Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker (AKER)

Aker ASA: Successful placement of new unsecured bond issue

Aker ASA: Successful placement of new unsecured bonds

Aker ASA: Disclosure of shareholdings and primary insider notice

Aker ASA: Ocean Yield ASA: Primary insider disclosure

Renteregulering

Renteregulering

Aker ASA: Disclosure of large shareholding in REC Silicon ASA

Wow. Just wow.

Spekuleres på andre forum i om REC skal slaktes og f.eks. brukes som skall for børsnotering av Cognite (med skattefordelene det innebærer).

Meget interessant. Hvor mye fremførbart underskudd har REC?

Aner ikke. Bare videreformidlet mine observasjoner :slight_smile:

Litt vanskelig å forstå markedet når Rec er opp 10% og Aker er ned, hentet seg inn på slutten av dagen. Har derfor økt posisjonen litt da jeg ser dette kan ha en potensiell større oppside enn nedside for Aker, så for tiden vise.:hourglass_flowing_sand:

REC-kjøpet er jo lommerusk i forhold mcap på Aker. Men det er mye spennende som ligger i pipe fremover. Cognite og en eventuell børsnotering der kan bli veldig bra.

Ting er i ferd med å bevege seg

2 Likes

Brudd på nok volum? Fundamentalt tenker jeg at Aker kan bli en kanon til neste år. Ghana, Cognite, Johan Sverdrup osv.

Volum trenger ikke komme momentant ved brudd, så lenge det øker under oppgangen. En annen ting jeg har lagt merke til i Aker er volumet under akkumulasjonen. Det har vært en ganske tydelig økning i volum under oppgang, og fallende volum under dippene. Så det kan rett og slett være mangel på selgere som viser seg nå, og da kan fort volumet komme når reprisingen gradvis skjer.

2 Likes

Aker opp over 17% siden min første post her i oktober :smiley: Moro når man treffer :cowboy_hat_face:

Chartet ser solid ut og føler meg rimelig trygg på all time high utover 2020/2021 sånn som ting former seg teknisk. Mindre pulbacks vil selfølgelig komme på veien.

3 Likes

Renteregulering

Aker ASA: Invitation to Presentation of Fourth-Quarter 2019 Results

Aker ASA: Fourth-quarter and preliminary annual results 2019 - Net Asset Value of NOK 50 billion - cash dividend of NOK 23.5 per share proposed