Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tre aksjer fra 2020-2025

Hva med Scatec solar i stedet for oljefisk?:wink:

Jeg må legge inn mine tre, som jeg ikke nødvendigvis vil råde andre til å gjøre😅

Med sluttkurser 7.august 2020
PCIB 48,75 (73%)
Scatec solar 152,10 (17%)
KOA 0,152 (Ca 10%)
Prosentandel er løsaktig hoderegning.

Koa er egentlig bare en mindre post for moro skyld. Usikker om den er med i 5 år, men denne tråden forplikter muligens😀.

4 Likes

Din portefølje må svinge litt opp og ned hvis du sitter stillemed 73% PCIB :smiley:

1 Like

Kör all-in på dessa så är livet säkrat
NAS
FUN
SAS

2 Likes

73% av disse tre, ikke hele porteføljen😀
Porteføljen min er oppdatert, så der ser du fordelingen av alle selskapene.

1 Like


Status på tråden så langt.

Sjekk også “Tre Fond fra 2020-2025

10 Likes

Kun jeg som har bank i porteføljen, litt overraskende.

Bank er bankers hos meg i en diversifisert portefølje de neste 5 årene

2 Likes

Kun tre stk og jevn fordeling :open_mouth:
Må bli
PHO
PCIB
KIT

1 Like

PoLight
PCIB
QFUEL

1 Like

Kahoot!
Embracer
Vicore

Runners up: EG7, Stillfront og PDX

PHO
AZT
US:RIGL - må ha med en fra amerika

Overraskende at noen velger 2/3 i biotek. Regel 1 for 3 aksjer over 5 år, må være 3 ulike sektorer?

2 Likes

“Blinded by the light…”
get it?
PCI?
Lys…
nei?

Nå er vel dette så og si BioTekInvestor forum da :slight_smile:

3 Likes

Biotek er vel ikke akkurat en utpreget syklisk sektor som blir påvirket av makro på samme måte som eksempelvis oljerelaterte aksjer. Er (åpenbart) mest av alt et veddemål om hvorvidt selskapet vil få ett eller flere produkt ut i markedet. Type vinn eller forsvinn med muligheter til å tjene eller tape med litt mindre risiko underveis i løpet.

Pho
Evo
Kitron

Lurer på om alle hadde valgt det samme om du måtte velge 3 aksjer med en eller annen badass motorsykkelklubbs penger?

Når de fleste har lagt inn svaret sitt og Troved fortsetter å poste like gode oppsummeringer legger jeg dette øverst i tråden. Veldig mye bra innspill her.

Paddy og Aleksander dere tenker noe som
“Velg tre aksjer for Hells Angels i tre ulike sektorer for de neste fem årene”. Kan ta den senere

1 Like

Fem år fra i dag:

  • Tomra (vurderte lenge Quantafuel, men sikkerhet først)
  • Skue Sparebank (Mest “spennende” sparebanken i mine øyne, vil bare ha en trygg utbytte bank som ikke driver med Olje).
  • Bouvet (Drøyt priset, men kanskje det sikreste kortet mot teknologi og it-utvikling i offentlig sektor).

Veldig bra tråd, kom hit/tekinvestor pga biotech forumet. Blir her pga god stemning og stadig bedre skribenter/debatt.

4 Likes

Quantafuel
Atlantic sapphire
PCIB

3 Likes

Pho
Pcib
Elk

2 Likes