Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Som det har vært påpekt så er dagens MCAP av TRVX skremmende lav. Skremmende i den forstand at selskapet kan bli slukt av et BP mot en relativt lav pris.

Jeg tror ledelsen er smertelig klar over denne situasjonen. En situasjon selskapet er kommet i pga lite ressurser. Det gjorde det nødvendig å parkere TG-plattformen midlertidig samt å gjennomføre en emisjon. To faktorer som tilsagnet har resultert i at prisingen ligger der den ligger.

Faren for oppkjøp blir ikke mindre etterhvert som solide resultater presenteres. En emisjon som vil presse prisen ned igjen mot 5-tallet er derfor det siste ledelsen trenger. Derfor tror jeg ledelsen vil gjøre sitt ytterste for å sikre at TRVX blir i stand til å gjennomføre fase 3 sammen med en partner med økonomiske muskler og uten å gjennomføre en emisjon. Noe jeg tror vil bli meget godt mottatt i markedet.

Og tar jeg ikke mye feil pågår det allerede forhandlinger med en aktuell partner. Time will show!

3 Likes

Man bør se på, hvordan BP generelt agerer i lignende situationer og der er indgang som minoritetsaktionær vel ikke aktuelt. Jeg tænker det bliver en variation over temaet “sponsor på registreringsstudie, evt. i form af partnerskab eller betinget licensering, med eller uden cash up front”.

Det kommer helt sikker til at gå efter bogen, spørgsmålet er bare, hvornår.

Det har ikke skjedd ofte men bl. a Roche har gjort slike dealer. For oss aksjonærer er selvfølgelig en god up-front mye bedre.

Kommer det 4 års overlevelse for TG-01 i bukspyttkjertel her? Må si at resultatene vist for pancreas kreft er noe av det mest fascinerende jeg har sett. Hydro studien + overlevelse så langt i verifikasjons studiet med TG-01

I et børsnotert selskap ?

Skjønner hvorfor du spør. Burde eventuelt vært børsmeldt dersom enhver dust vil forstå at det påvirker verdien av selskapet.

Vi har jo eksempel på at det er betalt milliard beløp up-front.

Hvilken holdning har du til en rettet emisjon mot dagens aksjonærer, vil de 50 største være villig til å løfte en slik emisjon, håper selskapet vurderer dette.

Planlægger at deltage, hvis muligheden byder sig. Mindste beløb plejer at være 100.000 EUR så vidt jeg husker. Men erfaringen viser, at det er svært at komme på listen, når den accelererede book building starter. Kræver særlige norske forbindelser eller institutionel status.

Men jeg har aktuelt ingen viden om en evt. forestående emisssion. Alt jeg kan gøre er at sammenholde fakta fra selskabet med deres situation.

aborum, du missforstår, jeg mener de skal kjøre en rettet emisjon mot dagens aksjonærer. Eksempel 3 aksjer gir 1 tegningsrett til 10 kroner, da unngår vi emisjons-kameratene og en book building prosess som på forhånd er “fikset” av emisjons-kameratene.

2 Likes

Jeg skal tale med Renate Birkeli i morgen alligevel og havde tænkte mig at udtrykke tanker mv. omkring de forestående beslutninger.

Vil overveje at tage dette synspunkt med.

4 Likes

Aborum, hadde vært fint om du tok det med, om løpet ser positivt ut videre med gode data skulle det bare mangle om ikke nåværende trofaste aksjonærer skulle få denne muligheten.
En rettet emisjon mot dagens aksjonærer tar rotta på spekulantene som har holdt sin klamme hår på aksjekursen i over et år.

1 Like

FMI var børsnotert ja, men metoden er mest vanlig i “private” selskaper.

Har tilgode å se, eller har hvertfall ikke fått med meg noen (virus) som har fått upfront for samarbeid i enkeltindikasjoner.

Men… i Mesothelioma så fungerer ikke CPI godt nok, godkjent er det ikke heller. Her er det flere som har feilet, så om ONCOS kan gi CPI godkjennig i denne indikasjonen, tror jeg cash up front kan være aktuelt…

I melanoma er det annerledes. Der er CPI godkjent, men særdeles spennende med refractory indikasjonen der CPI feiler.

Fant dette på melanoma forum der enkelte pasienter prøver å få tak i viruset t-vec:

TVEC list price 8,000 member price 5,500
pembro list price 40,000 member price 25,000
Unfortunately it is for each application

(Gud bedre så dyrt det er med keytruda)…

Ifølge PI fra MSK er oncos 102 > t-vec… det ser vi forøvrig et mini bevis på hos han ene pasienten med PR, der prior therapy inkluderte t-vec…

Cohort 2 indikerer at økt dosering (3 til 12) vil gi mye bedre effekt. Kjipt for pasientene og forsikringsselskapene, men trvx&merck vil trolig tjene mer i denne indikasjonen om ny dosering stemmer…

Så får vi se hva som skjer til uken… fremtiden ser trolig meget lys ut om mesothelioma data er positive.

6 Likes

Tenkte bare på eksemplene TRVX selv ga i Q2 rapporten. 3 deals med 400-250-120 musd up-front. 250 msd for preclinisk virus.

Jupp… for trvx vil oncos 102 være ekvivalent med viralytics dealen (400m$) som var noe billig. I tillegg til oncos 2xx serien som vil være ekvivalent til Turnstone dealen…

1 Like

Dette var M&A dealer og ikke lisensavtaler men det viser jo hvor latterlig lavt TRVX er priset.

1 Like

Nja, Turnstone/v Takeda er jo en lisensavtale. “Takeda has the right to license select candidates resulting from the collaboration, with Turnstone retaining ownership of the others to advance independently”

“Under the terms of the agreement, Turnstone will receive a total of $120 million in upfront cash, near-term milestones and future equity investment. The collaboration agreement grants Takeda an exclusive worldwide license to co-develop and co-commercialize RIVAL-01 with Turnstone, with global costs and profits shared 50:50. The companies will also collaborate on the development of new product candidates based on Turnstone’s proprietary vaccinia virus platform. Takeda has the right to license select candidates resulting from the collaboration, with Turnstone retaining ownership of the others to advance independently. Turnstone is eligible to receive up to an additional $900 million in potential development, regulatory and commercial milestones across all programs, and receive royalty payments on net sales of each licensed product.”

1 Like

Svaret mitt gjaldt de som var referert i Q2 som focuss referte til. Turnstone var ikke blant dem.

Når betalingsviljen er for pre-klinisk virus er 250 musd så kan man undres på hva transaksjons prisen på hele Targovax er. Marcet Cap på hele TRVX er 60-70 musd og de har virus som er testet snart på 200 mennesker+svært så spennende prekliniske virus+ TG. Og hva vil transaksjonsprisen være med godkjent Oncos?

1 Like