Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

og der var børsmeldingen :slight_smile:

1 Like

Ikke uten grunn til at Neladner er mitt yngste hjertebarn.

1 Like

Var det virkelig nödvendig aa opplyse om hvordan det hele skal finansieres? Kunne ellers ha blitt en fin anledning til aa faa i gang en diskusjon om emisjon.

1 Like

Sjelden jeg timer spekulasjonene mine så godt som dette da :smirk:

1 Like

Kjøpte på 34 i går, solgte på 40 i dag. Kjøpte tilbake på 38 da børsmeldingen kom.

ULTIMO: STUDIE MED I PLANEN DA VI GIKK PÅ BØRS I JUNI -ARNESEN

Oslo (TDN Direkt): Kostnadene knyttet til den store randomiserte kombinasjonsstudien med 118 pasienter der selskapets kreftvaksine vil testes ut i kombinasjon med sjekkpunkthemmere i behandlingen av mesothelioma, vil dekkes av eksisterende midler, fremkommer det av børsmeldingen fra Ultimovacs tidligere fredag.

-Vi gjorde en emisjon 370 millioner kroner da vi gikk på børs i juni i år, og diskusjonene om denne studien var i gang før det, så denne studien var med i planene da vi hentet penger, sier administrerende direktør Øyvind Kongstun Arnesen i Ultimovacs til TDN Direkt.

Ifølge Arnesen er bakgrunnen for trepartssamarbeidet selskapet melder om fredag at Oslo Universitetssykehus ved kreftlege Åslaug Helland har hatt en tanke om at sjekkpunkthemmerene nivolumab og ipilimumabfra Bristol-Myers Squibb i kombinasjon med Ultimovax sin universale kreftvaksine (UV1) vil kunne være en bra behandling for pasienter med mesothelioma.

-Det er et trepartssamarbeid hvor Oslo Universitetssykehus skal gjennomføre studien der de får medisiner fra Bristol-Myers Squibb (BMS) og fra oss, sier Arnesen, og forklarer at pasientene skal deles inn i to grupper der den ene gruppen får behandling med Ultimovacs sin vaksine og sjekkpunkthemmere fra Bristol-Myers Squibb, mens den andre gruppen blir behandlet med sjekkpunkthemmere fra BMS alene.

  • Det studien vil gi svar på om er om kombinasjonsbehandling med kreftvaksine og sjekkpunkthemmere er bedre enn å behandle pasientene med kun sjekkpunkthemmere, sier han. I tillegg får BMS svar på om deres medisiner har effekt på disse pasientene, legger Arnesen til.

Sykehusene som er med i studien behandler såpass mange pasienter med denne diagnosen, så Arnesen legger til grunn at rekrutteringen vil gå veldig greit.

-Pasientrekrutteringen vil starte i første kvartal 2020 og vi skal lese ut resultatet i 2022, sier Arnesen.

Ultimovacs-aksjen steg 8,0 prosent på Oslo Børs torsdag og steg ytterligere rundt 10 prosent fredag før dagens melding klokken 10:14, og handles rundt samme nivå fredag ettermiddag. Omsetningen i aksjen er imidlertid relativt lav. Torsdag presenterte selskapet seg selv på DNB Markets’ årlige helsekonferanse.

-Nyheten vi kom med i dag har ikke vært kjent i markedet og den ble heller ikke omtalt på DNBs sin helsekonferanse i går, sier Arnesen til TDN Direkt.

2 Likes

Selvfølgelig helt tilfeldig at den steg 20% rett før nyheten kom :man_facepalming:

5 Likes

Herregud så pinlig. Er åpenbart at noen visste gitt kursutvikling før nyheten slapp. Djezez.

3 Likes

CEO hintet uhemmet om at noe var på gang under presentasjonen han holdt på DNB’s konferanse i går. Merkelig håndtering av informasjon, trodde ikke på ham selv så jeg kjøpte ikke aksjer :man_shrugging:

1 Like

Fint satt opp studie. Å ha to armer, med eller uten UV1, vil gjøre resultatene mye lettere å tolke og vil også gi mere tyngde, enten svaret blir positivt eller negativt. At de har fått OUS til å sponse (som sparer dem masse kostnader) er jo en ekstra fjær i hatten!

