Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

jada HELT enig men liker som alle andre å ligge i pluss :sweat_smile:

timingen min i denne har vært helt på tryne, siden mai 2017 :thinking:
har nå average på 17,- så nå sitter jg bare stille

Tror de fleste her inne er enige at det er kjekkest med blåe tall! Alltid! :grin:

Kjøpte meg 1000 til på 16,60

3 Likes

@babyrage

Har du en mening om potensiell markedsverdi i Targovax dersom de får de forskjellige studiene på markedet?

TRVX er ute på en lang reise, men får de gode data på sine studier i 2018 vil de komme opp på nivå med det nano ligger på idag. (det er mitt håp iallefall)

2018 here we come! :rocket:

Potensiell markedsverdi ved suksess tør jg ikke regne på :racing_car:

Vist produktene når markedet mener du? Husker jag ikke feil ligger gjennomsnittlig kostnad per år før checkpoint hemmere mellom $60.000 - $150.000. Allt kommer ann på hvor stor markeds andel selskapet tar, forutsatt de kommer til marked.

Ja, hvis produktene kommer på markedet mente jeg. :slight_smile: Hvordan fungerer det hvis Targovax blir kjøpt opp? Får man da bare utbetalt verdien av aksjene?

Varierer beroende på kjøpet. Vid ett oppkjøp kan enten det nye selskapet kjøpe ut, i dette fall Targovax, og dine aksjer blir konvertert til cash. Vid en merger kan det nye selskapet tilby aksjer i deres selskap motsvarende kjøpesummen.

Eg: Du eier 10.000 aksjer, et selskap tilbyr kurs 40 kr. Etter kjøper har du 400.000 kr på kontoen men ingen aksjer.

Eller feks du eier 10.000 aksjer, og en merger skjer. Du har nå valget å selge dine aksjer før motsvarende verdien till kjøpet, eller bli tilbudt feks 500 aksjer i det nye selskapet til motsvarende verdi.

Det finnes flere ulike typer av oppkjøp, men disse er vel blandt de vanligste.

2 Likes
9 Likes

Så lenge du ikke har realisert noe så har du vel ikke tapt ei krone? :slight_smile:

Om du igjen sitter med snitt på “bare” 17 så tror jeg du ikke har så mye frykte.

2 Likes

har den ene storfisker’n handla seg ferdig tro … sperra på 17,10 borte !

Latterlig hvordan de kan leke med markedet… Men er aksjonærene selv som kaster kortene bort ‘gratis’ :stuck_out_tongue:
Fåkke mine ass :laughing::moneybag:

2 Likes

kjøpte vel mine første TRVX aksjer på 27,- i mai og solgte alt på 21,- etter emisjonen , så kjøpte jeg igjen på 17,- og solgte på 15,5,- da Nano lå på 68-70,- og kjøpte meg greit opp der…
ny cash flow gjorde at jeg nå kjøpte meg inn i TRVX igjen på 17,-
så mine selge / kjøpe stunts har ikke gitt så mye avkastning ennå, men nå er jeg ferdig med det og ligger med det antall aksjer jg ønsker i porteføljen :yum:

2 Likes

Er det Martin Thorendahl som legger ut disse sperrene mon tro? Han har økt sakte men sikkert og nærmer seg en million aksjer nå :moneybag:

Jeg benyttet også dippen til å øke beholdningen, er nå fullastet. Det kommer til å bli en humpete vei fremover, men dette er tross alt biotech og i tillegg er det biotech på OSE. En såkalt “doubble whammy”!

kan nok godt tenkes at maler’n er over millionen nå ja ! :stuck_out_tongue:

Det som skuffer meg er viljen mange av aksjonærene har til å lempe ut over en lav sko …

Er vel smartinger som realiserer tap for inneværende år mens de enda kan?

Men datamaskinen sier “SELG”, og det samme sier Stuffers, så da har jeg ikke noe annet valg enn å selge til gi-bort-pris :weary:

1 Like

Stuffers ??

Ja, Susanne Stuffers, dama fra Arctic som kom med en negativ analyse.

Ny pod :smiley:

7 Likes

Flott med dekning fra redeye!

Denne Svenske og Finske greia med Targovax er litt lovende, fordi det fort kan gi mer dekning av aksjen enn hva et rent norsk selskap får.

5 Likes