Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akastor ASA

This week we signed a non-oil segment for 30 million dollar. 05:30 i prestasjonen. Mulig jeg som ikke har følget med i timen

1 Like

Slurry pumps

Dette er ikke børsmeldt! Der er jo en grei kontantstrøm

Trenger noe dryss nå :+1:

Hvor fant du Q1 casten?

Hjemmeside

Ja dette stemmer. Men det er ikke endel av q1 regnskapet. Det sammen gjelder Guangzhou Marine Geological Survey kontrakten som fortsatt er under saksbehandling.
MH Wirth kontrakten paa 30MNOK og den Guangzhou kontrakten paa 80 MNOK, kan slaa inn paa q2. Da blir det nok bedre marginer

1 Like

Nei, men dersom det er blitt signert kontrakt for 30 millioner dollar burde det børsmeldes.

Plukket litt på 5.77,- idag.

1 Like

DDW har solgt 2 båter for USD 9 mill pr. stykk med overtagelse i 2023, men hvor mye får de i leieinntekter i mellomtiden?

Artig at han nærmest i en bisetning nevner at MHW har fått en USD 30 mill kontrakt på slurry pumps denne uka - non oil segment:-)

Det er nettopp non-oil jeg synes er mest spennende. Akastor og Baker Hughes vil bli veldig slagkraftig innenfor sub sea mining, og Norge har enorme forekomster av kobber mm.

Det er en ørkenvandring å sitte her med lange briller - særlig når man ikke har vett til å selge på kr 8 og kjøpe igjen nå:-)

Men, jeg er sikker på at den tålmodige vil bli rikelig belønnet.

Jeg sendte en mail angående non-oil uttalelsen. Får se om de svarer.

1 Like

Vi er i samme baat. Pervorisk. Om staten skal ut med sine 12 % skal vi lengre ned. Da er jeg klar for å kjøpe mer. Satser på at denne investeringen vil lønne seg utover i q3-4. Non-oil segmentet er meget interessant, i hvert fall etter at JB er fullbyrdet - da komplette borrepakker kan leveres.

1 Like

Hiv og hoi @aksjewonka , “snart” er skatten vår - så kan vi ta det rolig de neste 100 år:-)
Jeg valgte å vente over Q1 med å kjøpe mer siden det ante meg at ting vil ta litt mer tid, men planen er absolutt å øke fremover.
Bare å vente til alle har glemt aksjen igjen - sikkert fort gjort.

Blir spennende å høre @Thx - merkelig å ikke melde typ NOK 250 mill i dagens marked.
Kanskje det rett og slett skyldes at de har så mange andre større kontrakter i pipeline;-)

Kursen er allerede på vei opp… Marginalt, trolig oljeprisen som drar litt.

Bare å glemme kursen inntil vi ser JVn materialisere seg…evt. at det smeller inn noen kontrakter.

1 Like

Kontakt var for liten til at det børsmeldes. Burde gjerne være mer aktive på kommunikasjon og skape litt blest.

1 Like

Det er sikkert og visst. Alt for stille fra selskapet.

1 Like

Det er sikkert gode grunner til at de holder en lav profil;-)

Hvilke grunner skal det være?

Jeg aner ikke, men jeg liker at de holder en lav profil.

5,59 og -6,15% totalt for min del - snitter ned på -20%'ish…

image