Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alternus Energy Group PLC

2020 Resultatene kom nå.

3 Likes

Dette er knallbra. En fantastisk langsiktig investering som kan doble triple seg raskt. :+1:t2:

Spennende selskap! blir gøy å følge når de skal videre på Euronext.

Der kom melding om ytterligere kjøp.

1 Like

Fantastisk bra. Her er de i rute. at dette selskaptet er potansialle for oppkjøp er det ingen tvil om. Scatec kunne jo slukt de for små kroner.

Da ble det en liten revansj hvertfall. Tror det kan bli bra på sikt dette.

Jeg fikk nå lest igjenom denne nyheten litt mer i detaljer. Ser jo at dette er ekstra instalert solceller i tillegg til de 109MW som skulle være ferdig i H1 2021. Så da blir det 15MWp og totalt 124MW i løpet av H1.

image

FunFact:
Hvis vi ser på Scatec sin 2014 Raport så er vi ikke langt unna hvor Alternus er i dag, og hvilke muligheter som ligger frem over. bortsett fra hvor mye som er i pipeline med 15 ganger “Continued to grow key strategic partnerships resulting in over 1,200MW of current project pipeline” Så at Alternus kan bygges opp raskere er det i hverfall ingen tvil om.

image

Anbefaler dere alle å lese dagens nyhet. Bare lene seg tilbake å nyte ferden videre :wink:

Ja det er jo helt fantastisk. Disse aksjene ligger helt stille og rolig i skuffen ja.

2 Likes

Hva skal man med konkurrenter når man har en slik historie og eiere? Tar ikke i denne aksjen med en ildtang.

Jeg har aksjer i selskapet, så dette blir spennende. E24 har hatt en runde på dette tidligere også, men kursen reagerte lite da. Jeg ble ganske sur da det kom opp; jeg syntes Arctic burde informert bedre om det. Men da hadde vel investorene skygget banen… Det sto noe med liten skrift.

Klp er fornøyd med infoen de har fått og har tiltro til selskapet.

Saken som omtales her er ukjent for meg, det var litt andre ting det gikk på sist :thinking:
https://e24.no/boers-og-finans/i/x3OO0B/arctic-hentet-15-mrd-for-solselskap-investorer-uenige-om-grunderens-bakgrunn-var-relevant

1 Like

Ja det har vært oppe før og er jo en skikkelig media snacks dette. At de har kjøpt opp noe som en gang gikk dårlig er jo alltid uheldig. Litt som og kjøpe hus/eiendom på tvangssalg.
Skal du straffe de som kjøper dette opp.
At noe ble kjøpt opp med aksjer i Alternus er vel det som blir reagert på mest.

Jeg har troen på at det gamle erryddet opp og nå på tide og snu skuta og bli ett stort solcelleselskap i Europa.

Skagen fondene sin gamle filosofi med undervurderte, upopulære og underanalyserte treffer jo disse blink. :grimacing:

Det er viktig å understreke at det ikke er noen kobling mellom PCH og Alternus i dag, utover at PCH er aksjonær i sistnevnte, sier Browne.

1 Like

Noen som har nylig oppdatert aksjonærliste?

Da ble ett tilsvarende selskap børsnotert. Det er jo bra og samenligne:
Norsk Solar Verdsetting i dag 836 mill, alternus verdsettes til 640 mill.
Norsk solar har 59Mwp (Per i dag) Alternus har instalert 109MWP
Begge har mål om 2MWp innen 2025. (Alternus sier 1.2MWp innen 2023)

Så skulle Alternus være prisett likt ville vi hatt en kurs på +30% ca 35kr og i dag er den på 27kr.
Så når de kommer på Euronext er det god sjangs for en ny pris.
Men så ser det ut at de vil ha mer instalert inne Q2. Blir jo kjempe spennede og samenligne inntekter i Q1 og Q2 og se.

image

1 Like

Bare å vente på at denne oppdages av flere, da skyter den fart. Det er da vi får lønn for å være tålmodige!

2 Likes

Det er jo null oppmerksomhet rundt aksjen! Hva om noen av ekspertene her legger ut en analyse i «aksjeforum» på facebook? Kanskje vi får noen innspill rundt eventuelle negative eller positive ting som vi her inne har oversett.

Pust ut. NOTC vil svinge en del, da det er lite likviditet der.

Jeg sitter hvert fall veldig stille enn så lenge.

Jepp, sitter selv veldig fint med 28 i snittpris. Men skader ikke om vi får litt mer diskusjon rundt aksjen

Ja unoterte har vært litt tregt i det siste. Men jeg og sitter helt rolig en stund til. Gleder meg til q1 og se på litt tall. Men dette tar tid så regner ikke med pg selge før ett par år her nei.
Hadde vært gøy og fått de på euronext i q2/q3 ish.

Det kan ikke være lenge før disse prosjektene er klare. Det blir nok å hjelpe på.

1 Like