Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

De fleste har vel positioneret sig. Nok mest små private der samler op og så er det bare for mange aktier i for højt tempo der læsses ud til at prisen kan trække imod mere fair value ifht. R/R…
Jeg bliver helt klart fristet modsat. Købe mere. Satse hele butikken…grådigheden ulmer… men nok sjældent klogt at lade den overtage styringen…

1 Like

hva skal de forsvare med? har jo snart ikke aksjer igjen å shorte med

1 Like

Det trodde vi vel egentlig før denne runden med short salg også, men virker som de alltid har litt krutt på lager…

Nei da må de snart gyve løs på en ny utlåner. Inven2 eller et fond kanskje, (Nordea eller SEB), noe særlig flere alternativer finnes ikke.

1 Like

Vet vi noe om hvor lenge før GF det er vanlig å kalle inn aksjene? Er vel ikke sånn at de kan komme dagen før og be om alt tilbakelevert samme dag. Så antar FTF gir god varslingsfrist? Sånn at de aktuelle har en realistisk mulighet til å levere tilbake innen frist?

Det må da være noen blant de flere hundre her på tråden som kjenner noen som kjenner noen som jobber i FTF som vet om praksis. Feks at innkalling går ut 4 uker før GF eller så. I så fall begynner det snart å brenne heftig under beina på Nick:

3 Likes
53 Likes

I første sekund så trodde jeg top line skulle avsløres live på youtube, det hadde tatt seg ut🤣

Han som er ansvarlig for tilbakekjøp heter visstnok Justin Time.
Går det galt skylder han nok på kollegaen Justin Case :wink:

4 Likes

Tidligere har aksjene blitt levert tilbake bare to dager før GF. Men da må de naturligvis kjøpe dem i markedet lenge før - dersom dette scenarioet blir en realitet. Beskjed har de nok fått for lenge siden

4 Likes

tror de skal ha de tilbake innen mandag 15 april

1 Like

Skulle bli noe rundt 50 000 aksjer per børsdag om PE met kommer i løpet av helga. Squeeeeze :grinning:

8 Likes

Drøyt bra intervju av Jens! :muscle:

6 Likes

Vil heller si det dobbelte for det er 1,8 utlånt og det påske innimellom der.

80-100k per dag.

3 Likes

Sånn sett bør det jo drøye så lenge som mulig før en PE met. Kortere tid/hardere skvis. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Hans Anderssen i HealthTalk etter ca. 5 min: " Så vet jeg dere er optimistiske også, det sa dere iallfall TYDELIG før sending".

Slike små “off the record” tegn er positivt i mine øyne… :relaxed:

28 Likes

Det begynner å bli ganske mange små og store hint om at dette går veien, tonen endret seg merkbart fom Q4. De strutter av selvtillit i alle fora de stiller opp i…

2 Likes

Er det fullstendig utelukket at de vet noe som helst om resultatene?

Det tror jeg. Er data ikke nærmest krypteret (neutraliseret / blinded ) ned i en database. Men på et tidspunkt skal man vel lave statistik eller hur…?
Ingen ved hvad-der-er-hvad med mindre man ligger en afkodning ned over…?

Ja, de vet ingenting før statistikerne er ferdige med resultatene, men ingen vet jo når de får/har fått resultatet. Når de får vite det tar det x_ antall dager før de melder markedet.

1 Like

En spekulation er vel om de har fået noget generelt info ifht. beslutning om at stoppe studiet på de 18mnd - noget info som kan give en kraftig pegepind…