Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

1 Like

KRAS was undoubtedly the big news of this year’s Asco meeting. But excitement over hopes that companies including Amgen and Mirati could soon hit this supposedly undruggable target should be tempered with a dose of reality.

Se det, lurer meg på om RAS går en ny fremtid i møte.

6 Likes

Nei, vi får vel skrive verdien på TG til null. Er jo ingen som bryr seg om RAS lengre :stuck_out_tongue:

Wiklund bekreftet også den økende interessen for dette i Radium podcasten Krieghoff.
Han beskrev også fordelene med Targovax sin ras target, kontra andre aktører. Targovax er en av de som har kommet lengst, og har tatt studien til fase 2.

6 Likes

Mirati lå på $2,8 i mai 2017, hadde bare Targo kommet seg til $2,8 (ca 24 nok) så hadde jeg vært ganske nøgd :smiley:

Ganske fin poster fra Mirati her:

1 Like

Nå er det 488,- :rocket::crazy_face::money_mouth_face:

Edit: og da må vi heller ikke glemme at Targo i mellomtiden har hatt en emi…

2 Likes

Hehe… grunnet 5/10 RAS pasienter…

Ikke så rart jeg desperat prøver å få en avklaring vedr. Levering av TG til Parker…

Mirati blir jo peanuts om TG skiller seg ut i Inoperabel PC :slight_smile:

Salg eller finansiell samarbeid burde vel være lettere nå for TG plattformen…

3 Likes

Om TG alene hadde pumpet kursen til 488, og fremdeles hadde vi hatt Oncos som cream on top… jo det hadde vært helt greit.

5 Likes

Sånn ca oversatt fra sist Radium Podcast. Mr Wiklund om har vært på ESR (European society of Radiology) og har litt å melde om RAS. Med forbehold om feil.

FRA ESR(European Society of Radiology)Fra Ca 13.00:
" Jeg vil legge til en ting fra ESR, som var spennende for vår del. Faktisk tror jeg at RAS seilte opp som en av de store nyhetene også. Det var masse snakk om RAS som target. Det har lenge vært kjent som " the undrugable target" av mange grunner.

Forklar kort hva RAS er for lytterne som ikke vet hva RAS er : RAS er et veldig viktig enzym som styrer celledeling i alle celler i kroppen. Og såkalte oncogene RAS mutasjoner er en av de vanligste driverne/årsakene bak kreft. I pancreas kreft der vi er, er 90% av pasientene eller enda flere, RAS mutasjoner, og om man ser på kreft generelt, så er det et sted mellom 20-30% som har det. Det har vært en hellig gral i forskning på kreftmedisin, og forsøke å finne noe som effektivt kan targete RAS. Det er mange grunner til at det er veldig veldig krevende, og mange har feilet, og derfor har det blitt kjent som det “undrugable target”.

MEN, det gjorde virkelig comeback i år, det var interessante data fra Amgen, Sanofi, også et lite selskap som het Mirati, pluss noen vitenskapelige postere jeg så, og man ser også i bransjetidsskrifter som Endpoints osv skrev etterpå, så var det mye snakk om RAS. Det er jo godt nytt for oss, at det blir mer fokus på dette targetet. De fleste bruker såkalte small molecules for å treffe RAS, og de KAN fungere bra, men ulempen er at de kun klarer å treffe én mutasjon av gangen, og det er mange mutasjoner som kan forekomme i RAS. Vi har jo med vår vaksinemetode, klarer vi å treffe alle RAS mutasjonen samtidig, så der har vi en fordel. Så vi håper nå at vi kan få litt medvind av denne nye interessen for RAS mutasjoner. "

5 Likes

Godt jobba, takk!
La oss håpe at de hadde mange gode samtaler på ASCO også.

På 488,- skal jeg tilgi Øystein en hel del :sweat_smile:

3 Likes

Det er helt utrolig at det ikke kommer melding om innsidekjøp på disse nivåene. Må jo være en intern policy eller lignende. Hvis man jobber i Targovax og ikke fatter hvordan markedet kan sende aksjen ned i 5 kr så må det være rimelig surt å ikke kunne kjøpe aksjer. Har noen sendt en mail til selskapet rundt dette med innsidekjøp?

Da må all relevant informasjon være kjent i markedet.
Kanskje kommer det flere nyheter snart…

2 Likes

Ja, må handle om det. Sikkert superstrenge på det og det siste de vil er å bli tatt for noe.

Hvorfor kjøpe innside når de sitter med hauger av lass med tegningsretter til 0.1 de kan innløse?

Godt poeng :smile:

De opsjonene som er underlagt selskapet er det med en gitt strike price?

" The exercise price is equal to the volume weighted
average trading price of the shares of the Company on Oslo Stock Exchange on the date of the grant."

Opsjonsinnløsning for ledelsen har er vel en høyere kurs enn det vi betaler idag. Styret har valgt å få godtgjørelse ved RSU`r istedenfor å få utbetalt penger på konto. Det er et solid styrketegn! Så den meldingen vi nettopp så var ikke noe vanlig inside-kjøp. Ledelsen hadde nok gjort et inside-kjøp om de ikke hadde sittet på info som må ut i markedet først.

Folk burde også lære seg forskjell på aksjekapital og markedsverdi/aksjekurs snart.

https://newsweb.oslobors.no/message/473143
Her fra emi. Aksjekapitalen er 0,10 NOK pr aksje, men alle vet jo at de betalte 7 kroner pr aksje. Så aksjekapital er bare forvirrende for mange og har egentlig ingenting begydning om den er lav eller høy i et biotek-selskap.

1 Like

I tillæg kan nævnes, at mange (måske endda størstedelen) af tildelte RSU’er er faldet for forældelsesfristen, hvilket som jeg forstår det, også er en medvirkende årsag til, at der tildeles RSU’er på årlig basis.

Jeg har tidligere diskuteret emnet med den ansvarlige porteføljemanager hos Radforsk omkring ønske/krav om insidekøb til ledelsen. Svaret var dengang at det ofte kun medfører kortvarige positive bevægelser i aktiekursen (med andre ord, ikke nok til at bryde trenden).

1 Like