Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Kingfish Company

Tenkte å starte en tråd for “The Kingfish Company” siden jeg ikke fant noe om dette selskapet her inne på Tekinvestor.

Personlig valgte jeg å ta noen lodd i denne aksjen etter at Spetalen solgte seg ut for omtrent en måned siden og kursen droppet fra 34 NOK til 26 NOK.

Siden den gang har har kursen vært ganske stabilt og ligget mellom 25-27 NOK. Siden dippen for en måned siden har selskapet ferdigstilt neste utbygningssteg på deres landbaserte oppdrettsanlegg i Nederland. Dette skal over doble deres produksjonskapasitet av Kingfish.

Kursen har som nevnt ikke tatt denne utbygningen innover seg (annet en at den har unngått korreksjonen som har vært for mange andre aksjer på Euronext growth).

I dag tok DNB dekning på aksjen med et kursmål på 34 NOK (DN Investor)

Er det noen flere på dette forumet som har sett noe på selskapet og har noen tanker? Jeg har troen på selskapet fremover med tanke på deres ekspansjonsplaner og fokus på bærekraftig produksjon.

aksjekursen er en ting…som kan tenkes å finne positiv retning.

Men hvis en ser på denne som en potensiell utbytteaksje,-så vil man nok bli skuffet de neste 2-3 årene hvertfall(kort horisont,-I Know :wink:)

Spørsmålet er hvor mye de har tenkt å vokse de kommende årene,-er det dette selskapet som også planlegger satsing i USA?

Dette er et selskap som har en offensiv ekspansjonsplan, så noe utbytte har jeg ikke troen på @pleximus83.

De har en plan om å 10 doble produksjonen i løpet av 2021 (600 tonn ved inngangen av 2021). Dette skal gjøres med utvidelse i Nederland og oppstart av et nytt anlegg i USA (Maine).

1 Like

Virker spennende! Tok en lyttepost her i dag på ca 25.5kr

1 Like

ekspansjoner gjennom emisjoner eller forventer de å tjene nok til å klare det selv?
Spennende og mer bærekraftig med landbasert, men er litt avventende til jeg ser lønnsomheten.
Ikke satt meg så mye inn i det enda, men er det tenkt noe på Bioavfall til nytt for/metangass/gjødsel?

Regner nok med at det kommer til å komme emisjoner i forbindelse med utbygninger og ekspansjoner av produksjonskapasitet, men dette er allerede tatt med som en faktor inn i dagens prising.

Har ikke lest noe om håndtering og utnyttelse av bioavfall. Men siden de leverer hele verditjenesten og satser veldig på bærekraft er kanskje dette et naturlig fokusområdet når det kommer opp på “tilstrekkelig” produksjonskapasitet.

Virker merkelig at ingen tar denne, samme gjelder Salme. Jeg tenker vi er tidlig i landbasert tiden, som gjør at kursen blir lav.
Hvorfor kjøpe nå, når man sannsynligvis kan vente en del måneder, å kjøpe til samme kurs.
Jeg kjøpte på 28 og 25,50… ser ut som jeg må kjøpe mere etterhvert nå

1 Like

Gjelder PROXI også, ned 30% siden topp notering

Ingen reaksjon på kursmålene fra Fearnley. Har vært utålmodig før, skal ikke være det her… så for tiden vise

1 Like

Salme er jo på grunn av emisjon på 6kr.

Bare å holde fast og avvente oppgang her ja @Hytta2020. Den kommer!

Ja, men er også noen som selger på litt over 6. som jeg ikke helt forstår hvorfor.

Sikkert de kortsiktige som ble med på emisjonen :slight_smile:

Etter hendelsen på Atlantic Sapphire idag 24.03 så er det vel ingen grunn til å tro på oppgang her med det første heller:(

Det finnes vel flere leverandører av RAS systemer? Selv om det har vært et problem på anlegget til Atlantic Sapphire trenger det ikke å være samme type anlegg/produsent hos The Kingfish Company på lignende anlegg.

Jeg ser ikke at dette skal være veldig negativt for dette selskapet da hendelsen ikke inntraff der. Vil tro at de på produksjonsanlegget har fått med seg denne hendelsen og sjekker sitt eget anlegg for at ikke tilsvarende skal skje hos de.

Tenker du at denne hendelsen vil påvirke hele bransjen for at folk mister troen på RAS-teknologien grunnet denne hendelsen?

Vi får se utover dagen hvordan det påvirker kursen på ASA. Jeg tror/håper at det kun blir en midlertidig dipp. Men det belyser risikoen på RAS og landanlegg.
For Kingfish så trengs det vel litt positive nyheter og litt mindre pandemi for å komme videre.

1 Like

Du hadde rett @Hytta2020, det ble ingen koselig dag.

Lavt volum idag også, såvidt jeg vet er vel det et positivt tegn. Uten nyheter så blir vel den her nede til årsrapporten kommer. Så får vi håpe på godt nytt🤞

Har sterk mistanke om at vi ikke blir liggende her ja. Får håpe på positive nytt ved årsrapport :ok_hand:

DNB er fortsatt veldig positiv til denne casen og ser en oppside på 40%. Produksjonsrekord og god fremdrift på utbygningsprosjektet. I tillegg oppnådde selskapet høyere pris for sin Kingfish i 2020 enn i 2019 til tross for radbrukken restaurantbransje.

I løpet av 1,5-2 år skal produksjonskapasiteten forbedres betraktelig samt at restaurantmarkedet forhåpentligvis er oppe på beina igjen.

  • Kingfish company har i tillegg gjort grep for å ha flere bein å stå på for salg av sin fisk med å få en avtale med Whole Foods Market i USA (NewsWeb)
2 Likes