Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Techstep (TECH)

Kjøpt meg en liten lottobong her på morrakvisten

1 Like

Det var litt tidlig det kronn

Æsj at eg ikke fikk handlet på duppen da, snitt på ca 3 etter å handler litt for tidlig.
Bull mld, er kun på tlf med dårlig dekning så får komme tilbake med utgreiing.
Emisjon for finansiering skal skje mellom 2,50 - 4, noe.
Dere hugser da blom ble nrc, her er samme folka involvert

Edit : er ikke helt overbevist om at det eg igår tenkte var helt riktig, tror eg ikke blir techstep milionær med det første ( skal uansett noe til med bare 11k )

Vet ikke helt hva eg drev med her, nå fikk medier mulighet til å gå ut med min lille pott, bare noen hundrelapper i minus.

Edit: tror ikke eg helt forstår caset

Aksjen gikk opp den, skulle bare ha meg ut først.
Idar fikk eg vertfall t rettene mine, så får vi se om Dei nyttes

1 Like

Tegnet meg for Dei får rettene eg hadde

Om eg bare hadde stolt på magefølelsen her ( tech )

Noen som har studert caset ?

Litt spennede saker på gang i Tech

Eg har siste tiden plukket meg noen få lodd, da etter at eg ble oppmerksom på denne :

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170809.OBI.20170809S39

1 Like

@pdx skifter du navnet på tråden til Techstep.

1 Like

Noen som har en kvalifisert mening om Tech ?
Bl.a Car kjøpte en god del her for en tid tilbake.
Kan Tech være aksjen det lønner seg og plukke en og annen aksjen i, før alle får den på radaren ?

Eg synst tech virker til å være på banen for noe, dei hanker inn flere kontrakter og har gjort noen mindre oppkjøp :

Limet inn teksten fra siste rapporten :

15/02-2019 07:00:19: (TECH) Techstep ASA: Resultater fjerde kvartal og helåret 2018

Hovedpunkter fjerde kvartal og helåret 2018 · Driftsinntekter økte med 13% år over år til NOK 317,4 millioner i fjerde kvartal 2018 (NOK 281,2 millioner), drevet av vekst i både Norge og Sverige · EBITDA endte på NOK 14,3 millioner (NOK 1,8 millioner) og marginen på 4,5% (0,6%) i fjerde kvartal 2018. EBITDA inkluderte engangsgevinster og -kostnader med en samlet positiv effekt på NOK 2,9 millioner · Kontantstrøm fra drift utgjorde NOK 20,8 millioner (NOK 8,0 millioner) · Driftsinntektene for helåret 2018 var NOK 1 064 millioner (NOK 789 millioner) og EBITDA NOK 43 millioner (NOK -0,7 millioner) · Techstep ble tildelt nye kontrakter med en potensiell verdi på NOK 226 millioner i fjerde kvartal 2018. For helåret signerte Techstep kontrakter med en potensiell verdi på NOK 991 millioner Kommentar fra CEO: «Techstep ønsker å bli en ledende tilrettelegger av den mobile, digitale arbeidsplassen i Norden, og jobber hardt for å levere på våre høye ambisjoner. I 2018 signerte vi kontrakter med en potensiell verdi på NOK 1 milliard, og i fjerde kvartal sikret vi strategisk viktige kontrakter som Sykehusinnkjøp HF i Norge og Recover Nordic Group, og inngikk ‘Mobile-as-a-Service’ avtaler med både eksisterende og nye kunder. De siste par årene har vi gjennomført en rekke oppkjøp for å støtte oppunder vekststrategien, og integrasjon av disse selskapene til ett Techstep har vært en hovedprioritet gjennom 2018. I løpet av fjerde kvartal fullførte vi den juridiske og organisatoriske integrasjonen av enhetene i Norge og Sverige, og neste fase er å sikre grunnlaget for mer effektiv drift. Nå i 2019 gjennomfører vi et samlokaliseringsprosjekt i Norge, hvor de fleste av våre ansatte skal flytte inn i et nytt hovedkontor i Oslo. Finansielt er vi glade for å kunne rapportere videre god vekst, og er spesielt fornøyd med å se positiv utvikling med økende salgstrykk og spennende ‘pipeline’ for vår svenske virksomhet. Etterspørselen etter digitale mobilløsninger er økende både i privat og offentlig sektor, og Techstep er godt posisjonert for å ta en økende andel av dette markedet fremover», sier CEO Jens Haviken i Techstep.

1 Like

Hmm, sjekk aksjonærlisten i denne aksjen:

Også, Jens Rugseth er styreleder. Sjekk hva han fikk til med Link mobility og pågående i Crayon. Mannen forstår børs som få andre i Norge, men gjør ikke så mye ut av seg.

2 Likes

Priset til 537.22 mill

1 Like

Har gravd litt mer i dette.

Rugseth sin partner in crime Syversen er også inne i techstep, så da har du mye Crayon der.

Og selskapene samarbeider også:

Rugseth er en mester i M&A, synes kanskje at det lukter at det kan komme en bolt on til crayon her:

https://vimeo.com/315667078

Crayon struktur:

Techstep struktur:

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/511858

1 Like

Har dei hatt ein splitt i aksjen siden på siden her så står kursen på 209 og på børsen er den 3,78 :thinking:

@pdx

Det snakkes om to forskjellige selskaper her…Techstep i Norge og Birdstep i Singapore??

Ikke akkurat den mest likvide aksjen på børsen dette. Det er solgt snaue 140k aksjer på fremleggelse av rapport…:hear_no_evil: