Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ZEN Graphene Solutions Ltd (ZEN.V)

Handel stoppet igjen.
Større sjanse for gode enn dårlige nyheter :smiley:

Kan være tommel opp for maskecoating av N95 tipper jeg.

Spennende

1 Like
4 Likes

Noen som kan enkelt forklare hva dette er?

2 Likes

Nyheten nå mener du?
Det er en Formula av Graphene og nanopartikler av sølv som dreper virus.
Kan legges på masker, og senere filter til hvac (fly etc)

2 Likes

Handles til CAD 3.26 i øyeblikket! :slightly_smiling_face:

1 Like

“What started as a breakthrough in our fight against the current global pandemic has quickly evolved into a potential broad-spectrum solution for global infectious disease management.”

Resultater fra fase 2 annonseres allerede i slutten av januar. Dersom resultatene blir like oppløftende som de ser ut til å bli, hva tenker klokere hoder enn mitt om hvordan Zen sin metode vil stå seg opp mot Softox sin? Zen må jo bli en sterk konkurrent, eller?

Er dette bare et spill på medisinsk applikasjon av grafén, eller kan det tenkes at de også har grafénbasert energiproduksjon i kikkerten?

Klippet fra selskapspresentasjonen:

• Polymers – Stronger, conductive, heat dissipation, acoustic improvement
• 3D Additive Manufacturing with continuous fused filaments fabrication
• Aluminum – Corrosion, strength, electrical conductivity
• Elastomers – Rubber (strength, heat resistance)
• Concrete – Graphene-enhanced cement-based composites
• Graphene synthesis:
o Electrochemical, chemical & mechanical exfoliation
• Batteries:
o Graphene-enhanced aerogel anodes
o Graphene-coated silicon anodes
• COVID-19 Virucidal PPE Protection
• COVID-19 Antibody & Antigen Rapid Detection
• Filtration membranes for Dehumidification
• Corrosion Protective Coatings

Spesielt for Zen Graphene så eier de sin egen forekomst av Graphen.

3 Likes

Av de kulepunktene så har jeg størst kommersielle forhåpninger til det nest siste.
Det alene kan redusere jordens klimagassutslipp med 5%.

2 Likes

Zen hevder energibesparelser for aircon på inntil 75%.

1 Like

Det stemmer.
Har også hørt mellom 50-75%.
Tok derfor det mest konservative på 50%.

AirCon står for 10% av verdens klimagassutslipp. Så en reduksjon på 50% skulle utgjøre ca 5% av totalen.

1 Like

https://www.metaltechnews.com/story/2020/12/30/tech-metals/graphene-may-treat-spectrum-of-disease/422.html?cf_chl_jschl_tk=40197b477aa2d73268e9b818ea1a27423f1599c2-1609363280-0-ARGzNnKf7RjiTrzLl5qAUclx9ANEBWdPlSlqrHOa74YHWDGLFiBmxwoumG_oZAXS7A-3wbBuH8jynqnZ0KVTibF6w2zJPb7PSV0QBvwHAFtxKxhz6uf5g-hD0_bV1zYekjBpYbSGLQVKkHxNOnlZlXcCIz6Km2zt-b1SHrNOopG8_7Z5yJQm1tBvIB1nC2-9LwAiTnRyqfyD3x4fRfOo-gilbfpqgJ2DhhpnKnu7qHglNo6PLAP1D4oSu02rHsZgEwCWObAGvYSDI7OXLGwj2X-3GdKPgjwVw9kmrAiztRKmqgJOUk-JMmwtuIUb-VyOou-qCqRxTmbUKVfyCTLf059jUdyvIbyVqcD0zeEnb5UTReeaPQjC2mmfoMmRiyxe96nI5XjyY7SpPSDZBYcGuXQ

2 Likes

Takk for deling @trebor0709 ! :+1:
Interessant det de har på gang her. Ser at pris på graphene ligger på ca. 1000 NOK/g, men vet ikke hvor mye de trenger for å “desinfisere” en maske eller evt. til en inhalatordose.
Noen som vet noe om evt. prising/ behandling dersom dette skulle komme i markedet?
Sett opp mot Softox vil jeg tro at de fort er inn på både dyrehelse, sårskyll og biofilmproblematikk dersom de lykkes med disse første planene, så greit å vite litt om evt. prising her.

Høres spennende ut og mange bruksområder og enig i at prisen kan spille en rolle her. Ser de har gått veldig mye og priset til nesten 5 gangen i forhold til softox.

Jeg har lett litt rundt for å finne tilbake til en blogg der jeg leste at 1 gram grafen rekker til coating for 500 masker. Desverre finner jeg den ikke igjen, så ta opplysningen med forbehold.

Det interessante med grafen-coating er at det gjør maskene gjenbrukbare, i og med at grafen-coatingen dreper virus og ikke påvirkes av vask. I går, 29.desember, ble det i en børsmelding fra Zen Graphen opplyst om at maskene selv etter 108 dagers bruk fortsatt var 98% effektive.

Mengden grafen som behøves i en inhalatorløsning er også svært liten, så produksjonskostnader bør ikke være til hinder for at produktet kan nå bredt ut.

Om antibiotikaresistens og grafens bidrag her uttaler de:

“Another important step for the company will be to focus on multi-drug resistant (MDR) organisms. These are a challenge for current treatment methods and are expected to become an even more significant problem in the years ahead. As a result, we will be starting a new testing program at Mount Sinai with Dr. Tony Mazzulli focusing on the efficacy of ZEN’s biocidal compound on MDR organisms and will provide updates in due course.”

3 Likes

Zen er et selskap som også utvikler mange andre produkter basert på grafen enn det som overlapper det Softox er i gang med.

Det som antakelig kommer først er grafen brukt i airconditionanlegg der grafen sørger for inntil 75% energibesparelse. En kjempegevinst for miljø og forbruker.

I tillegg eier Zen sin egen grafen-gruve med en unikt god kvalitet på grafenet

3 Likes

Takk for svar @smaanissen. Mye spennende her.
Må grave litt mer i dette etter hvert.
Fra Softox sitt perspektiv bør de muligens kommentere på dette da de, så vidt jeg husker, ikke ser noen konkurrenter per forrige q-pres.

Jeg har tenkt tanken med motsatt adressat! :slightly_smiling_face:
Tror ikke Zen Graphene er klar over det Softox holder på med.

Det har vært en fin høst i ZEN. Ingen tvil om det :+1:
Det jobbes med nye applikasjoner hele tiden. Spesielt samarbeidet med forskermiljøer på universitetet er verdifullt.

I min googling rundt temaet kom jeg over et «bortglemt» selskap.
G6 Materials Corp.
Her har aksjonærene blødd mens selskapet har vært i R&D-fase. Men det ser ut som selskapet nå er klar for «prime time».
De gikk faktisk i pluss på forrige rapportering.
Ser ut som de jobber med 3 applikasjoner.

Best av alt er prisingen :smile: ca 50 mill norske kroner.
Holder til i New York, men er listet i Canada (som mye annen Graphene)
Her kan vi se en vanvittig reprising i 2021.

Gjør egen D.D

Dette er altså ikke isteden for ZEN, men jatakk begge deler.

4 Likes