Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ZAPTEC-ME Småprat

Nye ESG baby. Kom på børs igår. Fikk ikke linket Ticker maybe admin kan hjelpe her?

Spennende. Fremtidig ladeløsninger for el-bil. Per idag 90% salg i Norge 10% salg i utlandet. Tror denne kan ha enormt potensiall.

Hvorfor skal noen velge zaptec foran easee ladere, som også blir fremmet veldig av f.eks circle K og Tibber?
Jeg tok dessuten to kjappe turer nå, innom elbilgrossisten.no og elektroimportøren.no, og der finner jeg ikke engang produktet til Zaptec, kun easee.

edit: Fant begge produktene hos nordicled.no og der er prisforskjellen grusom. 8499 vs 13950

Flere brands er helt greit for meg. Stemmer at de meste elbilladere gjør vel akkurat det å lade.

Ta en lodd i de andre hvis du mener de er bedre osv.

Lykketil. Fremtiden viser.

Du skriver jo den har enormt potensial, men hvorfor har den det? Som du sier, alle elbilladere lader bilen, hvorfor skal noen da betale det dobbelte for en zaptec?

2 Likes

Det tar dessverre litt tid fra nye aksjer kommer inn i systemet jeg henter tickere og kurser fra :slight_smile: Jeg legger inn riktig ticker her nå, så vil kursen dukke opp når dataene kommer.

1 Like

Wallbox, Easee, Zaptec, Folkeladeren etc etc

Alle supplerer med sin unike ladeteknikk - BIG DATA - AI - SMART.

enig med konamixx.

1 Like

Du glemmer en viktig ting her, Zaptec har et stort fortinn hos borettslag, boligsameier og bedrifter.

Ved hjelp av deres patenterte last og fasebalansering kan man lade flere el-biler. Uten at man må oppgradere infrastrukturen (hovedtavle/skilletrafo). Det her her Zaptec skille seg fra andre aktører!

Forklart enkelt kan man lade langt flere biler på samme sikringskurs med en Zaptec.

Easee Charge utnytter tilgjengelig elektrisk kapasitet til det fulle med dynamisk lastbalansering. Når flere laderoboter kobles til samme sikring så vil den tilgjengelige strømmen på kursen fordeles automatisk og dynamisk mellom enhetene. Alle tilkoblede biler kan lades samtidig, strømmen fordeles smart på ladestasjonene som er i bruk.

Sånn du mener ?

Eneste den gjør er å balansere ladetrykket slik at sikringen ikke ryker… faseregulering er ikke banebrytende.

1 Like

Vi får i verdt fall noe dynamikk her om produkten ok eller ikke.

Jeg ser det fra et økonimisk perspektiv. Selskapet har vist seg å ha riktig fokuss. Margin i tidlig stadium er vanskelig og de viser at de har fått det til.

Hvis Easee kan viser til det samme og noterer seg tar jeg en lodd også der.

1 Like

Vi kjøpte nettopp easee charge i vårt borettslag. Sammenlignet med zaptec var produktet umulig å skille fra hverandre bortsett fra at zaptec var mye dyrere.

Så de må nok bli vesentlig mer agressive på prising.

3 Likes

16:02. :ok_hand:
Screenshot 2020-10-12 at 16.02.39

Zaptec AS – group revenues and export share for the third quarter and first nine months of 2020

2 Likes

Jøss, ett grønt selskap som tjener penger…

1 Like

Børsen belønner gode tall.
Screenshot 2020-10-13 at 14.08.59

2 Likes

Salg av egne aksjer

Sale of own shares

Grei bonus til ansatte dette…

1 Like

Helt enig @rayman . Hvis Zaptec klarer gode tall er det bra for aksjonærer og ansatte med å belønne.

1 Like

Meldepliktig handel

1 Like