaltræthed, hvilket også ses på debatten.

Hvad angår volumen i PHO må man tage sig til hovedet, da denne aktie indtil ultimo november, 2019 omsatte omtrent samme antal aktier som TRVX (i gennemsnit, måske en anelse mere, men det er marginaler).

Det gjorde han, men bare i en bisetning forrige vår/sommer. Husker ikke helt når det var, men tror det var på Facebook-intervjuet de hadde. Det var i etterkant av emisjonen og kursen hadde falt mye, så stemningen var ikke så god akkurat da.

1 Like

Alle biotek på OB har opplevd en viss tørketid der tilsynelatende “ingen” positive nyheter har en vedvarende positiv effekt på prisingen.

For TRVX er det rett og slett utrolig at effekten av avtalen med IOVaxis fra den 8. januar 2020 (potensiell ramme på 103 MUSD + 2-digits royalties) er borte vekk etter emisjonen på 8.

Spesielt mtp at denne avtalen representerte en revurdering av TG-plattformen.

Vi har altså ikkje vært i nærheten av 8 etter emisjonen og driver nå og roter nede på 7,26…

1 Like

Jeg står ikke på mål for, hvad Øystein Soug udtaler, eller på hvilke tidspunkter; fakta er, at jeg aldrig har videregivet den udtalelse og jeg finder det svært anklagende, at man starter på at komme ord i munden på andre skribenter.

Vinterferie. Fin anledning til å bryte kursen ned på lavere nivå for den som ønsker det uten alt for store anstrengelser. Og uka er enda ung.