Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Xbrane Biopharma AB (XBRANE) 🇸🇪

Noen fler her utenom meg og vargvemund som er inne?

Aksjen pendler mellom 97 - 100 nå. Så fort visse meglerhus får solgt seg ferdig så kommer vi over 100 og da tror jeg vi forblir der. Spennende uke vi har i møte.

Hva er market cap?

589 mill SEK

1 Like

Må begynne handle mer i Sverige. RF som jeg er inne i har mcap på 300mSEK. Virker som all small cap er priset lavt der?

1 Like

Som jeg har skrevet i andre poster her, så handler jeg for tiden kun i Sverige. Er sinnsykt mange small cap selskap å velge i de fleste sektorer, og mange er lavt priset. Så det kan være mye å hente.

Kommer jeg over noen gode kandidater her i Norge, kjøper jeg så klart, men utvalget pr. i dag er så mye bedre i Sverige.

Uten sammenligning forøvrig har Nano en mcap på 4,1 milliarder.

Xbrane skal opp nettopp pga fortsatt lav mcap - potensialet er uendelig stort. Markedet flommer over av dollar :grin:

2 Likes

Vi er flere som er med . Takk for mye god info gerry-dahls

2 Likes

Godt å høre og takk for det :grinning: - vi har en spennende reise foran oss.

Legger opp, kall det det en analyse ang dagen i dag som jeg deler mange av synspunktene med. Hentet fra fb gruppen :

Ganske fin handelsdag i dag, med et vældigt stabilt leje omkring 97-100. Det ligner at vi har bygget et nyt gulv omkring 93-95 og nu skal til at bryde igennem 100. Som jeg har sagt flere gange så ville 100 være en sværere nød at knække end 60, 70, 80 og 90, og der bliver da også solgt ganske tungt ud i netop 100.

Morgan Stanley og Carnegie fortsætter med at hælde aktier ud (13k i dag), og jeg synes det er ret Imponerende at de to emissionsaktører har flere aktier tilbage i depotet. Mit umiddelbare gæt er at de snart er tomme og at de derfor ikke kan bremse eventuelle fremtidige opgange eller psykologiske modstandsniveauer som 150 og 200.

Deutsche Bank fortsætter med at købe (2300 i dag), men også fedt at se Swedbank og Sydbank på købssiden i dag. Hvad der dog glæder mig mest, er at vi er ved at få luget ud i de store stopklodser i 100. I sidste uge var det 5-14k blokke, hvor at vi er helt nede på 1000-2000 aktier i dag. Mit gæt er at vi bryder 100 i løbet af denne uge og sikkert ligger os omkring 108-110 relativt hurtigt.

Men vi får se. Spændende er det i hvert fald, og fedt at stabiliteten og styrken fastholdes :slightly_smiling_face:

Noen spennende tanker om Xlucane hentet fra fb - gruppen :

Någon har varit igång och grävt lite. Spännande och intressanta fynd, men självklart bara spekulationer såklart. Läs gärna och säg vad ni tycker. Här är hela texten (från https://robertveritas.wordpress.com/2017/10/01/):

Xlucane och Kina
När det gäller Spherotide vet vi att Xbrane har kommit långt i förhandlingarna med ett kinesiskt företag gällande utlicensieringsavtal i Kina. Men vad det inte pratats direkt om är ett utlicensieringsavtal gällande Xlucane i Kina. Nedan följer en analys och spekulation som är helt och hållet min egen.

Xbrane rangordnar Kina som den näst högsta marknaden när det kommer till potentiella intäkter för Xlucane. Så vad vet vi då om möjligheterna i Kina och acceptansen, studier etc gällande användning av produkter som Xlucane? Inte mycket har publicerats. Jag har hittat en hel del som jag själv tycker är väldigt intressant och som man måste känna till när man värderar Xbrane.

Detta har gjort mig ganska övertygad om att Xbrane Biopharma sitter på en riktigt bra hand i de pågående förhandlingarna om utlicensieringsavtal gällande Xlucane och att Xbrane har ett väldigt bra trumfkort/påtryckningsmedel – med det menar jag att det torde vara väldigt efterfrågat bland företag att redan nu sluta utlicensieringsavtal med Xbrane om Xlucane (vi vet ju redan att sådana avtal sluts långt före marknadsgodkännande). I detta sammanhang är det viktigt att veta att jag utfår från att den kinesiska marknaden är väldigt stor och att Xbrane själva som sagt värderar den högst efter Europa och USA.

