Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

De må gjerne få på plass en større finansiell partner eller lisensiere ut de nye virusene med potensiell cash upfront og kjør i gang flere studier. Kan man få “potential outlisencing discussions” og “strong interest for early stage viruses” kommunisert noe klarere før noe eventuelt blir formalisert. Jeg tror mye kan skje i 2020 og at AstraZeneca kan være et godt bet.

Turnstone sin nylige virus-avtale viser at det er mulig å få til en god avtale selv i preklinsk, og de fleste “virus” dealene som er gjort de siste par år har faktisk vært i preklinisk, bortsett fra Cavatak(Viralytics) til Merck.

Forøvrig har Targovax allerede ODD i Overian kreft, så en god start i tillegg til supporterende fase 1 data.

4 Likes

Men bare for ovariekreft med utspring fra bukhinnen.

Derfor er data fra linken til @BioMed veldig oppløftende og spennende.

InVivo,
Du skriver ovarian cancer med utspring fra bukhinnen, kreft oppstått i bløt-vev er meget sjelden, og det er ikke alltid lett å fastslå opprinnelsen. I de fleste tilfeller starter det i eggstokkene og sprer seg til bukhinnen, har det spredd seg til bukhinnen er det lite eller ingenting som hjelper. Cellegift + radio er i dag SoC, og i noen tilfeller etterfulgt av Avastin for å hindre tilvekst av nye metastaser. Definisjonen for ODD er nok ovarian cancer med spredning til bukhinnen.

En annen sak å legge på minne er konkurransen fra Kina som kommer på pris for CPI. Targovax har en egen studie med ODD og en i samarbeid med AZ. Studier med ODD bør være attraktive for BP, som kjent har disse en automatisk markeds-beskyttelse på 7 år etter lansering.

2 Likes

CPI ser foreløpig ut til å ha begrenset effekt i kliniske studier alene i Overian kreft.

“Until now, many clinical studies are being conducted and are underway, expecting that the immune checkpoint inhibitor (ICI) could reinvigorate the anti-cancer immune response and have a favorable clinical response to ovarian cancer. However, clinical responses of anti-programmed cell death protein 1 (PD-1)/programmed death-ligand 1 (PD-L1) in ovarian cancer patients have been reported from minimal to moderate (objective response rate: 10%–25%.
Anti-PD-1/PD-L1 monotherapy alone does not seem to fully activate the immune response to kill tumor cells. As a result, it is important to find a promising combination of anti-PD-1 and other ICI or treatment modalities that could improve clinical response”

Endel spennende lesning her:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6658602/

Og colorectal.

Vi er helt på linje, perioteneal er superspennende studie i en stor indikasjon hvor CPI per i dag ikke er i bruk.
I tillegg kan dette studie åpne dørene til enda flere indikasjoner hvis de Oncos klarer å booste effekten av Imfinzi.

Om jeg ikke husker helt feil så estimerer Edison at det er nærmere 50k pasienter med ovarie og colorectal kreft med spredning til bukhinnen i EU/US som er target for denne behandlingen.

1 Like

Revolution Medicines…

Er nesten ikke til å tro… så å si preklinisk RAS, utklipp fra flere kilder:

The RAS rush: Revolution Medicines bags remarkable $238M IPO raise, more than doubling original goal

Revolution offered 14 million shares at $17 per share, raising $238 million before expenses after originally announcing its intention to raise only $100 million. Investors snapped up the shares, bidding the price up a whopping 70% on the first day of trading. Assuming the underwriters exercise their option to buy more shares at $17, the company now sports a market capitalization of $1.7 billion.

Pipeline:

5 Likes

Vi får grave frem aksjonærliste i Revolution Medicins (RM) og tipse de om Targovax, etter det jeg leser av pressemeldinger er RM først i verden på RAS Target medicine.

Fra RM sin hjemmeside, de har signert en lisensavtale med Sanofi for utvikling av det de kaller RMC-4630. $50mill upfront og $500 i milestone + 50/50 Profit and loss share i US. Det ser ut Kineserene har gjort en grei deal med Targovax sammenlignet med Sanofi.

The RMC-4630 program is the focus of an exclusive global research, development and commercialization agreement with Sanofi, under which we received a $50 million upfront payment, and Sanofi agreed to cover substantially all research and all development costs for the joint SHP2 program. Sanofi received an exclusive worldwide license for global commercialization of any approved products targeting SHP2, subject to a U.S. co-promote right for Revolution Medicines. The companies have agreed to enter into a 50/50 profit and loss share arrangement in the U.S., and, subject to certain limitations, we are entitled to receive tiered royalties on annual net sales ranging from high single digit to mid-teen percentages on sales in other markets. We could also receive more than $500 million in development and regulatory milestone payments.

