Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akastor ASA

Skal staten selge sin del ser vi nok en betydelig lavere kurs. Skal snitte ned jeg også men avventer en stund til

Er nok best med hold her nå ja👍

Kursen er snart nesten ikke forbedret sin covid krakket. Inntjeningen har ikke vært stor siden, men lånefasilitetene nedbetales likevel. Huges fusjonen holder jeg til i det minste

Ja, vi får kose oss på ørkenvandring noen måneder til.
Lov å håpe på en kontrakt i mellomtiden:-)

2 Likes

https://www.cnbc.com/2021/05/03/barclays-upgrades-the-oilfield-sector-stocks-including-halliburton-and-baker-hughes.html

Har ikke abo - liker overskriften;-)

Prøvde å finne artikkelen i Infront - failed.
Ser baker Hughes gikk opp nesten 10 % i kveld. Ser også at dem gir uttrykk for «forsiktig» optimisme ut 2021, i takt med økende global etterspørsel.
Det kan bli ørkenvandring, men før sammenslåingen vi det trolig bli trangt i døren når det gjelder investorer som vil inn i AKAST. Dette er uten tvil det minst likvide selskapet jeg har investert i. Med det behøvd ikke rare omsetningen for å flytte kursen…
Går ikke verdensbørser tilhelvete, likens oljeprisen, med India står vi på brinken til vesentlig oppgang for energi.

1 Like

Litt trist

1 Like

Jøss, jeg var ikke klar over at likviditeten er SÅ dårlig.
Glad jeg verken vil eller må selge nå.
Hyggelig å se at oljeservice våknet litt til liv i USA i går om ikke annet.
Takk for info @aksjewonka :slight_smile:

Man selger jo på børsmeldinger uansett;) da spiller det ikke noen rolle om likviditeten er dårlig;)

Ja, nettopp - må bare huske på å faktisk gjennomføre salg:-)

Bra drag i Odfjell i dag…

Se på Newsweb

Reference is made to the announcement dated 11 December 2020 on Keppel FELS’ suspension notice to MHWirth AS (“MHWirth”) under one of the contracts entered into with the yard. MHWirth has today received a notice from Keppel FELS to resume work under this contract, which consequently no longer will be under suspension. The contract between MHWirth and Keppel FELS was signed in April 2019 (ref. Akastor press release 11 April 2019). For more information, please contact: Øyvind Paaske Chief Financial Officer Mobile: +47 917 59 705 E-mail: [email protected]

2 Likes

Nice!
Venter fortsatt på denne…

Satser på skifte i moment fremover.

1 Like

For den tolmodige tror jeg Akastor kan bli bra. Akastor gjennomførte ikke noen utvannende emisjoner under covid og kursen er ikke i nærheten av å være tilbake på pre covid nivåene. Den faktoren i seg selv er ikke kursdrivende, men gjelden er påtross av vanskelige tider blitt redusert. Samtidig som, særlig i det siste, det begynner å bli blest i rigg og drilling.

For meg er er det mye som tyder på at luften har gått ut av esg og fornybart. Dette er nok bare midlertidig, men man kan jo lese om sektorrotasjon fra vekst til verdi stortsett over alt. Fornybar energi vil bruke lang tid på ta markedandeler fra olje - tror jeg. Med økende energi behov tenker jeg at behovet for drillingrigger vil øke. Baker Huges Mh wirth konstellasjonen er spennende, kanskje særlig den ene satsningen innenfor drilling etter metaller og gruve.

Hodler til sammenslåingen og kanskje litt lengre.

Med blest i tiltakende blest i rigg og drilling øker meglerforetakenes analyse dekning. Siste frA feb hadde tp 12 nok

1 Like

@pdx er mulig å ordne denne tråden slik at børsmeldinger for selskapet Akastor automagisk publiseres her?

Baker Hughes har gått som bare det i USA. Håper sentimentet skifter for Aka på osebx også

1 Like

Ny kontrakt til Cool sorption, 3 VFU. Likedan en levert i 2020.

Hvor stor kan ordren være?

1 Like

Verdiene blir nok synliggjort etter hvert.
Vi har en grei post her også:

1 Like

Er dette børsmeldt?