Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Er mildt sagt litt over gjennomsnittet interessert i gode tv-serier, da med mange favoritter som Sopranos, Sons of Anarchy, Breaking Bad, House M.D, Justified, Game Of Thrones osv. Tar gjerne tips og diskusjoner om gode tv-serier her! :+1:

Designated Survivor, Altered Carbon, The 100, 3% :nerd_face:

4 Likes

Lucifer,Narcos,El Chapo,Californication.

Noen gamle og noen nye.

Lucifer har litt av den samme humoren synes jeg som gode gamle House.

Binger Weeds for tiden da jeg aldri så den når den gikk.

Har vært inne i en periode med mye narkotika serier.
Må være fordi det går dårlig på børs og at jeg ser på alternative måter og tjene penger på.

Det siste var en spøk.

5 Likes

true detective

2 Likes

Entourage, feelgood løselig basert på livet til mark Wahlberg, fra før han ble stjerne og til superstar. Jeremy piven er brutalt artig som agenten og belønnet med emmy pris for beste rolle.

The wire, ansett som best av mange, tyngre serie som blir bedre i runde 2.

Westworld, sesong 2 starter snart.

Stranger things, omtalt av flere tidligere.

The night of, kortere serie som jeg likte meget godt.

2 Likes

Battlestar Galactica, hvis du ikke har sett den. Det er en av mine største favoritter.

Jeg startet å se på Mars i dag. Den har potensiale. Nesten litt dokumentar i formatet.

Vikings, hvertfall de første tre sesongene

4 Likes

Netflix Serier

Expanse
Designated Survivor
Manhunt unabomber
Punisher
Mindhunter
Flint Town
Peaky Blinders
Frontier
The West
Star Trek Disvoery
The Americans
Suits
Orange is the new black
El Chapo
Better Call Saul
Homeland

HBO
Billions
Gunpowder
Vikings
Knightfall
Westworld
Berlin Station
OZ
The Wire
Rome
True Blood

Sånn da har du litt å ta av ;D

5 Likes

Hvor skal jeg starte?
Kanskje med noen titler som ikke er nevnt her enda, som jeg har likt før, nyere eller eldre:
"Person of Interest"
Spenning og tech serie med en del action. Mesteparten ligger på Netflix!

"Babylon 5"
Meget bra historiefortelling some foregår over flere sesonger. Sci-fi fra 90-tallet for den som ikke er avhengig av moderne effekter for å nyte en god historie. Forfatteren er også meget flink…
Dessverre kun tilgjengelig på DVD.

"Jeremiah"
Samme forfatter som Babylon 5, men litt nyere. Ble en kort serie som er generelt hard å få tak i, men verdt å se første sesong også hvis en kan det mener jeg, Har ikke sett siden den var ny, men gjorde kvalitetsinntrykk den gangen. Mystisk post apokalyptisk setting med survival fokus blant annet. Sesong 2 finnes, men hard å få tak i en kopi.

"Futurama"
Vanskelig å skippe denne da jeg var megafan for en del år siden. Animert sci-fi med masse referanser til det aller meste og god humor!

"Stargate Sg-1"
Mitt alternativ til Star Trek som jeg falt for lettere back in the days, da det starter med kjent for menneskeheten og utvikler seg derfra til mye mer sci fi med tiden og oppdagelser. Smak og behag for mange, men jeg likte denne bra. En av hovedpersonene er nok meget kjent for mange også. Mange sesonger og til og med spin off serier hvis en har interesse for mer. Anbefaler å se den første Stargate filmen fra 90 tallet som into også.

Kommer tilbake med mer ettersom jeg får tenkt litt mer.

3 Likes

Har sett Entourage og The Wire :+1:
@Evilfreud jeg har også sett bl.a Vikings, OZ, Rome og True Blood. Mange gode tips her!
Jeg prøver generelt å kun se på serier som er ferdig laget alle sesongene, så man slipper å vente :grin: merk PRØVER :joy:
Ser på The Blacklist nå, ganske bra :+1:
Edit: @Atomics Person Of Interest har jeg på DVD, bra serie! Babylon 5 så jeg litt på 90-tallet på natta når man ikke fikk sove, ikke helt min kopp te.

2 Likes

Nylig peiset gjennom Bosch på HBO på et par uker, bra serie. Ellers er dette favorittene jeg kommer på på stående fot:

The Wire
Better Call Saul
Handmaidens Tale
Westworld
Peaky Blinders
Homeland
The Killing
Billions
The Affair

De jeg kommer på nå. Oppdaterer om jeg kommer på noen flere.

2 Likes

Spennende sex og vold smørje. Hadde lyst å bli sjørøver etter at jeg hadde sett serien, ble nedstemt i familierådet =/

3 Likes

Black Sails var bra, jeg tok fram Assassins Creed Black Flag etter den serien :sweat_smile:

4 Likes

Topp 3:

  1. The Wire
  2. The Wire
  3. X-Files :slight_smile:
2 Likes

haha samme skjedde her :joy:

1 Like

Nye Twin Peaks er ikke nevnt og klart verdt en titt hvis du er åpen for litt merkelige greier!

Westworld sesong 2 er det jeg gleder meg mest til, utover Game of Thrones selvsagt men den kommer jo først om et år. Må si jeg var ganske skuffet over bare 7 episoder i sesong 7!

1 Like

The Americans er min all time favoritt, på topp 3 med Sopranos og breaking bad.
Ellers er det mange bra som sllerede er nevnt. Noen som kanskje ikke er nevnt:
-Shooter
-This is us
-Dark
-Homeland
-High Maintence
-Here and Now

2 Likes

Skal sjekke opp bl.a The Americans, Homeland er nok neste på lista mi etter The Blacklist som jeg ser nå. :+1:

Homeland sesong 3(eller 2?) var ganske dårlig men alt annet bra. De drar det litt ut nå men egentlig greit siden det virker som de siste to sesongene egentlig bare er en ny serie.
Sammenlignet med blacklist er disse to seriene noen hakk bedre på alt. Blacklist hadde en oppfølger som var ganske ok. Husker ikke navnet.

1 Like

Straks ferdig med «Handmaid’s tale» på HBO. Så er neste serie ut «Westworld» som kommer i april. Mr. Robot sesong 3 har jeg også på listen.

1 Like

Handmaids tale kommer sesong 2 nå 25 april. Likte første, litt utenom det vanlige. Første sesong av westworld var good. Den kommer også straks med sesong 2.

3 Likes