Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tre fond fra 2020-2025

Ettersom @zzimba’s “Tre aksjer fra 2020-2025” ble en slager så kjører vi på med samme konsept for fond.

Dersom du skulle sette sparepengene i 3 fond (33.3% i hver) og sitte helt stille i 5 år.
Hvilke Fond velger du?

2 Likes

Top 3 that made the list:

Runner ups:

1 Like

BGF World Gold, AuAg Silver Bullet og ETHEREUM XBT

1 Like

Core ny teknik A
Franklin technology A
KLIP aksjeglobakl IV

1 Like

Poster den her heller, fant en nyere tråd om temaet fond.

Skal snart kjøpe noen fond. Her sett meg ut disse foreløpig etter en lett screening i dag. Men tar gjerne i mot forslag til andre også. Noen av dere som har sett på noen av disse fondene?

Noen flere som har romjulstanker om fond videre?

Mange av de nevnt her har jo gått enormt i år, er det mer å hente?

Jeg tror på auag silver bullet, precious green og bgf world gold i 2021. Tror disse kan gjøre det greit selv om resten av aksjemarkedet ikke presterer

1 Like

Antakelig ikke dumt. Buffett-indikatoren er jo veldig høy nå, men det virker jo som mange tror Apollo skal til månen uansett.

1 Like

Jeg har trofast skutt inn i “Nordea China” i snart 11 år og har alltid kunne titte over dit når markedene er volatile og finne følelsen av at det har vært ett godt valg.

Er rangert med noe høy risiko, men har alltid levert godt. Med tidshorisont på 5-10 år tror jeg dette er ett godt valg.

Med Biden bak roret i USA, og coronakrisen på hell antar jeg det snarlig blir fullt fokus på miljø igjen fra politikere og media.
Med “ubegrenset” politisk goodwill for miljøsaken med tilhørende støtte i form av både penger og lovverk ser jeg ESG bølgen som kun i startfasen fortsatt. Tror det blir en voldsom boble tilslutt. Får prøve å hoppe av på topp :slight_smile:
Ellers går Tech fond aldri av moten.
Mine fond:

  • Handelsbanken Bærekraftig Energi
  • Storebrand Fornybar Energi
  • TIN Ny Teknik
1 Like