Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

At Soug trer til side og at Wiklund tar over (midlertidig om ingenting annet…) vil også løfte kursen.

1 Like

Redusert beholdning fra 1 april frem til 27 mai:

PHO 40K
NANO 50K
PCIB 40K

Ikke de helt store beløpene så langt i frigjort kapital.

Et innsidekjøp av den størrelsen av et styremedlem oppfatter jeg mer negativt enn positivt. Her bør innsidekjøperne trå til så det monner og ikke holde på med lommerusk.
Har dessverre mistet mer og mer tillit til ledelsen og den informasjonen som kommer fra selskapet.
Ledelsen har uttalt at Targovax var blant de heteste oppkjøpskandidatene, men nå virker det mer som de kjemper å henge med topp 4.

Det var ikke et vanlig insidekjøp. Det var rsu som ble løst inn. Dette er avtalt på forhånd at de skal løses inn på et gitt tidspunkt.

Ledelsen har sannsynligvis ikke lov til å gjøre et insidekjøp nå da de sannsynligvis har info/ sett bilder av melanoma studien. Men avtalt rsu er noen annet.

1 Like

Kunne ikke vært mer enig. Har lite å si hva folk prøver å hausse denne opp på, sannheten virker blytung.
På toppen er børsklimaet dramatisk

Kommer til å poste TA på Targo i denne tråden fremover :

…så kan dere diskutere andre ting i fred her :wink:

11 Likes

Ups*

Innen 2020 tipper jeg Oncos er kjøpt opp💰 kanskje ikke Soug behøver å hente penger i det hele tatt når nok data er på bordet til å slippe å selge på billigsalg. (Ref Viralytics)

Uansett tror jeg det er viktig å holde en god tone ovenfor selskapet man investerer i. Det var en grunn til at jeg startet å investerte på 8 kroner for noen år siden og etter dette har selskapet levert gode data hele veien. At aksjekursen blir herjet med skyldes nok at investeringsviljen i biotek er lav og da hjelper det ikke med ustabile aksjonærer og brønnpissere som sverter selskapene og dets ledelse over en lav sko på hegnar og her inne.

3 Likes

Ja, hvis indikasjonene er gode i alle studiene, så tror jeg også det, men til hvilken sum?

6-7 mrd nok virker fornuftig basert på uttalelser og andre deals, men de må få opp verdien til selskapet. Å be om 26 x dagens verdi er ikke akuratt en fordel under forhandlinger… heldigvis har man deals å refere til. :slight_smile:

Neste 12 mnd blir skikkelig make it or break it for Targovax. Kursen idag reflekterer break it, men blir virkelig en saftig oppside om de får dette til…

Du må gjerne kalle meg en brønnpisser, men lurer på hva det motsatte uttrykket kan være. Finnes det et like godt og malerisk uttrykk for den motsatte egenskapen ?

Skal ikke se bort ifra at Targovax blir det første selskapet som blir kjøpt opp av de børsnoterte. Men da til veldig lav pris (1-3 mrd).

Targovax var jo priset til godt over milliarden. Etter det har det blir spyttet inn masse penger og vi har fått gode data-avlesninger. Det blir nok neppe solgt for så lite. Tilsvarer omtrent det som er spyttet inn i egenkapital.

Ser den. Men om det kommer et bud på i overkant av innspyttet kapital + 20-30 % avkastning. Kan tenkes at en del hovedaksjonærer er fornøyd med det? I alle fall om man tar utgangspunkt i ATH kursen…

Men dette blir igrunn bare leking med tall og ideer. Fordelen med Targo at den kan være attraktiv for de store BP som ønsker “tillegsefekt” på sine allerede SoC kombobehandling. De har muskler til å gå bredt ut på de forskjellige platformene sine for å få behandlingen godkjent.

Targovax ble stiftet i 2010. 20-30% avkastning på så mye arbeid i en så risikofylt bransje tror jeg neppe noen er fornøyd. Brutale kurssvingninger er helt normalt i denne bransjen, det er bare å dra fram kurser fra andre selskap i andre land også. Det er seff kjedelig for de som har kjøpt på feil tidspunkt. De som kjøper på feil tidspunkt er dessverre som regel de samme som selger på feil tidspunkt…

Det blir vel 2-3% i årlig avkastning for de som kom inn i starten, hvis jeg forstår deg rett. Altså ville de hatt en mye bedre avkastning i banken, renters rente osv.
Tror ikke du finner EN eneste investor som er fornøyd med det.
Tviler sterkt på at det blir fasiten da :slightly_smiling_face:

Det var ikke noe kalkyle, men et svar til han over som mente at inskutt kapital pluss 20-30% avkastning burde være bra.
Det blir neppe fasiten ja, det har du helt rett i!

1 Like

Klarer ikke helt å forstå tankegangen din.
Targo har ikke levert og levert, det ser man jo på markedsreaksjon, aksjonærer som har vært i aksjen, samt videre potensial for selskapet.
Det å spekulere i oppkjøp i Targovax nå blir liksom som det siste hause kortet å spille ut mener jeg, da dette er en subjektiv mening.
Beste jeg kan svare på dette er at det er blitt gjort mange deals for noen år siden, og enda. Men hvorfor er ikke en av dem Targovax når de kan sikre seg dem for 400 mill og få et av topp 6 virus i verden. … kanskje det er på tide å snu flisa å se at Targovax ikke er topp 6. BP ikke er så interesser, da de har vist så lite pasientdata, og det de har vist ikke har vært imponerende. Syntes selv Oncos data på 1/6 CR ikke gav meg sommerfugler i magen.

Det at du med flere også spekulerer i targo som oppkjøpscase nå, samt legger skylden på aksjonærene som har brent seg på aksjen gang etter gang mener jeg er et slag i trynet for oss. Du burde dra en viss plass om du ikke evner å se at det er ledelsen og selskapet selv som har skyld i denne situasjonen.
Det motsatte av oppkjøp er konkurs. Jeg vet hvilken jeg ser komme, og den har jeg dessverre sett en stund. Targo evner ikke levere til sine aksjonærer som en livsnæringen dems.

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Whatsthat (332 likes)
  1. @aborum (313 likes)
  1. @Ramsess (258 likes)

Resten av topp 10:

  1. @BioMed (247 likes)

  2. @Snoeffelen (186 likes)

  3. @Martins (147 likes)

  4. @ufo (137 likes)

  5. @Buffet (137 likes)

  6. @Krieghoff (135 likes)

  7. @sjog (132 likes)

Gratulerer!

2 Likes

Hva er det de ikke har levert på?

Psykologien er slik den pleier i slike selskap. Kan jo ta en titt på pcib:

Solux har tapt penger og er bitter, da er det ikke lett å akseptere at noe positivt kan komme. Targovax er ikke mindre aktuell som oppkjøpskandidat enn for et halvår siden, snarere tvert imot. Den manglende langsiktige finansieringen kan påvirke prisen ved et salg men oppsiden er fortsatt stor og nå fra et lavere utgangspunkt kursmessig.

7 Likes