Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Nydelig musikk da…

1 Like

Dårlig vurderingsevne eller bevisst strategi ?

Har spurt om dette ved noen tilfeller. Mulig at spørsmålet preller av pga min av uvitenhet som de fleste ikke vil pirke i:)

Men altså; er det mulig at JPM låner 670K fra Nordea til short, og at det samme kan ha skjedd med Citi sin beholdning på MNOK 1,1 aksjer som dukker opp etter at emi ble gjennomført ?

Det samme gjelder for øvrig Nomura som flytter 500K internt etter emi, og der 4/5 er solgt ut. Sånn sirka.

dont know … Høyst aktuelt spørsmål !

I neste Radium burde Einarsson hatt med seg Soug og Wiklund.

Henviser til dette som jeg skrev tidligere.

0,2% er 126 000 akjser
0,5% er 315 000 akjser

Klarer man å shorte og kjøpe tilbake intradag så vil det jo ikke meldes inn.

Men selv om du skal shorte aksjer intradag, så er du likevel forpliktet til å ha lånt inn eller i det minste avtalt å låne inn aksjer for det du er short intradag. Meglerhus har ikke lov til å medvirke til short salg uten at de vet at kunden har aksjer og levere til kjøperen av aksjene. Det syndes sikkert mot denne reglen, men ikke i store volum og over tid. Bakgrunnen for reglen er at det f.eks. kan komme en nyhet i aksjen som gjør at aksjen suspenderes eller børshandelen kan stoppe opp pga teknisk feil hos børsen.

Så da kan jeg på bakgrunn av de de to siste svarene legge den ballen død ? Desto vanskeligere å forstå hvorfor Citi tok 1,1 mill aksjer,

Du melder ikke inn short når du låner, men når du har solgt de i markedet.

Altså intradag shorting vil være ett fint verktøy for å unngå å rapportere inn.

Det er riktig, men selger du 100’ og kjøper tilbake 100’ aksjer i løpet av samme dag tror jeg neppe du systematisk tjener penger. Så enkelt er det ikke å være hverken menneskelig eller robot trader.

Så kan du jo sjekke opp volum krav for pliktig rapportering.

Jeg har dessverre ikke Nordnet konto, men om noe kunne sjekke muligheter og vilkår for shorting av trvx så hadde det vert fint. Mistenker at det er flere små hobby investorer som benytter seg av denne muligheten nå som det er gjort lettere tilgjengelig.

Apropos. Siden du la ut noe om dette tidligere. Ingen konsolidering på nominee utenfor topp50 heller ?

Har ikke hatt tid til å sjekke. Når jeg får tid så skal jeg sjekke handel i darkpools og aksjonærlister.

3 Likes

28/05-2019 15:12:56: (TRVX) Targovax ASA: Final result of the subsequent offering

Wow. 142,457 aksjer…vil si ca 1 mill inn på kontoen til targo da… :stuck_out_tongue:
Er vel stort sett folk som har glemt å slette bestillingen sin. Er vel lov med en liten drøm om at noen innsidere har deltatt her og at det kommer melding om det snart.

Kostnadene med denne emisjonen må vel nesten nulle ut det de får inn.

3 Likes

Må være kjipt å få de aksjene om noen dager og kursen ligger på 3,50…

Vel, når jeg så på chartet i går, så tenkte jeg dette kan utvikle seg til et bearflag. Hvis det gjør det så kan target være mellom 3 og 4 kr. La oss si 3.50. Det kommer an på hvor bruddet vil komme.

Når det er sagt så er RSI og andre tekniske indikatorer kokt, så jeg regner ikke med vi skal mye lenger ned på kort sikt. Kanskje sidelengs / opp i noen dager / uker.

Gir det mening?

1 Like

Kvalifisert gjetting fra min side er 4,8 som bunn med et-to stop-lossraid under det. Vi får se.

Spiller vel ingen rolle? Om 2 aktører ønsker å selge uansett pris og kjøperne ikke melder seg, så faller den til de blir ferdig mes utsalget…

Ihjel bombet aksjer og nærmer seg EK.

Tror i alle fall bunnpunktet ikke går lavere en det. Men i denne verden kan alt skje.

Selv kjøper jeg aksjer med en liten hånd ca hver uke så får vi se hva snittet blir til slutt. 6,8 kr pr nå.

1 Like