Dette likte jeg :slight_smile:

3 Likes

Folkens! Det ble omsatt aksjer for skarve en million kroner i går, og kursen steg ikke mer enn to kroner og femti øre. Og dette er en aksje som veldig ofte har en spread på to kroner. Overhodet ikke suspekt omsetning altså, vil jeg mene. At det har lekket informasjon synes jeg blir tullete spekulasjon. Det er jo mye mer sannsynlig at noen av de 100 eller så som leste mitt innlegg for to dager siden har fått lyst til å kjøpe noen få aksjer - som f.eks. @Legoland, som syntes det var veldig slitsomt å kjøpe 10k uten å dytte kursen (for mye) oppover.

1 Like

CEO har sagt klart og tydelig på de siste to kvartalspresentasjonene at det var pågående konkrete forhandlinger om nye studier, så det er helt naturlig at han repeterte dette i går, forut for meldingen i dag.

1 Like

Kanskje,
men det må jo sies at de var usedvanlig heldige de som kjøpte i de 2 dagene (rødt felt) før nyheten kom rett etter 10 i dag.
Er også uenig i at det er en helt vanlig bevegelse for aksjen i forkant, graf viser utvikling siden de gikk på børs.

Så ivrig var inngangen i forkant at kursen kun har gått ned i etterkant…

3 Likes

Er ikke uvanlig dette i illikvide instrument. Det hører liksom med til illikvid microcap investeringer at kursen går både 20% opp og ned, uten at noen får nok volum til å trade på det.

Sånn er det med de små jeg sitter long i. Nava og Observ. slitsomt hvis du kun er opptatt av kursen i dag.

addit: @polygon Jeg satt jo å vurderte om jeg skulle plasser bittelitt i enda en micro for 9 dager siden når du la ut den posteren. Som så veldig interessant ut. helt ville tall, men single arm, så måtte lest meg opp litt først tenkte jeg. Så kunne likegodt vært meg som pushet pris.

2 Likes

Det er jo to stykker her på tråden som sier at de kjøpte denne illikvide aksjen i går. Du kan spørre dem hva som var deres beveggrunn. Neppe innsideinformasjon.

Edit: Tydelig at @Sjakk og jeg er enige. Postet i samme sekund :sweat_smile:

2 Likes

Det spørsmålet som nå diskuteres er om vi har forholdt oss til regelverket for håndtering av innsideinformasjon slik vi skal. Jeg kan garantere at vi har det. Jeg har lagt stor vekt på at vi skal være et selskap alle investorer kan ha tillit til, og jeg tror jeg har lykkes med det. Vi er så etterrettelige og nøyaktige som vi framstår. Det er en av grunnene til at jeg kommenterer på dette forumet; at dere som er her skal få et grunnlag for å vurdere oss som er så likt “de store” som mulig. Dette har med integritet å gjøre. Hvis noen tror at det jeg har skrevet over er bløffing og smartness, er det lite jeg kan gjøre med det annet enn å oppfordre til å følge med oss framover og se hvordan vi oppfører oss.

39 Likes

Meget tillitvekkende at du skriver her @Neladner! Fortsett gjerne med det!! :raised_hands::raised_hands:

4 Likes

@Neladner: Etter å ha

  1. hørt podcasten fra i går
  2. sett børsmelding fra i dag
  3. lest dine kommentarer i denne tråden
    Er jeg herved (små)aksjonær i Ultimovacs.

Gleder meg til fortsettelsen :slight_smile:

4 Likes

-og det var en av de hyggeligste kommentarene jeg har fått.

12 Likes

Jeg sitter her sent fredag kveld og leser kommentarer fra CEO i Ultimovacs. Tankene tar meg tilbake til perioder i PCIB-tråden der spekulasjonene og forargelsen over manglende kommunikasjon har skapt ville tilstander, nærmest konspiratorisk stemning. Hadde det ikke vært for et ørlite knippe skribenter på forumet som oser av dedikasjon til bioteksektoren generelt og PCIB spesielt ville mange hoppet av det lasset for lenge lenge siden, men i dag sitter folk med gode papirgevinster og nekter fortsatt å selge av ren dedikasjon til selskapet (ispedd litt andre grunner). I lys av dette tenker jeg videre at din @Neladner sin avgjørelse om å delta her markerer noe helt nytt for småinvestorer generelt og dette forumet spesielt. Det er ikke bare tillitsvekkende, men lærerikt og faktisk imponerende at du skriver her og jeg håper du vil fortsette med det. For ordens skyld, så er jeg ikke aksjonær pr dags dato, men bruker forumet som endel av min research før evt. inngang, slik jeg gjorde i pcib i sin tid (under et annet nick som jeg aldri kommenterte med). Tror mange har det som meg. God helg. mvh

10 Likes