Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tips, kortsiktig investering

tips till kortsiktig investering

HjĂ€lp! Jag har ett 6-siffrigt belopp som jag skall investera pĂ„ kort-/mellanlĂ„ng sikt. Behöver sĂ€lja i juni igen. Det kan mycket vĂ€l vara sĂ„ att det bĂ€sta faktiskt Ă€r attt fylla pĂ„ mer Fun, men tĂ€nkte kanske det gĂ„r att fĂ„ er syn pĂ„ saken (om ni kan/vill/orkar) :wink: . För tillfĂ€llet sitter jag faktiskt enbart i Fun sĂ„ det Ă€r lite vĂ€l ensidigt just nu


Finns det nĂ„n annan kandidat ni ser som attraktiv? Jag tĂ€nker lite pĂ„ Targo, men kĂ€nner mig inte tillrĂ€ckligt insatt
 Teknik/data intresserar mig sĂ„ jag försöker primĂ€rt hĂ„lla mig inom de fĂ€lten nĂ€r jag investerar. Tips mottages med tack! :slight_smile:

Tack pÄ förhand!

Ang Funcom; entry före eller efter kvartalsrapport i sÄ fall? :thinking:

KĂ€nner mig kluven, det Ă€r dĂ€rför jag frĂ„gar sĂ„ mycket! TĂ€nkte pröva strategin att frĂ„ga om rĂ„d den hĂ€r gĂ„ngen. Ändrar inte min long-sits i Funcom :slight_smile:

Stillfront, kurs 169, Redeye kursmÄl oppdatert i dag 249. :slight_smile:

Kitron hvis du fÄr den pÄ lavt 8-tallet. Betaler 55 Þre utbytte pr aksje, target 10 kr fra den ene analysen jeg har sett. De har guidet bra vekst for 2018, og Q1-tallene kommer om to mÄneder og jeg forventer derfor et bra Q1. Ellers hadde 2018-guidingen vÊrt dÄrligere.

  • Dividend amount: NOK 0.55 per share
  • Declared currency: NOK
  • Last day including right: 20 April 2018
  • Ex-date: 23 April 2018
  • Record date: 24 April 2018
  • Payment date: On or about 4 May 2018
  • Date of approval: 20 April 2018
2 Likes

Ska undersökas -tack sÄ mycket! :grinning::+1:

Since 1950, the Dow Jones Industrial Average has had an average return of only 0.3% during the May-October period, compared with an average gain of 7.5% during the November-April period.

Jeg hadde mao kanskje vĂŠrt litt forsiktig med Ă„ sitte til juni, men startet med Ă„ vekte meg ned i april.

Ja, vÀrt att ha i bakhuvudet! :+1:

Jeg ville vurdert Ethereum XBT eller Bitcoin XBT. Hþy risiko men muligheter for hþy avkastning. Verken Fun eller Targo er vel uten risiko heller


Jeg ville holdt meg laangt unna de to kryptoene, de raser jo stadig ned flere titalls prosent, fÞr de evt stiger nÄ. Hadde heller satsa pÄ lotto da :sweat_smile: sÄ at @Nocturne hadde laget en trÄd om andre interessante kryptoer, hvis du er risikovillig. Ser ikke at bitcoin og eth stiger flere hundre prosent nÄ framover, virker som det toget er gÄtt for de store stigninger pÄ de to,og at andre tar over de helt store stigninger.i det markedet.

1 Like

Problemene med derivatene @VargVemund nevner er at man bare kan handle dem i bÞrsens Äpningstider. Som jeg har pÄpekt tidligere er dette problemet stort hvis man f.eks kjÞper fredag og det krakker lÞrdag og sÞndag og man fÞrst kan komme seg ut pÄ mandag. Krypto er et dÞgnÄpent marked og det er lurt Ä spre seg i flere assets i motsetning til aksjemarkedet hvor man kan ta stÞrre risiko ved Ä vÊre all in i en enkeltaksje. Man skal ikke kimse av volatiliteten heller, som @Oilimp er inne pÄ.

Jeg jobber med en kryptoportofÞlje / strategitrÄd, og en trÄd om en ny krypto som ikke er nevnt pÄ forumet enda. Begge deler regner jeg med kommer ut ila. helgen (kommer litt an pÄ bakrus-formen i morgen :smile: )

3 Likes

Helt enig nĂ„r det gjelder derivatene: de er Ă„rsaken til at jeg har sittet staut gjennom nedgangstidene vi har hatt. Men, for en som ikke fĂžlger med pĂ„ krypto kan en «langsiktig» posisjon i XBT vĂŠre greit. Jeg tipper det kan fĂžles litt drĂžyt Ă„ overfĂžre flere hundre tusen kroner til en exchange man knapt har hĂžrt om
 Jeg tenker de kortsiktige svingningene rundt tiden han skal ut av investeringen ikke er det viktigste. Men for all del, jeg er enig i at ekte vare er langt bedre


2 Likes

Kortsiktig investering som innehar stor oppside kan vĂŠre Element. -__-

2 Likes