Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zwipe - IPO Merkur

https://ipohub.io/instrument/31374

Fingerprints partner Zwipe noterar sig om en månad

I Sverige är Zwipe uppmärksammat för att vara en partner till Fingerprint Cards och för att utveckla ett betalkort med fingeravtrycksläsare. Nu är det dags för en notering.

Zwipe är ett norskt tech-bolag som utvecklar och säljer biometrilösningar för säker, snabbt och enkel identifiering. I Sverige är företaget uppmärksammat för att vara en partner till Fingerprint Cards och för att utveckla ett betalkort med fingeravtrycksläsare. Från en alltid lika pålitlig källa så har Nyemissioner.se nu fått veta att Zwipe ska göra en noteringsemission under januari och sedan notera sig på Oslobörsens småbolagsmarknad Merkur Market. Zwipe vill ta in omkring 120 miljoner norska kronor till en pre-money-värdering på 189 miljoner NOK. Intresset för emissionen uppges vara bra.

4 Likes

Noen som har tenkt å bli med på denne? :thinking:

http://zwipe.com/zwipe-announces-capital-raising-and-intention-to-apply-for-admission-to-trading-on-merkur-market/

Altså, all ære til de som er med og investerer i norsk teknologi.

Men med Fingerprint, Next og Idex, hvorfor i all verden tenker noen at det er penger i dette?

DN Direkte Børsartikler Børsmeldinger

09:28:36

TDN Direkt

Børskandidat hentet 120 millioner kroner

ID-teknologiselskapet Zwipe, som er spesialisert innen fingeravtrykkgjenkjenning/biometri, har gjennomført emisjon av 1,5 millioner nye aksjer og dermed hentet 120 millioner kroner i forkant av børsnotering, ifølge en melding fra selskapet mandag.

Transaksjonen var flere ganger overtegnet og verdsetter selskapet til 189 millioner kroner før emisjonen, opplyses det.

Selskapet planlegger notering på Merkur Market rundt 28. januar 2019, etter godkjennelse fra Oslo Børs.

1 Like

Tanker om dette selskapet? Falt fra notering på 24kr til kurs 15kr nå.

Skjønner ikke poenget med Merkur Markets. Alle jalla-selskapene som noteres der eller? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Forstår det er en del svensker som sitter i denne, er det rett og slett at ingen tror på denne teknologien? Eller er det Merkur som er destruktivt for selskapet?
Har vel en brukbar cashburn også, noen så har noe og si her?

Jeg har også merket at interessen er større fra våre svenske naboer. Har sikkert en del å. gjøre med suksessen i fingerprint.

Som du nevner så er det nok Merkur som ødelegger mye for aksjen, da jeg syns teknologien og aksjen er spennende. Får håpe de gjør ett bytte etterhvert sammen med en større avtale eller økende salg .

20/21 som gjelder i denne. Avanza er vel blant de største eierne i Zwipe tror jeg, så interessen er stor blant svenskene. Når det er sagt ser jeg at det er flere og flere av svenskene som selger, og det tror jeg er fordi tålmodigheten renner ut. Selskapet gikk vel ut og “lovet” sertifisering før 2020. Nå er det snart bare en måned igjen av året. Aksjen går mer og mer over til å bli en hatet aksje, så for en contrarian kan det være et fint tidspunkt å gå litt dypere i selskapet og vurdere om man vil ta en posisjon her nede.

Samtidig som kursen har falt har selskapet gitt ut mye positive nyheter (Idemia kanskje beste melding til nå) men som sagt, tålmodigheten til aksjonærene er vel kanskje slutt.

Jeg kjøper og selger litt i denne selv.

Kjipt…

Sjeleglad for at jeg skippet å kjøpe denne på fredag, er ganske grei rabatt ifht. børskurs nå :ghost:

The subscription price is NOK 7.00 per share. Heftig fall i alt som har med biometri å gjøre siste årene.

Enig i rabatten.

Dette er det jeg har gått etter når jeg har handlet denne. I min bok var det rimelig bra R/R å kjøpe på fredag, med target 15% opp til 9.7-9.9 og stopp 6% ned til rett under 8kr.

2 Likes

Limer inn her

ZWIPE

Zwipes vd har köpt 416 000 aktier (Finwire)

2021-03-18 12:19

Biometribolaget Zwipes vd André Løvestam har via bolaget Energetic igår och idag köpt totalt 416 000 aktier. Aktieköpen som summerar till runt 10 miljoner kronor har skett både på Oslobörsen och på First North i Stockholm.

Efter transaktionerna äger Energetic 916 000 aktier i Zwipe.

Stefan Linnér
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire

ZWIPE

Stor indisk korttilverkare ska använda Zwipes biometriska betalkort ® (Finwire)

2021-04-06 11:29

(Zwipe har korrigerat sitt pressmeddelande gällande antalet kort som KL Hi-Tech tillverkar årligen från cirka 130 till 50 miljoner kort)

Biometribolaget Zwipe har tecknat ett samarbetsavtal med den indiska korttillverkaren KL Hi-Tech gällande biometriska betalkort för klienter i Indien och viktiga internationella marknader. Det framgår av ett pressmeddelande.

KL Hi-Tech producerar totalt 50 miljoner kort årligen, varav 30 miljoner är betalkort. En utvärdering ska ha inletts i början av 2021 där flera alternativ ska ha övervägts, men där Zwipes plattform slutligen valdes.

Zwipe Pay One-kort ska kunna börja tillverkas i andra kvartalet 2021 och pilotprojekt ska lanseras i tredje kvartalet.

Tim Hansson
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire

(Har økt litt til 5000 aksjer her i dag, så får vi se hvor lurt det var :thinking: )

1 Like

Foreløpig lurt :grin:

ja ble for lenge i tenkeboksen her.

Denne skulle man kjøpt på bunnen - får satse på at det er enda mer å hente

Har benyttet de siste ukene til å kjøpe meg inn her.

  • Mcap 1 mrd NOK
  • Produktet fungerer
  • Penger på bok 120M
  • Burnrate 5M/mnd
  • Runway ca. 20 mnd

Jeg tror det neste naturlige steget i evolusjonen for betalingskort blir det biometriske skiftet.
(se Q4-pres for fin gjennomgang).

Denne line-up’en som selskapet har av pågående og kommende piloter er mildt sagt imponerende.

Globalt antall betalingskort:
4 000M

Pilotkunder antall betalingskort:
200M+

Breakeven for Zwipe:
6M solgte kort/år

Og kanskje det viktiste:
image

https://www.zwipe.com/assets/files/reports-and-presentations/2021-02-25-Zwipe-Investor-Deck-Arctic-25-Feb-2021.pdf

Rå R/R imo

2 Likes

Ser veldig sterk ut!