Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Triggerkalender 1.0 🚀

Kjære TekInvestorer!

For en stund tilbake spurte jeg Insiderne hva de ønsket av ny funksjonalitet på forumet, og en av de mest populære ønskene var en triggerkalender - så nå er jeg veldig glad for å kunne annonsere at den er klar!

image

I Triggerkalenderen kan du:

  • Se en kalendervisning av kommende potensielle kurstriggere
  • Filtrere så du bare ser triggere for de selskapene du har i din portefølje eller favorittliste
  • Søke opp triggere for hver selskap
  • Stemme på om du tror det er sannsynlig at triggeren kommer til å skje (og se hva andre tror, når en trigger har fått minst 3 stemmer)

Jeg har lagt inn litt over 800 triggere bestående av kvartalstall, årsrapporter osv, men trenger deres hjelp for å fylle ut listen så den blir nyttigere for oss alle. Bare trykk på “Legg til Trigger”-knappen så kan du fylle inn dette skjemaet:

  • Kun insidere har tilgang til Triggerkalenderen, og alle kan enn så lenge redigere hverandres triggere - litt sånn wikipedia style.
  • Ved å trykke på snakkebobleikonet til høyre i hver trigger kan du opprette en egen diskusjonstråd for den triggeren. Dersom du er uenig i datoen eller kvartalet som er satt som forventet dato for en trigger, ta gjerne debatten i tråden for triggeren før du evt. endrer den, evt kjør en avstemning i tråden :slight_smile:

Ikke Insider? Prøv gratis i 7 dager da vel, du får umiddelbart tilgang til Triggerkalenderen og mye mer :slight_smile:

Tar gjerne i mot feedback på kalenderen i denne tråden :slight_smile:

PS: Husk å legge til triggere for investeringene du følger, legger alle inn et par triggere hver har vi plutselig den ultimate oversikten over hva som skjer i investeringene våre fremover!

@insider

46 Likes

Ser veldig bra ut @pdx godt jobbet og takk for at noen av oss får lov å være med å herje med nye features før du slipper dem offentlig.

3 Likes

Ja, glemte å takke mine usynlige hjelpere som har vært alpha og betatestere - dere vet hvem dere er :smiley: Ingen nevnt, ingen glemt.

6 Likes

@pdx

kanskje trigger 2.0 skal få mulighet for mye tekst.

https://beta.tekinvestor.no/t/ash-abstracts-legges-ut-nano-ol/11276/3

sånn at teksten @Savepig har lagt ut her kommer i trigger listen, sånn at når det lages tråd får man masse god tekst i starten av den?

1 Like

Enig, kanskje teksten “Starter en tråd om Mutant Year Zero Beta. Kjør debatt!” burde være forslagsverdi og redigerbar?

1 Like

Godt forslag! Dersom vi poster beskrivelsen som første innlegg og man redigerer beskrivelsesfeltet i triggeren senere vil den ikke være synkronisert med tråden lenger, det kan være en liten ulempe. Men kanskje man kan gjøre begge deler, teksten “starter en tråd…” + en sitatramme med beskrivelsesfeltet.

1 Like

Fantastisk! Et viktig behov er dekket :blush::+1:

2 Likes

Dette her er superbra! :heart_eyes:

Noen spørsmål/kommentarer

  • Hva vurderes som en trigger? Er det innenfor å prate om potensielle triggere? F.eks en teknisk indikator på bitcoin?
  • Er det en ide å si noe om retning på en trigger, om man tror kursen vil gå opp eller ned?
  • Er trigger det samme som hendelse? Kan det tenkes at man ønsker å føre opp en hendelse som ikke vanligvis pleier å ha påvirkning på kursen?
2 Likes

Men akkurat nå så kan heller ikke åpningsinnlegget redigeres av noen, kunne åpningsinnlegget eventuelt blitt opprettet av den brukeren som velger å skape en tråd om emnet? Men det kan kanskje skape noen sikkerhetsproblemer hvis du er nødt til å kjøre en automatisk prosess som en annen bruker, vet ikke om det blir for kronglete.

Faktiske triggere! en teknisk indikator er IKKe en trigger og hører hjemme i TA tråden :wink:

3 Likes

Jeg tenker at det må være ting som man har belegg for å si at kommer til å skje. Hvis sannsynligheten er <50% (?) bør man kanskje ikke legge den inn. Men for all del, la oss heller legge inn for mange ting i starten og så heller fjerne ting når vi ser hvordan det blir. Jeg har ikke fasiten, men tenker også at TA indikatorer er utenfor :smiley:

Ting som er innafor:

  • Signere partneravtale med selskap X
  • Lansering av produkt/spill/etc
  • Betarelease av produkt/spill
  • Valg av ny CEO
    etc etc

De fleste triggere har nok ikke en gitt dato de kommer til å skje på, derfor kan man velge kvartal (“Q3 2018”) eller også år (“2018”) dersom tidsrommet er usikkert.

2 Likes

Har noen ideer på tegnebrettet for dette også :wink:

1 Like

Har lagt til et filtreringsvalg kalt Populære - som viser deg triggerne med flest stemmer.

2 Likes