Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tomra Systems ♻ (TOM)

Det kan jo bli mer enn FUN!

2 Likes

Ja begynner å gå TOM her

1 Like

Vurderer sterkt inntog her nå :thinking:

Denne kniven skal man være veldig forsiktig med å ta i mot!

Jeg tolker det bearish (target 190kr før Q3 rapporten), og så får rapporten vise vei.

Volum har kommet inn i aksjen de siste 3 handelsdagene uten å gi rekyl oppover. Det er fortsatt sterk salgsvilje på dette volumet, og min subjektive tolkning er at bears ser ut til å ha ett overtak.

1 Like

Joda, har vært dårlig stemning i aksjen, til og med baissing fra internasjonale aktører.

Men det tolker jeg som at det er noen veldig store som skal ha billige aksjer. Blackrock f.eks. har begynt å kjøpe seg inn.

Blir det mulig å få enda billigere aksjer før Q3? Mulig. Etter Q3? Tror jeg ikke.

2 Likes

Ser ut til man har en “Change of Character” som utspiller seg. Massivt volum på bunn her, tyder på aktører begynner å se verdi. Kommer en rekyl.

Spørsmålet er hvordan karakteren på rekylen blir, hvor den stopper. Vil mest sannsynlig gå inn i en tradingrange over tid. En slik nedtur skal testes igjen.

1 Like

Fant dette:

Her er det farlig dårlig utvikling og sterkt momentum på nedgang. Insider salg hjelper ikke heller. 182 blir spennende. Neste 90kr.

1 Like

Har som det ble nevnt her vært utrolig volum på disse nivåene. Så noen er det som kjøper.

Har ikke ord for hvor nærme denne har vært kjøpssonen som jeg har sett på en stund. Nivåer jeg ellers har fulgt med på og følger med på.

1 Like

Om vi ikke snur her nå på 208 ca, er vel 185 ca neste støtte, men det har vært bra med handel på dette nivået siste året.

1 Like

Vad är anledningen till den stora nedgången i det sista ?
Tycker den börjar se intressant ut igen.

Veldig mye negativt nå, så velger å legge ut at det også er noen som fortsatt har ett positivt syn. Blir veldig spennende og se hva som skjer etter 3Q om vel en uke.
Spørsmålet er om vi må enda lenger ned før den snur, er fortsatt optimistisk. Er ikke i tvil om at den på lenger sikt vil hente seg inn igjen. Tomra har opplevd større nedturer før.

2 Likes

TOMRA: Invitation to 3Q 2019 Presentation

Kursmål 150kr.

Jeg hadde tenkt å fange kniven rett under 190kr, men det gidder jeg ikke nå. Venter til etter kvartalsrapport.

1 Like

Håh, analytikerne er beordret ut på banen nå ja.

Her er det noen virkelig store som skal ha billige aksjer.

Sorry, måtte bare :joy:

2 Likes

Neida, helt tilfeldig at analytikerne kommer på banen først ETTER at kursen har ramlet over 30 % og kursfallet er stoppet opp.

Man skal være bra naiv hvis man tror at det ikke ligger en agenda bak det diverse analytikere presenterer.

2 Likes

Dette er helt korrekt.

Men det påvirker likevel markedet negativt når noen først setter kursmål under nåværende kurs (for normalen er at kursmål alltid settes godt over dagens kurs).

4 Likes

Veldig mye volum det siste året, og veldig lav rsi på ukeschartet.

Blir ekstremt spennende å se Q3.

Edit:

1 Like