Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens Spørsmål: Hva er din beste aksje i 2016? Hvilken aksje blir årets aksje 2017!?

Hvilke aksjer har folk vært heldige i, 2016?
ser enn bort fra nyttårs raketter osv, hva ser dere for dere blir 2017s store aksjer ? og hvorfor ?
Go!

1 Like

PCIB og Nano! Axactor har også gått veldig bra.

Har fomlet litt ut og inn i Gig, til feil tidspunkter, i Funcom ble jeg rævkjørt.

Tror at mine vinnere kan gjøre det godt også i 2017.

Den eneste jeg tør å nærme meg en anbefaling i er Axa! Den tror jeg kommer til å gjøre det godt de kommende år. Spennende med Q4 og Q1.

1 Like

Fikk over 50% i Axa og den vil kjøre videre i 2017 etter en liten pause på rundt 2.7- 2.9. Bare synd jeg vektet ned fra 100% til 20% i jakten på større avkastning andre plasser :slight_smile:

Stort innsidekjøp på 2.5kr av Endre.
Emisjonen på 2.6.
Til neste år begynner porteføljene å få fart på inntektene.

2 Likes

NOR er faktisk min beste aksje i år (når man ser på prosent) med oppgang på 689% i år og 1035% siste 12 måneder :smiley: For 2017 har jeg tro på Stillfront, Kitron (forutsatt at de klarer å opprettholde veksten) og Funcom(hvis de treffer med CE)

6 Likes

Funcom, gig og axa har vært de beste i 2016. I 2017 har jeg trua på axa, Funcom og pcib

Axactor og Thin Film har vært bra hos meg. Tror axa vil fortsette å gjøre det bra, med B2h. Så håper jeg Thin Film får litt fart på seg i 2017.

OPERAW16D50DNM ligger høyt der oppe. Kjøpte altfor mye i denne warranten 4 Februar til 0,48 og solgte det igjen 10 Februar til 1,6565. Tjente veldig gode raske penger på den traden der. Var da ryktene om oppkjøp spratt frem og Opera fikk pause fra børsen i noen dager :smiley: Nærvepirrende dager for meg indeed!

1 Like

Jeg tenker og vekte litt ned i Funcom når det lir på, selvfølgelig på 5kr :joy: Og flytte over større del til Axa , Archer (viss inngang blir lav nok), også leter jeg etter en tredje aksje og sitte på! Nel? Kan jo få ett greit år viss denne hydrogen utviklingen fortsetter, føler selv at 2018 og utover blir mest fruktbart i Nel sin favør!

1 Like

Jeg tenkte faktisk å spørre om dette som Ukens Spørsmål. Hvis det er greit for deg @Malvin skriver jeg det inn i overskriften :slight_smile:

2 Likes

Over 100 prosent på Qec på under en uke, men året har vert preget av en del dårlige avgjørelser

1 Like

Sluttet å trade. Da gikk det bedre . 75% på BWO og 25% totalt siden jeg startet i mai :slight_smile:

I prosent så har jeg gjort det best i starbreeze, fra 13,5 til 25, så nesten 85%, men posten var veldig liten. Bare restene av et kjøp i 2014(?) (så 85% var bare gevinsten i 2016)…

Kitron har gått fra 4 til 6 kr, men det er ca 50% av beholdningen, så i kroner har den gjort det best.

Jeg tror pcib kan bli den beste aksjen min i 2017 i prosent, men risikoen er for høy, så i kroner er det nok Kitron jeg har mest troen på.

Nær en dobling i Link Mobility. Gått litt sidelengs i det siste, men holder fortsatt på de.

Det er helt innafor :+1:

Børsens mest underomtalte aksje, gratulerer med den.

For egen del har seff NANO vært den beste i år, og jeg er ganske sikker på at det også blir den beste for meg i 2017.

Funcom har vært best i år, neste år har jeg satt pengene på Natto, Seamless og Stillfront

Axa + GIG :slight_smile:

1 Like

Beste realiserte: NEL
Beste urealiserte: AXA

Antatt best i 2017: AXA
Outsidere 2017: SSO og FUN

Vurderer en biotec gamble

3 Likes

Kitron er best for min del, inngang på 2,54 (6) og sitter ennå med ca.58% av porteføljen her, Grieg Seafood er også bra med inngang på 60 (78,25) sitter ennå her også.
Funcom er den største taperen i og med att jeg satt over emisjonen.
Har som Frodoen sluttet hoppe inn og ut av aksjer hele tiden og lykkes med det, etter å ha tradet bort en god del penger de siste årene. Jeg så att der jeg var grundigere med å analysere selskapene og fulgte med dem i en tid før jeg handlet og kjøpte for å sitte long begynte ting å endre seg til det bedre for meg. Derav beslutningen om å sterkt begrense tradingen.
Som årets aksje har jeg faktisk tro på att Funcom kommer til å ligge høyt oppe på listen. Dette fordi ledelsen har tatt tak i pengesløsingen, gjorde en fantastisk jobb med å holde liv i gamle spill. Med stor sannsynlighet har ledelsen lyttet både til markedet og til ledende spillutviklere innad i staben om hva som skal lages istedenfor att de har tredd ennå ett nytt konsept nedover skuldrene deres og sagt lag dette, for dette har vi troa på.
Det som både gleder meg og gjør meg tryggere (som investor) for hver dag som går er att de som CE er myntet på, altså gamerene virkelig liker det de ser. 93% likes på på siste stream som er lagt ut på Youtube . Det blir mere og mere klart att Funcom ser ut til å vekke ett ganske stort “vil ha begjær” hos gamerene. Om de blir mange nok til å redde Funcom og gi meg og andre her en saftig gevinst på investeringen vel det gjenstår og se.
Oppi alt CE snakket må vi ikke glemme att Funcom har tre nye spill i pipen for 2017, vi kan jo håpe på att ivertfall ett av dem får det til å bevre litt i gamerverden. Stor oppdatering av TSW Q2? 2017 og AO på steam før nyttår (her kommer vel ikke millionene til å renne inn men mange bekker små osv.
Har for 2017 begyndt å kikke litt på aluminium og Norsk Hydro (kjedelig jeg vet) men det ligger ann til en bedring i tilbud og etterspørsel og i tilegg har NH være meget dyktige til å skvise kostnader og har vel nå de laveste prod kost i verden. Denne blir ikke vinner i 2017 men kan bli en liten Kitron for meg.

4 Likes

Beste i år er som hos @nofun NOR, med ~700% oppgang, før Kitron på nr. 2.
Også tror jeg Scatec Solar kan bli en spennende kandidat 2017.

5 Likes