Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Ikke så viktig og kanskje litt flisespikkeri, men lurer på hvor du har dette med fase IV studie fra?

Dersom man som forventet ender opp med gode nok resultater fra de de 2 store randomiserte studiene i 2022 så søker man om en midlertidig godkjenning. Om man får en midlertidig markedgodkjenning er det vanlig å kjøre en fase 3 studie i etterkant. Disse fase 3 studien har man mange år på å kjøre(har hørt opp til 10 år) og de kan finansieres ved at man allerede har fått tilgang til markedet.

1 Like

Jeg har hørt denne typen studier omtalt som fase IV, men meget mulig at det egentlig kalles fase III selv om det blir noe annet enn et vanlig fase III.

Edit: Nei det stemmer nok det med fase IV:

«phase IV clinical trial

A type of clinical trial that studies the side effects caused over time by a new treatment after it has been approved and is on the market. These trials look for side effects that were not seen in earlier trials and may also study how well a new treatment works over a long period of time. Phase IV clinical trials may include thousands of people. Also called phase 4 clinical trial and post-marketing surveillance trial»

1 Like

Om man ser på markedspotensialet er det nok priset inn langt under 5% sannsynlighet for det blir medisin. Personlig tror jeg det er stor sannsynlighet for at UV1 vil være med på å gjør de fleste kreftsykdommer til noe man lever med som en kronisk sykdom, ikke noe man dør av. Jeg har selv sett min nære slektning være dødssyk for 6 år siden, med lungekreft stadium 3b/4, kan selvfølgelig være tilfeldig, men fra man oppnådde den første immunresponsen så man en fantastisk forbedring i helsetilstanden.

7 Likes

Hva er datamaterialet her?

Det er jo ikke noe data i egentlig forstand foreløpig, siden studien ikke har startet. Men de viktigste detaljene finnes på denne sliden fra Q4:

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Neladner (502 likes)
  1. @polygon (208 likes)
  1. @Fornybar (56 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Snoeffelen (44 likes)

  2. @Funcomi10kr (44 likes)

  3. @Savepig (22 likes)

  4. @Legoland (20 likes)

  5. @Investor (20 likes)

  6. @sparkonge (19 likes)

  7. @focuss (18 likes)

Gratulerer!

Da er mesoteliomstudiet (NIPU-studien) på Clinicaltrials!

Estimated Study Start Date: March 15, 2020

8 Likes

Bra-da er vi på vei!

1 Like

Vet du hva det ligger i “Estimated primary completion date March 15, 2028”?

At pasientene følges opp i 10år som i fase1 studiene. Primærendepunktet er i 2022 som tidligere kommunisert fra selskapet.

Det er den datoen siste pasient er ute av studien. Vi følger pasientene mye lenger enn det som er nødvendig for å se forskjellen mellom den gruppen som får vaksine og den som ikke får det. Litt undervisning: Dette er en “endepunktdrevet” studie. Det betyr at vi teller hvor mange som får økt størrelse av en tumor (PFS). Når en tumor har vokst mer enn en definert grense, telles det som et nådd “endepunkt”. Når det til sammen er kommet 70 endepunkter i denne studien, “bryter vi koden” og ser hvordan de som har fått vekst av tumor er fordelt mellom de som fikk og ikke fikk vaksine. Hvis det er ferre enn 7 i gruppen som fikk vaksine mot 10 blant de som ikke fikk vaksine, er utfallet av studien positivt. Med den kunnskapen vi har om forverring av sykdom hos pasienter med denne typen kreft, forventer vi at 70 pasienter har fått en forverring mot slutten av 2022. Hvis vaksinen har svært god effekt, blir det seinere.

19 Likes

Det var en god avklaring Neladner.

Det betyr at om vi ikke hører noe om studien før julaften 2022 så er det den største julegaven vi og pasientene kan få det året :slight_smile:

3 Likes

Du har skjønt det! Takk.

1 Like

Hei igjen Neladner.
Nå kunne det vært interessant å få en oppdatering på om oppstart av studier i USA er avhengig av oppmøter fra norske/europeere eller om kanskje dere har UK ansatte som fremdeles kan reise til USA.

1 Like

Nei, oppstart av studien krever ikke at noen reiser fra Europa til USA.

4 Likes

Det er jo meget betryggende :slight_smile:
Og med det samme du er på tråden og Covid 19 stopper alt:
Det interreserte meg meget den forklaringen du hadde om rotoren og stivkrampe peptiden eller hva det var som dere festet den dingsen som bare fantes på kreftceller til for å lage immunrespons. Er det ikke da mulig, innen rimelig tid å isolere no på Coviden som kan festes på den rotoren for å skape immunrespons mot denne influensen?
Den lager jo så enorme konsekvenser verden over nå.

Regner forresten med at om du skal svare på det så blir det via børsens systemer :slight_smile:

Tetanus paa propellbladene, Ultimo AB paa akslingen.

You got it.
Alt og alle hadde gått av skaftet for den løsningen :heart: :100: :boom:

Ultimovacs ASA – Possible implications of the coronavirus (COVID-19) pandemic

Børs melding fredag kl 17:00 er sjelden gode nyheter…

1 Like