Min analys

12 mars 2014 publicerades en studie av behandling med Ranibizumab (den aktiva substansen i Lucentis) hos patienter med Patologisk Myopi med choroidal neovaskularisation (PM med CNV). Här har vi alltså en FAS III-studie som visar att behandling med Ranibizumab (Xlucane, Lucentis etc) får ett bättre resultat än jämförande behandlingsmetod.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24326106)

Denna pivotala FAS III-studie ligger till grund för EMAs (EU) godkännande av Lucentis för indikationen (sjukdomen) PM med CNV. Här framgår bland annat följande, vilket då alltså visar att det är den ovan nämnda studien som ligger till grund för godkännandet i EU:

“RADIANCE – F2301 – A 12-month, Phase III, randomized, double-masked, multicenter, active-controlled study to evaluate efficacy and safety of two different dosing regimens of 0.5 mg ranibizumab vs verteporfin PDT in patients with visual impairment due to choroidal neovascularization secondary to pathologic myopia.”
https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Halso—sjukvard/Monografier-varderingar/Monografier-Humanlakemedel/Humanlakemedel-Arkiv/Lucentis-ranibizumab–ny-indikation/

Den 27 september 2017, dvs helt nyligen, publicerades ytterligare en studie (i ansedda NCBI och Retina) som påvisade de positiva långsiktiga effekterna av behandling av sjukdomen Patologisk Myopi med choroidal neovaskularisation (PM med CNV) hos östasiatiska patienter med Ranibizumab, en uppföljning av patienterna i den ovan nämnda studien.

Östasien = Kina, Japan, Sydkorea, Nordkorea, Mongoliet och Taiwan.

Lucentis erhöll FDA-godkännande i feb 2017 för behandling av Patologisk Myopi med choroidal neovaskularisation (PM med CNV).
https://www.reviewofophthalmology.com/article/lucentis-approved-for-myopic-choroidal-neovascularization

Slutsats: Det är ju bara en tidsfråga innan biosimilarer som Xlucane kommer godkännas och säljas i Kina. Kinesiska företaget slåss förmodligen om denna attraktiva marknad och vill få till utlicensieringsavtal. Fas III-studier har redan gjorts om Ranibizumab på östasiatiska patienter som visar att den är inte bara säker utan även mer effektiv än andra behandlingsmetoder. Jag är övertygad om att Xbrane inte bara kommer att signera ett utlicensieringsavtal för Xlucane inom kort utan också om att avtalet kommer vara väldigt attraktivt för Xbrane.

Det nya i resonemanget är vad jag grävt fram om Kina. Den globala marknaden för Ranibizumab (Lucentis, Xlucande etc) är ju enorm som vi redan känner till. Men den kinesiska marknaden verkar alltså enskilt vara väldigt stor och Fas III-studier har genomförts av östasiatiska patienter med väldigt goda resultat. Detta bådar i mina ögon väldigt gott för Xbrane.

Ikke nødventigvis parabolic, men aksjen har avsluttet 5 bølger. Trenger en korrektur. Jag liker Xbrane som selskap, men jag avvakter en korrektur. Ser ingen grunn å handle her oppe.

Visst aksjen gjør noe slik, så handler jag mer enn gjerne. Området 57-73 kr er interessant.

Over 100 nå…! Hadde vært godt om den holdt seg der :slight_smile:

1 Like

Satse på det :grinning: Nå er det mange forventninger knyttet til presentasjonen på torsdag. Den er på 2,5 time (om jeg ikke husker feil) og det er nok mange spekulasjoner om hvorfor den er så lang. Vanligvis varer de ikke så lenge. Spennende å se hva som kommer ut av den.

1 Like

Endelig har vi lukket på over 100. 100,25 for å være nøyaktig. 8,67 % opp. Ikke store salgssiden i dag. Vi venter spennende presentasjon på torsdag. Spent på hvordan kursen blir i morgen og torsdag med tanke på presentasjonen torsdag kveld. Kanskje får vi en pm torsdag morgen eller etter stengning på torsdag - blir spennende å se.

Noen andre som har noen tanker rundt dette ?

2 Likes

Egentlig ikke. Jeg har veldig troen på biosimilarprodukter som konsept, spesielt til uland, og tror Xbrane kommer til å levere til mange land etterhvert. Dette blir en slags Tesla for meg, jeg bare tror på det selskapet gjør og håper å sitte en god stund. Men kjenner jeg meg selv rett blir det vel litt inn og ut av aksjen selv om den ikke kan handles på aksjesparekonto.

1 Like

Jeg tenker det samme.

1 Like

Blev vel nesten perfekt?

1 Like

går du inn på 57-65, eller venter du på brudd opp?

Nei, jag har krav på aksjene jag kjøper rent teknisk, og xbrane oppfyller ikke noen av dem. Aksjen må først konsolidere ferdigt, få bekreftede signaler, og gjerne stige 30-50% før jag kjøper den. Snart kjøp mulighet betyr ikke att jag prøver kjøpe bunn, mer at aksjen har mulighet til å snu momentum til positiv, men kjøper ikke forren allt er på plass. Sorry om det misstolkes.

3 Likes