Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

Kan legge det til at Soma kom i en periode hvor det er vesentlig roligere enn perioden vi er i nå, høsten og mot jul er det fryktelig mye støy med store, tunge release, kanskje spesielt på konsoll :slight_smile: just saying

2 Likes

Soma var tilgjengelig for forhåndsbestilling nesten fire uker før launch, mens det bare er to uker for The Park. Jeg tror derfor forløpet kommer til å bli litt forskjellig, uten “pausene” utenfor topp 100.

2 Likes

Me på HO er forøvrig enig med meg vedr aktiverings rush av Steam keys rundt launch… SOMA solgte ikke til førsteplass på steam nok en gang… Videre er listen heller ikke i antall ifølge deg selv så jeg skjønner fortsatt ikke hva du forsøker å oppnå i et salig rot her. Du sammenligner druer med mango…

Det sagt så håper vi da inderlig at THE PARK aldri skal ut av topp 100 nå frem mot Launch… Vi får nok dipper her og der… MEN 3 siste dager før salget er over synes jeg vi skal toppe av med å ligge #15 til #20 plass :wink:

Beklager at du ikke forstod hva jeg skrev Gordon. :slight_smile:

Haha… Så The Park dropper som en stein…? Mens SOMA var nede på samme plassering som The Park på under 40 timer (Mandag klokka 20 var de på 9 plass, Onsdag på ettermiddagen var de nede på 50 tallet). En dag etter det igjen var SOMA nede på 90 plass… Morsomt at det ikke er å droppe som en stein, mens The Park som tilsynelatende (vi får se de neste dagene) ikke dropper så fort… “dropper som en stein”… :smiley:


Du må ta inn over deg at vi er i opptrapping til Halloween straks, jeg tror en plass nå er verdt rimelig mye mer enn i september… Det er verdt å huske det og… Du kan jo og fundere litt på at The Park så langt ser ut til å hamle opp med et spill som har mye større budsjett og kost… Har ikke FUNCOM fått til noen verdens ting her ? :wink:

Jeg sier det motsatte… Det gjør data og, men sikkert derfor du bruker spørsmål tegn? Man kan jo skrive omtrent hva som helst om du bare setter et spørsmåltegn bak? :stuck_out_tongue: SOMA fallt fra 9 til 57 på 42 timer… The Park har fallt fra 21 til 57 på 42 timer… Så nei… Vi dropper ikke kjappere… Videre over de neste 24 timene så fallt SOMA til 90 plass. Det gjenstår å se om vi gjør det. jeg tviler… :smiley: #63 plass nå… Med mange TSWere så skal du ikke se bort fra at The Park treffer likevekt og slipper fyke rett ut av topp 100 som SOMA

Må si meg enig her, men det skal også sies at under 50. plass, eller deromkring, så skal det veldig lite til for å synke eller stige 10-20 plasser. Mao, det er egentlig ikke så interessant hva som skjer under plass 50. Omsetningen vil være såpass lav at det ikke gir noe nevneverdig utslag i regnskapet samme hva.

Seriøst gutter… krangler dere om hvorvidt salget faller som en stor eller liten stein?

Klart det blir et blaff i starten når de værste fansen skal ha en kopi (eller ti), så blir det forhåpentligvis litt mer salg de neste ukene, og et blaff til ved release… og så blir det opp til reviews og andre tilbakemeldinger.

Å diskutere stigning/fall basert på tilgjengelige data så langt blir omtrent som å krangle om hva dere ser i “snøen” på en gammel TV uten signal.

3 Likes

omsetningen er nok lav på under #50 ja… Men jeg er mest opptatt av antall kopier… mange spill spredt = bedre mulighet for synergieffekter på TSW… Men en del ekstrapolering og kalibrering mot andre så tror jeg ikke #50 er så langt unna omlag 2000 kopier for The Park i døgnet… The Park er billig…

Klart, blaff i starten… Blaff i slutten (her håper jeg på en skikkelig innspurt)… Men ærlig talt, alle i hele dette forumet har vel fått med seg hvor tendensiøs “klanen” er … Det skader ikke at noen hjelper dere med fakta litt … :stuck_out_tongue:

Jeg tror det er to hovedtyper som kjøper pre order. De som vil ha det uansett og kjøper med en gang, og de som er litt mer usikre kanskje ser om det kommer mer informasjon og bestemmer seg nærmere lansering. Så jeg tror det blir ganske stille nå før neste bølge som starter noen dager før lansering. Det kan også komme mer rekruttering blant venner nærmere lansering “kjøp nå så får du det litt billigere enn om 2 dager”

2 Likes

Enig… under forutsetning at du regner deg selv med i klanen, og at denne noen ikke har vist seg enda.

Du skal ikke undervurdere hva man kan se i “snøen”!!!

Alternativ 1:
Lätt…
Kanske att alternativ 3 kommer nära.

Neida… bare ikke spis den gule! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Du glemte en …

4: De som bare kjøper The Park for fluff til tsw og for å støtte FC

Før release så blir det 1 og deretter 4 men håper at 2 og 3 kommer seg etterhvert.