Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Stygg avsluttning på NEL, jeg lettet meg litt fakstisk.

Ja, elendig! Ikke nok med det så rotet jeg med sl’en så den slo ikke inn på 3.146 Jævla morro!

Jeg solgte meg ut på slutten av dagen i NEL. Closet under 50ma i dag for første gang siden 1. november. Markedet så generelt ganske surt ut på slutten av dagen. Solgte også trader-aksjene i PCIB og plukket opp et par aksjer i xact bear.

Så ikke helt pent ut i NEL nei:


Det var vel trigget salgssignal på ca 3,35 og nå ble motstanden i bunnen av skyen brutt.

Fine mulige swinger jag holder koll på denne uken: Sedana, Kitron, Atea, Integrum

3 Likes

Basert på chartene, du ser altså etter at den får ett etablert breakout over motstand på forrige topp og går da inn?

Yupp, kjøper kun breakouts av formasjoner.

3 Likes

Good - follow up: er det close i dagschart som avgjør breakout da i dine øyne, eller vil du ha en “hel dag” utenfor formasjon før du anser den som “satt”.

Kitron kan nok få en breakout etter kvartalsrapporten 14. februar. Det krever i såfall at Q4 ikke ble så preget av komponentmangelen som de meldte om og at guidingen for 2018 blir like bra som guidingen for 2017. Dvs 10%+ vekst i omsetning og bedre marginer. Hvis guidingen blir noe særlig dårligere, så tror jeg Kitron er på vei ut av fase 2 og inn i fase 3, konsolidering hvor man tjener mer på trading enn på å sitte på aksjen. Litt som Kongsberg gruppen siden 2010:

Kongsberg Gruppen har en mulig breakout på gang de også. De mangler bare noen avgjørende kontrakter på forsvarssida. :slight_smile:

Close holder. Sen må man ta stilling om man vill kjøpe breakout eller pull back, finnes positive og negativa konsekvenser av begge moment.

1 Like

Inne igjen i NLAB.

2 Likes

Reliq health motstår en sur børs, kan bli aktuell for mer oppgang om vi tar ut 52w high på rundt $1.48-$1.5

1 Like

Har vært en fin dag på børs i dag.

NLAB som ble kjøpt i går ved bunn av trendkanal røk ut på åpning i dag. Ble kjøpt tilbake ved retest av kanalbunn.

ÅAC ble handlet, snitt 10,5.

Catena Media ble kjøpt da den gikk opp gjennom blå linje.

EVO ble kjøpt under 590. Stengte over trendlinje og MA50.

1 Like

1 Like

MA 100 tok imot, fyfaen så det raste en stund:sweat_smile:

3 Likes

Glad jeg lukket alle posisjoner i dag. “Psykisk SL”

Alle som i alle ? Ingen long posisjoner beholdt ?

Jeg skal laster mer i morgen

Ja, nei. Avventer.

Kommer garantert flere fine muligheter denne uken.