Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tc connect IPO 9e Juni!


Spännande tech-bolag som släpps på fredag!

3 Likes

20SEK? Denne vil gå ned til nærmere 10SEK første handelsdager, tro meg :wink: Bedre å vente enn å bli med i IPO.

Det vore väldigt trevligt med lite andra åsikter om bolaget. Men helt seriöst, hur kan bolaget värderas till 68 miljoner?? (inkl en kassa på 23 miljoner) Omsätter 150 miljoner och en justerad EBITA på 8 miljoner. Kunderna är Statoil, Oslos flygplats, Vattenfall, Polismyndigheten, E.ON mfl. Bolaget verkar inom kommunikation och säkerhet. En bransch som lär växa konstant med tanke på läget i världen och sårbarheten när allt är/blir uppkopplat. Jag fick tilldelning i IPO:n och äger således snart aktier i bolaget och är förmodligen subjektiv i min syn. Kika på denna video, kom gärna med åsikter och gärna negativa för just nu förstår jag inte alls värderingen. Den enda förklaringen i mina ögon är att värderingen är satt efter att IPO klimatet var kasst och det sett ur pre TerraNet termer. Utan att jämföra bolagen mer än ur omsättning och värdering och det faktum att de verkar inom säkerhet så värderas Advenica till ca 240 miljoner och omsatte 53 miljoner 2016. TC omsätter 150 miljoner och värderas till 68 miljoner… https://youtu.be/EXfP-_OMilU

/schack matt

1 Like

Lurte jeg også på.