Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax vs ultimovac sammenligning

https://tools.eurolandir.com/tools/Pressreleases/GetPressRelease/?ID=3678490&lang=en-GB&companycode=no-ulti&v=

Slettet

Asså begge har ett peptide basert vaksine. De er i to like indikasjoner. Mens slik jeg forstår angriper vaksinen uv1 kreftceller fordi den gjør at immunforsvaret gjenkjenner disse. og at det som gjenkjennes er på overflaten av 85-90% av alle kreftformer. Hva med targovax? Er det en lik fremgangsmåte?

1 Like

Les gjennom siste presentasjon, så ser du at de har 2 plattform. Viruset som de satser på (oncos) prioriterer de mer enn peptide vaksinen (TG01/02).

Refractory melanoma (Non responders) som trvx har i sitt pipeline kan ikke sammenlignes med malignant melanoma som ulti jager…

3 Likes

Ultimo:
Børsverdi: 936mill
Cash (etter Q4): 399mill

TRVX:
Børsverdi: 408mill
Cash (etter Q4): 70mill + 101 fra emisjon

Å ha plenty av cash sørger for en merverdi da folk ikke selger seg ut i emisjonsfrykt - om du ser sånn på det er ikke forskjellene så store…

1 Like

Samtidig så får ikke Ultimovacs startet studiene sine så lenge Covid-19 pågår mens Targovax venter på readout i sine, som også kan bli forsinket pga Covid-19.

Hva er egentlig poenget med denne tråden? :sweat_smile:

2 Likes

Aner ikke, jeg så ikke hvilken tråd jeg var i - så bare hvordan aksjekursene ble sammenlignet :cowboy_hat_face:

1 Like

Nå er det vel slik at Ultimo ligger ca. et år før Trvx med tanke på å starte rekruttering til et registrerings-studie.

Men enig, en tåpelig tråd.

Det VAR sånn, men nå er det studiet et lagt vent grunnet Covid19, så det «forspranget» krymper

2 Likes

Det før vi vente å se på.
Så langt har ikke Trvx vært av de raskeste på avtrekkeren. Og med lite “pæng på bok” og “koronaen i bagasjen” så spørs det om det går særlig raskere :wink:!?

Hæ? Corona har alle i bagasjen these days og kontantbeholdningen er ok pdd.

Det du sier stemmer ikke, fordi siste 2 årene har Targovax vært det det biotek-selskapet på OB med best rekruteringhastiget.

Forøvrig en tåpelig tråd dette her, Targovax og Ultimovacs er ikke dirkete sammenlignbare.

7 Likes

Håpløs sammenligning. Ultimo har 27,8 mill aksjer, TRVX har 76 mill. Da er mye av den forskjellen borte. Begge er billige btw.

2 Likes

Helt enig - man kan/skal ikke sammenligne kurser, da antallet jo næsten altid er forskelligt.

Jeg er PT investeret i Targovax men har også i et stykke tid haft Ultimovacs i kikkerten og afventer indgang der - da jeg vurderer at Targo på den lidt kortere bane, har en større mulighed for evt at få en eller anden form for aftale.

Og enig i, at disse to ikke bør sammenlignes, men vurderes hver for sig.

4 Likes

Wtf does this even mean

Absolutt ingenting, sløsing med tid.

2 Likes

Kan du bruke 5 minutter på å forklare meg hvorfor du sammenlikner kurser i det hele tatt, og ikke market cap/prosentvis forandring fra baseline om du absolutt må sammenlikne noe?!

2 Likes

Kan noen slette denne tråden @pdx eller @Savepig? Er jo helt meningsløs sammenligning

2 Likes

Eneste forskjellen er at det ene selskapet ender på vax mens det andre ender på vac.

2 Likes

Det er vel egentlig hans personlige tråd for sammenlikning selskaper i porteføljen. Det burde kanskje reflekteres i trådtittelen :blush: