Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Xbrane Biopharma AB (XBRANE) 🇸🇪

Heisann alle tekinvestorer.

Noen her som har sjekket ut xbrane? Spennende selskap som arbeider med biosimilarer.

Legger ved en artikkel :

Selskapet har også fb gruppe med samme navn.

3 Likes

Noen av grunnene til at jeg har investert i denne aksjen er :

Massivt marked med stort inntjeningspotensiale.

Selskapet selger spherotide i Iran.

Xbrane er det eneste noterte biosimilar-selskapet notert på den svenske børsen. Noe som gjør det unikt.

Risk/reward i selskapet er veldig attraktiv. For biosimilar er chance-to-success rundt 50-75 prosent. Dette må sammenlignes med at nye legemidler har en chance-to-success på kun 10 prosent. Når det gjelder generikalegemiddel har de en chance-to-success på hele 90 prosent.

Prissettingen for biosimilarer er ca 70-80 prosent av prisen på originallegemiddelet. Generika selges med ca 10 prosents rabatt mot originallegemiddelet.

FDA og EU har virkelig åpnet for bruk av biosimilarer og det kommer artikkel på artikkel rundt dette temaet.

Styreleder er serie gründer med flere svært vellykkete selskap.

Mye innsidekjøp

Høyt kompetent ledelse og styre

Short Term Triggers

  1. Avtale med ett av Kinas største selskap vedr. Spherotide (2017)
  2. Global avtale gjeldende Xlucane. Tidligere liknende avtaler er verdt over 100 mill dollar. (2017-2018)
  3. Xlucade skal lanseres i Iran (2017)
  4. Ytterligare salg av Spherotide(2017- 2018)
  5. Start av Fase 3 for Spherotide gjeldende europeiske markedet etter avtale (2017-2018)

I fb gruppen er styreleder medlem.

Det er mye mer å skrive, men jeg legger inn det jeg kommer på i farten. Jeg vil anbefale alle å lese seg opp og gjøre opp egne meninger.

Dette er ment for å pirre nysgjerrigheten og får å få fler til å få opp øynene for dette selskapet. Håper flere herfra tar en kikk - gi meg en tilbakemelding :grin:

Hvis noen lurer på om det er for seint å kjøpe seg inn, så mener jeg at vi bare er i starten av oppjustering av børsverdien. Jeg fylte på senest nå på 96 kr i dag.

Det kommer en analyse under høsten av selskapet.

Legger ved noen linker som kan være videre fordypning for de som ønsker det.

http://xbrane.com/technologies/

1 Like

100 kr er nok en barriere å bryte. Når den er brutt går ferden videre opp.

Ingen andre investert i denne ? Eller har planer om / skal kikke på?

Underpriset og mange legemidler i pipen. En uoppdaget skatt spør du meg.

Høres ganske bra ut. Har ikke fått sett skikkelig på det - kunne godt kjøpt litt i denne, høres ut som at risikoen er relativt lav i forhold til utvikling/produksjon i forhold til andre biotekselskaper!

1 Like

Nettopp. I Mange biotekselskap er det langt til ferdig utviklet produkt og det er ofte mye usikkerhet om de faktisk lykkes. Her har vi et selskap med salg av et preparat allerede i Iran (avtale på to) og et preparat til på vei i Kina. Og 6 til i pipen. Selskapet satser på å selge produktene i utviklingsland for å få cash flow for senere å jobbe med godkjenninger for eu, USA etc.

Markedet er massivt - jf analyse av original-preparat i redeye.

Jeg tror helt klart at biosimilarer er framtiden. Mange staters helsevesen som kan spare mye penger på dette. Hvorfor betale mer for et annet produkt med lik virkning?

1 Like

Ath på 100 kr i dag. En psykologisk barriere er brutt.

1 Like

Jeg kjøpte meg litt her i dag. Takk for tipset!

1 Like

Jeg gikk inn første gang på 60 kr. Og har supplert helt opp til 96 kr.

Jeg følger selv ikke TA, men holder meg til det fundamentale. Jeg er long i denne aksjen.

I denne aksjen tror jeg ikke på en korreksjon ennå. Den tror jeg kommer senere når flere får øynene opp for den og kanskje det blir en hype med mange fler nordnet og Avanza eiere, som det fort kan bli. Dette vil igjen stabilisere seg når avtaler kommer i land.

Hvordan svarer jeg på en annens svar? :grin: Trykker på pila på høyre side - trodde det var den som gjaldt. Men får ikke slikt nocturne fikk nå hvor han henviste til meg.

Merk teksten du vil svare på, på siden får du da et lite felt der det står “siter”.

Jeg tror jeg er long selv - kjøpte på 99. Får se!

2 Likes

Takk for hjelpen :grin:

1 Like

Muligheter for å møte selskapet. Blir også streamet.

818418.pdf (593.6 KB)

1 Like

Jeg tenkte å ta kort for meg styreleder i selskapet, Saied Esmaeilzadeh.

Han er seriegründer, og en av eierene av serendipety group med eierskap i selskapene : episurf medical (notert på nasdaq stockholm), swecure, diamorph, voff science, premune, organoclick og selvsagt Xbrane biopharma.

Selskapet serendipety ixora som han eier har en eierandel på 21,5 % av xbrane. Han eier også personlig en del aksjer i selskapet.

Professor i material kjemi ved Stockholms universitet. Har vært styremedlem ved royal swedish academy of engineering sciences og var fra mars 2015 medlem av den svenske regjeringens referanse-gruppe for entreprenører.

Dette er en mann med mange forbindelser og som får ting gjort. Han er medlem av Facebook gruppen og det er mulig å stille han spørsmål. Han legger ut poster på fb gruppen.

1 Like

Selskapet vil ha ca 20 mill sek i inntekter i 2017. Se link.

http://serendipity.se/news-posts/xbrane-confirms-order-of-spherotide-to-value-of-sek-8-5-million-and-more-than-10000-doses-sold/

1 Like

Det er denne avtalen som ventes sluttført i løpet av 2017 ;

http://xbrane.com/press-release/xbrane-signs-term-sheet-for-distribution-of-spherotide-in-china-generating-approx-sek-70-m-in-revenue-until-market-approval-and-expected-sales-of-sek-350-m-annually-for-xbrane-and-the-chinese-partner/

Hentet fra investing.com : ( Ps! Sphereotide er solgt til Iran og vil generere ca 20 mill sek i 2017)

Xbrane Biopharma’s (ST:XBRANE) first product offering will be Spherotide: the first generic formulation of the prostate cancer GnRH agonist triptorelin (sales $446m) made by Xbrane’s Italian subsidiary. First sales are likely to be in Iran from 2017. Bigger sales could be generated by a biosimilar of Lucentis, Xlucane, produced at a low cost using a proprietary process. Xlucane might be marketed in the US from 2021, a year after patent expiry, and from patent expiry in Europe in 2022. Lucentis sales worldwide are about $3.6bn.

Prostate cancer – a $500m generic opportunity

Triptorelin, branded as Decapeptyl (total sales 2015: $446m – Ipsen sales €334m plus Allergan (NYSE:AGN) and Ferring) is indicated for advanced, non-metastatic prostate cancer. It also treats Endometriosis. Triptorelin is one of a well-established class that down-regulate GnRH receptors; all brands are off patent. Most sales are of three-month depot formations; continuity of dosing is crucial. The leaders are goserelin (Zoladex, AstraZeneca sales 2015: $816m) and leuprolide (Lupron Abbive: $826m). Generic depot formulations been very difficult to make. Spherotide is produced in Xbrane’s Italian subsidiary, acquired in September 2015. Initial sales are planned to Iran in 2017; Xbrane estimates this market as worth $30m. It is awaiting GMP approval to ship a SEK7m order. A recent Chinese SEK70m deal should yield SEK17m cash in Q117. Clinical trials will be required for approval elsewhere. EU and US applications are planned in 2018. There is no clinical data.

Xbrane på 4 plass etter hvor godt aksjen har gjort det etter IPO 2016 av såkalte life science selskap i Sverige.

Totalt opp 44 % fra Ipo til 1.9.17.

Tror det er et fåtall nordmenn som har kjennskap til aksjen. Den går under radaren i Sverige. På Sveriges største aksjeforum er det få poster. I Fb gruppen er det 3-4 ganger færre antall medlemmer enn i flere andre “små” selskap. De skrives litt i media som denne artikkelen og flere blir presentert for selskapet. Det er også få antall avanza og nordnet eiere av denne aksjen - som kan være en pekepinn på populariteten.

Jeg tipper at selskapet er en god del mer kjent i utgangen av dette året - forhåpentligvis med en Kina avtale i havn :grin:

Kilde :

https://www.biostock.se/2017/09/ny-branschrapport-kartlagger-trender-i-svensk-life-science/

1 Like

Er jo helt fantastisk. Var denne børsnoteringen veldig sent ute i løpet for en grunn, hva ligger bak det? De måtte da kunne ha tjent enda mye mer om de hadde klart å hente de pengene privat?

image

1 Like

De henta inn totalt 100 msek og 38 mill var til allmennheten og 62 mill var garantert for av investorer i vator securities sitt nettverk.

Jeg tipper ipo kom seint fordi det var mye virksomhet i 2015 bla oppkjøp av italienske Primm Pharma. Selskapet lånte penger (10 mill sek) av ene eierselskapet som de tilbakebetalte med pengene fra ipo.

1 Like

Ahh, samme som Link Mobility da. (Og Apple back in the day for den del). Det å ha en storeier som er villig til å gi lån som seed funding er virkelig en måte å skape grunnlag for fantastiske aksjonærverdier,

1 Like

Det er gull verdt rett og slett :grin: Grunderen eier halvparten av serendipety ixora som spyttet inn pengene, de eier igjen 21,5 % av Xbrane. De er relativt pengesterke. Styrelederen sitter også personlig på en del aksjer og CEO og COO sitter på en god del aksjer, samt resten av de ansatte og styreledelsen.

De har vært en del innsidekjøp i det siste.

Jeg forstår ellers at den svenske biotek sektoren har gått noe trått i tidsrommet fra ipo og tiden etter (leste det i en eller annen artikkel).

1 Like