Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Interessant volum, jeg ser denne nemlig slik

men volumet er det jeg kaller “oppblåst” pga en intern off book handel hos CAR

det er av fordel at dette ikke vises på tradingview.

jeg er forvørig absolutt enig, hvis den bryter i morgen er det en kandidat.

2 Likes

FNOX, interessant aksje. Vurderte den midt på 80-tallet, men likte ikke det fundamentale :unamused:

Teknisk er den grei litt over 130, litt strekt men det er vel alle gode aksjer

FNOX føk gjennom mitt kjøpspunkt uten at jeg fikk tak i noe, men ingen FOMO, tar den om den kommer ned igjen

2 Likes

SSHIP med ny tight range. Bra potensial over 15.

3 Likes

ZetaDisplay. Får vi brudd i dag? Interessant volum foreløpig.

Ser på lengre sikt så ligger den mellom 27 og 16.
Enten ville eg venta til den er nærmere 16 eller den er over ca 23.

1 Like

Ser bra ut på weekly med higher lows. 23.5 er et fint område å følge med på!

Getinge. Har utviklet seg fint, og jeg har tatt exit i dag. Total avkastning i denne ~35%. Jeg går ut fordi den tilnærmet har tettet gappet, pluss at jeg ser andre muligheter.

Scanship. Tok posisjon ved brudd. Her har jeg fortsatt posisjon.

5 Likes

Ser ikke Nordea litt interessant ut her? Weekly chart.

Ping @rosk82

Voldsomt volum rundt forrige bunn, institusjoner som kjøper seg inn?

SBX ser bra ut, bryter opp snart

Du garanterer det ?

1 Like

Bra motstand på 1.24 ca, får hjelp av olja nå kanskje?

Kan jo kjøpe SBX på merkur til 1,20

1 Like

er det noe omsetning der da?

Like mye som på OB så langt i dag. Nå ligger det 160K til salgs på 1,2

Litt skeptisk her. Da mye volum ble omsatt allerede før toppen. Volum har fortsatt på vei nedover.

Da trenden utfolder seg på vei ned etter en topp, begynner man med en BIAS til nedsiden. Det er opp
til hva som skjer iløpet av denne trenden til å endre BIAS, eller fastholde at BIAS fremdels er til nedsiden.

Ser en mindre TR utfolde seg. Men selv her kommer volumet på øvre halvdel av rangen.

Siste røde volumbaren, kommer etter en gap up. Se også på de 2 små grønne volumbarene på slutten som stikker litt opp og sammenlign dem.

Hvis dette er en akkumulering bør man se ett rally som er i stand å nå toppen av tidligere priser i rangen. Kan og skje iform av higher lows på lavere volatilitet. Feil av dette kan tyde på ytterligere nedtur.

Foreløpig er jeg bearish på denne. Samtidig gjør de store volumutslagene det vanskelig å lese volum/pris for hele rangen under ett.
Se etter tegn på volum og forpliktelse til oppsiden på bunn der. Ser ut til testing nå om den klarer å komme høyere en tidligere topp i bunn der.


Alle forsøk på rally i den lange nedadgående trenden på slutten har feilet, på tross til større volum.

2 Likes

Mange takk for din tolkning! Hvor ser du som regel etter entry når du skal inn i en aksje?

Aker BP

Hva tenker dere her nå i DNO ? Olje buller, USA krangler med Iran og trolig videre opp i oljepris @nocturne, @Oivran