Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Techstep (TECH)

Bryter opp på høyt volum i dag?
Gode tall kan være triggern.

2 Likes

Teknisk sterkt brudd på høyt volum. Bare å prøve å bunnfiske på mandag og satse på blodrød børs :wink: Doblings-kandidat når vi bryter gjennom 6.00.

3 Likes

Faller på lavt volum etter brudd opp på høyt volum.
Fin dag til å fylle på i 5,15-5,20 før andre gjør det :wink:

2 Likes

Da har jeg fått lirket meg ytterligere inn de 2 siste dagene på pullback av bruddet.
Ligger med en liten kjøpspost på 5.00 om noen skulle være så dumme og selge den ned til meg :wink:

2 ukers target 6.30, men først må 5.40 tas ut.
Tvi tvi!

Skuffet over kursutviklingen her etter at vi nådde 5,40-5,45,- Fredag.

Hadde i grunn forventet videre oppgang mtp volumet vi steg på Fredagen men har endt opp med to negativer dager etter på.

Må innrømme jeg er litt usikker for veien videre og gjerne tar i mot noe motivasjon for å holde på aksjene vs å selge å heller satse på aksjer som faktisk viser tegn til bevegelse på børsen.

Techstep har jo helst “running buisness” og da sjeldent selskapet melder så mange kontrakter.

Innsidekjøp har det vært men uten at kursen beveger seg, oppkjøp har det vært. Men ein må kunne stille spørsmålet om strategi skulle blitt justert litt mtp korleis man informerer markedet for å vise at man inngår kontrakter osv, i staden for å kun fortelle ved kvar Q-rapport status på feks Flow kontrakter?

Eg tviler ikkje at dette blir veldig bra med tida, men er pr no veldig usikker om eg klarer å sitte til Q1 eller ikkje🤔

Ny aksjonærliste ute, oppdatert 16.02.2021.

Middelborg Invest AS har solgt/lånt ut 9 mil aksjer til SPAREBANK 1 MARKETS AS MARKET-MAKING.

De går fra 16.70% eierandel til 11,79% eierandel, så dette skal vel børsmeldes siden de krysser under 15%?

SPAREBANK 1 MARKETS AS MARKET-MAKING er mer rutinert og kjøper/låner bare 4,91% av eierandelen, og må dermed ikke børsmeldes.

Er de solgt/lånt ut i forbindelse med en market-maker avtale, så burde jo dette også børsmeldes fra selskapet.

Kan se ut som det blir en del store poster i ordreboka fremover både på opp og nedsiden hvis de skal skape mer omsetning ved å riste ut utålmodige, og samtidig tjene penger på kursutviklingen.

Ser ikkje ut til å være noe problem å plukke så mye du bare vil under 5 kr…

Techstep er vel en av de mest illikvide aksjene på børsen. Da blir det tungt om noen større aktører bestemmer seg for å selge.

Etter over to år i Techstep har jeg (for lengst) skjønt at dette er en aksje for de aller mest tålmodige. Hvis de lykkes blir det stort. Spørsmålet er hvor lenge aksjonærene gidder å vente. Sett bort i fra et lite blaff i høst har det omtrent ikke skjedd noe så lenge jeg har vært aksjonær. Sitter med en grei fortjeneste allerede pga. lav inngang, men hadde håpet på helt annet kursnivå ppd.

Kommer sikkert en analyse fra SB1M i løpet av noen dager/uker med luftig kursmål for å få opp omsetningen i aksjen HVIS de er hyret inn på en market-maker avtale.

1 Like

Datum AS (Haudemann-Andersen) sitter rolig, og Karbon Invest med Rugseth økte eierandelen betydelig før nyttår. Rugseth har også relativt nylig vært ute å sagt hva han mener om fremtiden for Techstep (Suksessinvestor Jens Rugseth har klokkertro på Techstep og mener selskapet er rigget for å ri en ny megatrend | Finansavisen). Det Rugseth og co har fått til med bla. Crayon og Link Mobility bidrar til at jeg er optimistisk på vegne av Techstep også. Techstep virker jo også relativt ambisiøse med oppkjøp (eConnectivity) rett før nyttår. Har veldig tro på Techstep, men skulle, som flere av dere, gjerne hatt litt mer fart på kursutviklingen. La oss, som theb, håpe på en ny analyse med nytt kursmål.

3 Likes

Du kan jo sende mail til IR ansvarlig i Techstep og/eller finanstilsynet og spørre hvorfor det ikke meldes om flagging under 15% av Middelborg Invest AS.

§ 4-3. Flagging av erverv av større aksjeposter, rettigheter til aksjer og stemmerettigheter

(1) Hvis en aksjeeiers eller annen persons andel av aksjer og/eller rettigheter til aksjer når opp til, overstiger eller faller under 5 prosent, 10 prosent, 15 prosent, 20 prosent, 25 prosent, 1/3, 50 prosent, 2/3 og 90 prosent av aksjekapitalen eller en tilsvarende andel av stemmene som følge av erverv, avhendelse eller annen omstendighet, skal vedkommende gi melding til utstederen og til Finanstilsynet eller den Finanstilsynet utpeker.

Ja kjenner på det sjølv at det er overhengende fare at eg kaster korta når som helst (omsetningen knebler salget førebels). Mang en god kjøpsmulighet andre steder som ein ser går i fra, både potensielt langsiktige og ikkje minst tradingmuligheter.

Pr i dag så virker ikkje aksje å være særskilt “aksjonærvennlig”, lite som skaper blest i aksjen, og dessverre relativ død.
Frykter vi på ny skal vake mellom 4,6-5,- framover om ikkje det kommer noen plutselige positive nyheter.

Ut ifra et teknisk analyse ståsted så tester aksjen baksiden av bruddet på lavt volum.
Dette er klassisk, men gir ikke 100% garanti for videre oppgang.

Closer vi dagen på 4,80 eller over, så ser det teknisk veldig bra ut for min del.

Ser ut som Techstep skal kaste seg på ESG-bølgen også:

" Techstep Gruppen er inne i en sterk utvikling, både strukturelt og kommersielt. Vi ser nå etter en dyktig og selvstendig person som vil ha ansvaret for å løfte GRC/ESG området i vår organisasjon".

1 Like

Valgte å selge meg ut her i går. Ble litt vanskelig med liten omsetning så kursen ble ikkje heilt der eg såg for meg.
Men grunnen eg solgte var hovedsaklig pga at ønsket å utnytte fallet i “hovedaksjen” min. Håper eg etter kvart ser muligheten for å kjøpe meg inn igjen i Techstep ved ein seinere anledning!

Lykke til dere andre!

2 Likes

Nydelig back-test av brudd!
Nede og henter fart og fohåpentligvis bryter vi over 5.50 i denne svingen opp.

Nå mangler vi bare skikkelig volum på vei opp, kanskje vi får drahjelp av en melding eller to :slight_smile:

2 Likes

Hva skjer???

Svært lite. Elendig volum

Fatt mot! Volumet kommer snart.

2 Likes

@theb utdyp :slight_smile: