Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

UNIDEX trading terminal (Skyscanner for krypto)

Kort fortalt er Unidex en tradingterminal, som foreløpig er i public beta med MYE på trappene. Med trading-terminal menes at unidex ikke er en egen exchange; isteden gjør den handler via hundrevis av andre exchanges og liquidity pools på Ethereum og Binance Smart Chain. Det kommer flere chains etterhvert.

Du får lavere transaksjonsgebyr ved handler, selv når unidex gjennomfører handelen på uniswap. Årsaken er at uniswap har en litt dyrere routing enn det Unidex får til.

Hovedårsaken til å bruke Unidex er for meg å kunne legge inn limit-ordre, altså så jeg slipper å kjøpe token til prisen den er på akkurat nå og heller kan kjøpe til en kurs jeg ønsker å gi. Eller selge.

Limer inn en writeup jeg laget til telegram om UNIDX, delt i kryptovaluta-tråden men synes altså UNIDX fortjener en egen tråd:

  1. Websites: unidex.exchange and undexbeta.app (both in development)
  2. Circulating supply: 3.443.853
  3. Total supply: 4.000.000 (CMC-numbers are wrong)
  4. Token contract: 0x95b3497bbcccc46a8f45f5cf54b0878b39f8d96c
  5. Unique Selling Points: Finds the best price for your trade by aggregating over 200 exchanges like uniswap, sushi swap, 0x (and pankcakeswap etc for BSC) etc AND aggregators like 1inch and similar. Works with both ETH and BSC and more protocols coming. Saves fees on both market-orders and limit-orders. Holders earn 50% of exchange-fees. Vision to have the best trading-terminal in the market for all types of assets (spot, derivatives, stocks, commodities etc).
  6. Competitors: Orion Protocol (fully diluted 1,7 billion mcap)
  7. Volume vs mcap 180k vs 4,96mill
  8. Not much hype, but Defiboost will start some PR-campaigns
  9. Mcap 4,96mill, date: 06.04.21
  10. Roadmap is released, it is quite optimistic, but on target:
  11. Updated Roadmap and Outlook. Since our last roadmap was released… | by UniDex | Mar, 2021 | Medium
  12. ICO-price 2c (they collected only 10k!)
  13. Burn-mechanism stopped, now only profit-sharing, can be voted back.
  14. Very active team (check website for info) both then it comes to development and social media; founder answers questions in telegram and discord and many updates last months.
  15. Very supportive community except one person. Most people who has tried unidexbeta.app has come back to use it again. This shows how good this is.
  16. How many holders: 863, at 06.04.21
  17. Token vesting from team and private sales?
  18. Github activity?
  19. Development is very fast, still some minor bugs and UI-fixes/updates planned but working product with a lot more to come.
  20. Enthusiasm level is great in the community; as said most holders just accumulate, and most users come back to use it again. Under the radar still but definitely seeing activity in the market now.
  21. BlackJack. Seriously: don’t wait this out! Try unidexbeta.app, see if you can benefit from cheaper gas and trading your crypto not only on one exchange but on hundreds at the same time, snagging up the best prices - plus derivatives and lending coming down the line. Unidex is the skyscanner for crypto - possibly becoming the skyscanner for finance… Work In Progress but man I only use Unidex for eth and bsc after finding it.

Dette er seriøst en uslepen diamant, kan lett gå 100x tror jeg.

Ser ut som DeFiboost har startet PR-kampanjen, nåmed en artikkel på MarketWatch:

4 Likes

Det er en del bugs på unidexbeta.app, også bsc.unidexbeta.app, men de jobber med en ny brukerinterface fra bunnen av, som visstnok er enklere enn å lappe sammen og prøve å fikse det de har nå.

Her er en (noe langdryg) stream med teasere fea ny UI:

Må si jeg synes den blir fin, og uten bugs blir dette et powerhouse!

Jeg kjøpte akkurat for et par ETH til :ok_hand:

Ifølge roadmap skal den være ferdig innen utgangen av mai men som han sier «ikke vær overrasket om den kommer mye før».

1 Like

Interessant absolutt. Hvor er det du handler tokensene?

1 Like

Får vel handlet på metamask, tror jeg.

1 Like

Beklager så ikke meldingen før nå; du kan handle med Metamask eller Walletconnect, Coinbase-wallet osv, direkte på unidexbeta.app

Evt kan du handle på uniswap, men da betaler du mer i fees og risikerer å betale mer pr token også.

Noen teasers om ny UI. Unidex er ikke spesielt flinke på markedsføring, det skal sies, men jeg tror produktet kommer til å tale for seg selv.

2 Likes
2 Likes

Vekslet inn 2 eth for ca. 2 uker siden. Har ikke mottatt noe av de 50% av fees vi skal få? Er det oppe å går? Har de på metamask.
Spennende prosjekt. Var du med på ico?

Nei ikke ICO, jeg kom inn sent, har kjøpt litt over tid. Snittet er nok over 1$ tipper jeg. Men absolutt, ja veldig spennende prosjekt!

Forresten, til dem som måtte lure, ble ICO ikke fulltegnet. Var opprinnelig meningen å ha 20 mill tokens, men det endte på 4. Så fully diluted marketcap Coinmarketcap er riv ruskende gal, og ligger mye nærmere faktisk marketcap på rundt 6 millioner.

