Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Manglende tillid og stor kompetence synes jeg ikke har noget med hinanden at gøre. Jeg er - ligesom dig - overbevist om, at ledelsen er yderst kompetente. Men særligt den forrige emission var efter min mening rystende dårlig timming…- og der mistede jeg lidt tillid…

Når man som aktionær står på ydersiden, er det altid nemmere at forholde sig (kritisk) til meldingerne, når beslutningerne ér taget; man ser sjældent det forudgående arbejde, der ligger i at afveje og foregribe udviklingen.

Det er tydeligt for alle, der følger aktien, at selskabet allerede var gået på kompromis med sin sædvanlige strategi om at sikre ansvarlig arbejdskapital (typisk inden for 6 - 9 måneders runway) og man havde formået at sikre en udvidelse på 8 NOK (accelerated book building eller ej, så var der rigeligt med forespørgsler på kursniveauer og interesse for deltagelse).

Af årsager jeg kan spekulere over, blev kursen løftet fra 8,00 til ca. 10,00 over en kortere periode, hvorefter emissionen blev sat. Der er sikkert mange forklaringer på de bevægelser, herunder flere deltagere i emissionen, der løfter kursen i et regulært pump & dump setup før deltagelse (og hvis man er i tvivl, så er denne strategi ulovlig).

Jeg er af den opfattelse, at der var enighed om en pris på 8,00 NOK før man startede den accelerede book building og at denne information var nået ud til flere i markedet.

Ser man tilbage på udviklingen i markedet efter den seneste emission, må man gøre sig det helt klart, at selskabet og aktionærerne har været svært heldig med timingen i markedet (overordnet set). Vi er nu kapitaliseret langt ind i 2021 og kan med sindsro tage imod de kommende udlæsninger uden risiko for melding om udvanding.

Den videre finansering tænker jeg kommer til at ske på en væsentligt højere kurs eller gennem partnerskab med BP.

1 Like

Nei, dette har vi sett før. Er nok bare noe som har blitt hengende igjen.

1 Like

Takk!

I etterpåklokskapens lys var siste emisjon en kombi av genistrek og lykketreff.

Hadde targo hatt emisjonsspøkelse hengende over seg nå, kunne vi delt dagens kurs på 2…

8 Likes

Mye prat om denne TLR-agonist greien i patentet til Pcib. men du vet at Oncos-102 er en TLR-9 agonist eller?

2 Likes

“The combination of TLR agonists with PCI Biotech’s vaccine technology, fimaVacc, has
been shown to be effective for enhancing cellular immune responses that are
important for the effect both of therapeutic and prophylactic vaccines.”

Komboen TRVX og PCIB kan bli krutt. Og AZ lurer i buskene. Rundt begge selskapene. Riktignok konsentrert om andre områder enn vaksiner.

4 Likes

Helt enig Bob_le_Plast.

Jeg syntes selskapet har gjort veldig mye riktig og selvsagt vært heldig med timing rundt sist emisjon. Det gjør at sikkert mange av oss sitter langt mer rolig gjennom dette.

Jeg har tenkt endel på oncos de siste dagene, og hvilke aktører de faktisk samarbeider med, som ser verdien av bruke tid på å utforske selskapets virus videre. Sitter bare med en følelse av at dette har fått litt lite oppmerksomhet, kanskje det bare er meg.

Først studieoppsett, der jeg syntes de har komponert en “studiepakke” der ting virkelig ting ser ut til å henge sammen.

Oncos sitt studieoppsett:
Oncos-102 Monobehandling (Fase 1). (Effekt på 10 pts + 115 deltakere i et Compassionate use program, mao innehar de en stor safety database til å være hvor de er klinisk).
Oncos-102 + kjemo Soc (Positive tidlige data, venter på 9 og 12 mnd avlesning)
Oncos-102 + CPI. Keytruda(Merck) og studien vi alle venter på Durvalumab(AstraZeneca).

Memorial Sloan Kettering Cancer Center er PI på selskapets Refractory Melanom studie. MJ kommuniserte nylig at de ser ut til å bli PI på det kommende sen-studiet i Mesotheliom + CPI(om alt går veien). Vi snakker om nummer to av alle sykehus i USA innen kreftbehandling, dette må jo være veldig stort for et lite norsk biotek. I tillegg har vi fått vite at stort sett alle(om ikke alle) verdensledende sentrene i Mesotheliom ønsker å delta, og mener dette vil være en kul studie å delta i.

Memorial Sloan Kettering Cancer Center “(MSK) has been ranked as the number two hospital for cancer care in the nation, according to U.S. News & World Report in its annual listing of Best Hospitals”
https://www.mskcc.org/trending-topics/msk-among-top-best-hospitals-cancer-care-and-ranked-first-gynecology-u-s-news-world-report

I tillegg til MSK er selskapet med i en sponset studie med AstraZeneca der oncos-102 ble “virus of choice”. PI og sponsoren er Cancer Research Institute i US, og Ludwig Cancer Research i US. Dette må jo også vært veldig oppløftende for et norsk lite biotek. Få samarbeidet med disse aktørene og sponset store deler av en så stor studie(opptil 78 pts).

Jo mer jeg tenker over det, jo mer imponert blir jeg av hva de har fått til av kliniske samarbeid. Kan ikke tenke annet enn at det må være et kvalitetstegn ovenfor BP å ha pågående samarbeid med de ovennevnte aktørene. Etter min mening har selskapet all rett til å være stolte av hva de har fått til.

Nå henviste Whatsthat til enda en ny deal innen onkolytiske virus også. Vi forstår selskapet har interesse/nysgjerrighet utenifra, og jeg velger å tro vi ikke er så altfor langt unna, men at særlig Targovax og eventuell partner/oppkjøper gjør smart i å vente frem til ytterligere data foreligger utover året. Jeg tenker vi kommer til å få mye svar i løpet av 2020 og utover i 2021.

Mcap er nå 347 mill, og jeg tipper at de kommer nok til å sitte med rundt +/- 140 mnok på bok på deres Q1 presentasjon. De betaler for Keytruda et par kvartaler til, men der stopper en god del av de nåværende kostnadene, og ingen flere studier skal settes i gang av egen regi i år. Får selskapet +/- 30 mnok av Kineserne også, er de dekket opp ut året ihvertfall, før finansene for Mesotheliom studien må avklares 100%. Det kan jo være BP stiller noen krav om dette, hvem vet.

13 Likes

En fersk aksjonærliste for TRVX er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Dagens liste:

Screenshot 2020-03-30 at 08.16.24

6 Likes

Har du tilgang til top50 ?

Som insider har vi tilgang til top50 ja

1 Like

MSI fortsetter å øke

1 Like

Targovax ASA: Registration of share capital increase following settlement of restricted stock units

#nårduvetatnoenønskeråholdekursennede#

3 aksjer til salgs på 4,875
5 aksjer til salgs på 4,88

Hvorfor?

(My guess, MSI-taktikk for å plukke aksjer i fred og ro ved å pushe selgere til å legge seg lavere enn beste ask-price)

MSI har jo hatt et veldig påfallende mønster i Targovax. Plukker aksjer jevnt og trutt hver eneste uke i snart 1 år

Og velkommen til Driton Hyseni inn på 50’ende plass, 174k aksjer er ikke en dårlig start!

2 Likes

Hva? Det er jo megabaiseren SomSa!

Eller rettelse, han veksler mellom å være ekstremt positiv og ekstrem negativ

1 Like

Noen som fikk lyst på targo aksjer

2 Likes