Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TSW vs CE release

Jeg hadde delt sammenligningen samme hvilken vei den hadde gått for å si det sånn. Det er også en grunn til at jeg likte innlegget til @tswbeta, som ser på samme data fra en annen vinkel. Veldig interessant å se andres synspunkter. Mer interessant enn å lese hva du tror er mine motiver for å poste for å si det sånn. :wink:

Det er vel kun @holmes som har kommentert noe særlig på google trends, og hans kommentar var at introvideoen til CE fikk veldig bra med treff. Det var jo CGI og var kul nok den, men vil Funcom få opp den nødvendige hypen før early access launchen?

Egentlig burde jeg brukt mer tid på et av selskapene jeg har aksjer i, men spillselskaper som Funcom har noen særegenheter ved seg: de kommer relativt jevnlig med nye produkter som kan snu fullstendig oppned på aksjekursen, så det er jo litt mer spennende å bruke tida på. Det hadde jo også vært veldig interessant å finne noen indikatorer på at jeg tar fullstendig feil, så jeg kunne vært med på festen. :smiley:

1 Like

Tjah, da hadde jeg tatt med hva som skjedde etter TSW launchen for å si det sånn. Jeg var mest interessert i å se hvordan utviklingen fram mot launch så ut.

Etter launch er jo ganske vanskelig å spå. Her kan man jo prøve å finne objektive indiakatorer som har fungert på andre spill og bruke disse på CE. Etter at det er mulig å bestille, så da er det jo heldigvis veldig gode indikatorer. Da gjenstår bare tolkingen av disse tallene. Tidlig i prosessen, så er det jo ganske stor usikkerhet på hvordan utviklingen blir videre.

1 Like

Dette er jeg ikke så bekymret for. For sin størrelse får Funcom veldig mye oppmerksomhet, og dessuten har de en kjent IP i ryggen.

2 Likes

Det er akkurat derfor en slik sammenligning ikke fører til noe som helst… Det gikk 1år 6 måneder mellom TSW var børsmeldt som kommende spill til det ble gitt ut (tar da utgangspunkt i hoppet kursen gjorde når partnerskapet med EA om å utgi TSW ble kjent, selve spillet ble jo kjent mye før dette). I CE er vi nå rett etter perioden som spillet ble børsmeldt… Så hvis du da skal sammenligne ordentlig, så ligger dagens kurs i begynnelsen av den grafen din, og den store oppturen før release har ikke kommet enda… En sammenligning som du har gjort her er det jeg ville kalle som du så fint kommenterte til Morti “halvfullt glass”.

edit:
veldig unøvdvendig å lage en egen tråd om dette her. Det viser jo ikke annet enn en hvor lite du vet om grafanalyser. Ser nå ut som det er lagd kun for å sette ideer i hodene på folk som ikke vet bedre…

Selv utgangspunktet i grafen din er basert på antagelser… Nei, den grafen du har lagd her er som om hver og en her inne skulle tatt en kulepenn og tegnet inn hva de tror kursen kommer til å bli her inne. Dette er da din versjon.

Hold deg til tråden Funcom - Teknisk Analyse

1 Like

Jeg ville aldri kalt dette enn teknisk analyse…

jeg ville aldri kalt dette en sammenligning…

Som jeg alltid har sagt, setter stor pris på alle poster som forholder seg saklig og med innhold, du har en del av disse Christian :wink:

nofun, it takes one to know one ref. du oppfatter ikke Christian som “baisser” :wink:

2 Likes

Jeg tror at grafene her ikke kan sammenlignes med CE fordi den ventede emisjonen har holdt kursen som gissel. Tror ikke vi ser potensialet i kursen før emisjonen er gjennomført.

2 Likes

Min personlige mening er at denne aksjen slik den står nå med emisjon på trappene og CE + 1-2 titler til i 2016 vil ikke kunne settes i en graf, denne aksjen har som tidligere gått opp i mot 1000% på spekulasjon om århundrets spill som Funcom har lansert! Enig i det at etter emisjon og litt gameplay så kan enn se potensialet i aksjen , ikke før! Men at det kommer en bratt bakke opp snart ! Uten tvil! Million dollar question er hvor høyt den skal ! :open_mouth:

Men liker tråden din!

2 Likes

La oss holde oss for gode til å kalle andre medlemmer for baissere eller hausere - det fører bare til at man ikke lenger ønsker å dele hva man tenker. Kritiser sak, ikke person :slight_smile:

18 Likes


6 Likes