Glemte å svare om fees: det er utbetalt to ganger så langt tror kwg, men volumet er fortsatt lavt. Utbetales på Binance Smart Chain. Du må åpne for det på Metamask (evt annen støttet lommebok).

Jeg har mottatt fees, så det funker. Men er personlig ikke veldig opptatt av fees enda siden volumet er ekstremt lavt i forhold til det jeg tror vil komme etterhvert…!

1 Like

Siste stream: lagret linken der man kan se hvordan man kan endre UI selv på ulike typer skjermer:

Ellers snakker ha nen del om hvordan ordre-systemet fungerer med FTM og andre tenkiske ting, ca første halvdel av streamen.

Krunal virker for meg som en veldig kunnskapsrik person som kan det han driver med, og ikke minst er han også trader selv og lager Unidex trading terminal som en løsning for seg selv.

Som sagt tror jeg dette kan bli en veldig fin investering, men det avhenger av at volum øker massivt. Uansett gleder jeg meg til en god trading-terminal!

1 Like

Det å ha limit ordre på uniswap er jo sinnsykt. Hvis det er fortsatt?
Har ikke brukt de enda men høres veldig bra ut.

Vet du hvordan det er med å redusere “fully diluted marked cap” på coinmarkedcap? Ser jo mye bedre ut hvis det bare er 7ish mill istedenfor 37.
Ser jeg eier ca. 0.1% av coins​:grinning_face_with_smiling_eyes::rocket:

1 Like

Ja det er lett å bli storeier her…! Men det er jo også tilhørende risiko…

Helt klart ser det bedre ut med 7 enn 37…! De har prøvd å få CMC til å endre men ser ut til at de gir ganske faen. Sikkert mye å gjøre også, kanskje noe man må betale for.

Unidex har i tillegg veldig mye mer enn limitordre på Uniswap på gang, limitordre på BSC, Fantom, Solana etc kommer også. I tillegg til futures osv.

Det blir en fullspekka tradingplattform for desentraliserte børser; absolutt et produkt det er stort behov for…!

Det blir rett og slett veldig spennende å følge dette selskapet.

1 Like

Hva gjør Unidex bedre enn f.eks. 1inch?

https://app.1inch.io/#/

For meg ser det ut som 1inch tilbyr mye av det samme. Denne er nok kommet langt lengre med tanke på nettverks effekt enn hva Unidex har, og er i tillegg listet på Coinbase.

Da har du nok ikke gjort særlig research!

Unidex benytter forøvrig 1inch.

Unidex er en trading-terminal som legger ordre på mange ulike exchanger og andre aggregators som 1inch. Unidex tilbyr også mye mer enn 1inch…!

Verdt å sette seg inn i.

Unidex kommer til å bli et produkt som kan sammenlignes med vanlige børs-terminaler, ikke bare swaps som de fleste desentraliserte børser/LP. 1inch tilbyr også limit-ordre men Unidex kommer til å levere mer avanserte ordretyper i tillegg.

Så vidt jeg vet er 1inch også bare på ETH foreløpig, mens Unidex er på BSC og har Fantom og Solana på gang i tillegg.

Dessuten er fully diluted mcap for Unidex på 7 mill mens for 1inch er over 1000 ganger så høy på nesten 10 bill, og over 100x så høy circulating…

Jeg har ikek brukt 1inch siden jeg fant ut av Unidex; men det skal sies at nåværende UI er dårlig, så det faller på om de klarer å levere den.

I videoen over kan du se litt hvordan UI vil se ut, den kan endres til slik du selv vil ha den.

Med dette mener jeg at hvis 1inch av en eller annen grunn skulle finne den beste prisen, bedre enn alle exchanges osv Unidex er koblet til (som forøvrig er langt flere enn 1inch), så går ordren gjennom 1inch.

Jeg har ikke gjort mye research på denne, men tenker bare det må være en grunn til at denne prises så lavt. Skal lese meg opp litt nærmere på denne.

I denne kategorien har man også Orion. Er det noe i denne duren de forsøker seg på?

Igjen mye mer enn det Orion leverer - Unidex kan trade gjennom Orion også, vet ikke om det er implementert enda siden det er andre mye større LPs å fokusere på, men jeg vet at Unidex samler data fra hundrevis av LPs.

Orions trading-terminal er så vidt jeg vet bare swaps og limit-ordre på vanlig spot, i hvert fall foreløpig.

Ja - det gjelder mange uslepne diamanter før de fyker opp i pris.

Det kan tenkes markedet vet noe jeg ikke vet, men jeg tror heller det er omvendt. Det er lite blest rundt denne, teamet har jobbet hardt og jeg har sett ting utvikle seg. Etter min mening er grunnleggeren Krunal noe nærheten av et geni som nok kommer til å gjøre mye bra her i verden :slight_smile:

Jeg deler om Unidex fordi jeg har klokketroen, men det skal sies at jeg nok ser meg litt blind.

Uansett; sett deg inn i hva dette er og kom gjerne med en grundig tilbakemelding!

5 Likes