Gjelder jo rettigheter for hele verden i motsetning til Trvx sin deal som bare gjelder for Kina?

1 Like

Tenk om Targovax hadde ventet litt lenger med emisjonen :open_mouth:

5 Likes

Geoinvestor, jeg kritiserer ikke dealen Targovax fikk med Iovaxis, Kina har en lavere kost på alt og prisen reflekterer kostnadsnivå. Men det bortforklarer ikke det faktum at RM har gjort en meget god salgsjobb ovenfor Sanofi. Og det er kanskje den virkelige store forskjellen på Mark A. Goldsmith, M.D., Ph.D. CEO I RM og ØS CEO I Targovax.

Avtalen er grei den, og viser potensialet Trvx kan oppnå ved avtale i resten av verden.

1 Like

Det der blir bare for enkelt.

Hva med dealen Soug gjorde med Bayer og Algeta? Like banal sammenligning

2 Likes

Yup, går nok mer på resultater, produkt, salgsmodell, marked osv. enn salgsjobb :stuck_out_tongue:

Noen tanker om Zelluna samarbeidet? De begynner oppstart av klinisk fase i løpet av året ser det ut til. Kan ikke finne ut noe om det har noe med TG å gjøre, står relativt lite info på hjemmesiden dems.

Generelt ønsker jeg litt mer informasjon om på Q:

  • Parker studien. Mener det ble nevnt sist Q at de håpet på en relativt snarlig avklaring her. Status?
  • Zelluna, hvor stor vi?
  • Skulle gjerne sett noe mer konkret informasjon på studien med AZ. Greit nok at de må forholde seg til CRI OG Ludwig, men mener det har vært litt lite fokus på denne studien. Dette er en stor studie som vil kunne ha stor innvirkning på fremtiden, og sånn som det virker nå, så kan dette bli en bonus. Hadde vært strålende om man kunne oppsummert studien på nytt for nye investorer osv.
  • Sotio,hva er status. Denne studien har gått tregt, og ledelsen har ikke virket å være superhappy med fremgang, rekruttering osv. Er sotio motiverte? Er progresjonen gått opp?
  • Mesotheliom, hva gjenstår i forberedelsene til ny studie? et års tid til oppstart.
    Dette ble antageligvis sagt av Jaderberg " “We have seen enough data at this point to be going full-steam ahead with larger randomized trials,” Dr. Magnus Jaderberg, chief medical officer at Targovax, told The Mesothelioma Center at Asbestos.com. “"

Vanvittig mye spennende på gang, og ledelsen har en veldig bra retning. Men er noen løse tråder jeg gjerne vil få beskrevet litt mer konkret.

9 Likes

Har jo kommet litt mer info siste tiden, ref denne sliden.

I tillegg så poengteres det jo hele tiden at studien går ‘‘bra’’ og at det er et veldig godt samarbeid.

Men helt klart, ønsker mer info. Hadde vært fint om de tok for seg markedstørrelse, fremdrift osv

3 Likes

Ja den er veldig fin! Om vi får en bekreftelse på at progresjonen fremdeles er bra er det strålende(kanskje litt mer detaljer om hva de ligger de i bra?;)). Kan de være noe mer konkrete på om de tror vi kan forvente noe data i løpet av året? Hvordan vil det antageligvis bli offentliggjort? Vil det kunne bli noe data fra safety-lead in og doseeskalering i seg selv?

1 Like

Men Edison gir svar på noe

2 Likes

Den beskrivelsen til Edison er veldig fin!
Derfor denne studien kan bli så veldig viktig. Både i henhold til pasientantall, men også av markedsstørrelse og at AstraZeneca kan få tilgang til et stort marked her, så det er definitivt av dem sin interesse også.
Jeg tror Astrazeneca fort kan være den “store” partneren som har vært nevnt ved flere anledninger, og jeg tror jo at det bare bekreftes dersom de blir partneren i Mesotheliom også. Jeg skal sørge for å sende inn noen punkter til ledelsen som jeg håper de kan legge litt vekt på/ ta opp. Jeg regner med det er flere som ønsker litt status/ oppdatert beskrivelse på et par av tingene.

1 Like

Det er gull, da får de tid til å bearbeide gode svar og slides til q4! :+1:

1 Like