Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Arcus (ARCUS)

Et godt spørsmål. Arcus tjener VELDIG gode penger om dagen med tanke på reduksjon av svenskehandel. Jeg kjøpte før Q2 rapportering, og de leverte imo veldig gode tall, men kursen falt. Skjønner ikke helt prisingen av denne aksjen.

Arcus ASA: Altia and Arcus to join forces to form a leading wine and spirits brand house

Arcus ASA: Presentation and press conference

Benyttet sjansen til å selge det lille jeg hadde. Kan ikke se at dette utgjør noen forskjell på kort sikt?

Kva vil denne sammenslåninga ha å sei for kursen fremmover? Nokon med kunnskap :smiley:

Lest gjennom presentasjonen deres i forbindelse med dette, og de mente at det kom til å spare selskapene for ~8-10m EUR i året.

Altia-and-Arcus-become-Anora-Group-Presentation.pdf (6,3 MB)

“Aksjonærene i Arcus vil motta 0,4618 nye aksjer i Altia for hver aksje i Arcus de eier, noe som resulterer i et samlet eierskap i det sammenslåtte selskap etter fusjonen på 53,5 prosent for Alti-aksjonærer og 46,5 prosent for Arcus-aksjonærer.”

Betyr ikke dette egentlig at det gagner de fleste som vil ha fler aksjer her at kursen går kraftig ned, for å kjøpe de billigere ettersom hver aksje i Arcus uansett tilsvarer 0,4618 i Altia?

Får jo Altia til halv pris ved å kjøpe Arcus, på tross av det ekstraordinære utbyttet som utbetales til Altias shareholders.

Altia: 9,75EUR - 0,4EUR - 0,21EUR (utbytte trukket fra) gir en pris på 9,1EUR for 53,5% av en ny aksje, eller ~17EUR/share.

Arcus: 4,03EUR for 46,5% av en ny aksje eller ~8,7EUR/share.

Dette er jo nydelig arbitrage!

Edit: Og der var posisjonen min doblet gitt!

Kva er fristen for at man må ha aksjene for å kvalifisere til aksjer i altia?

Arcus ASA: Notice of Extraordinary General Meeting

Arcus ASA: Primary insider notification 19 October 2020

Arcus ASA: Prospectus approved for the merger of Altia Plc and Arcus ASA

Eg prøver igjen :wink: Er det sånn at man må eige aksjene heilt til den 12 november når dei skal ha møte om sammenslåinga, for å kvalifisere seg til aksjene i Altia. Og er det sånn at man berre får dei?
Som du skjønner er eg rykende fersk i detta…

Takk for svar :wink:

Finansiell kalender

Arcus ASA: Invitation to presentation of Arcus’ third quarter 2020 results, Friday 6 November

Arcus ASA: Third quarter results 2020

Arcus ASA: Supplement to the prospectus prepared for the merger of Altia Plc and Arcus ASA

99,99 percent shareholder support for the merger with Altia

Arcus ASA: Extraordinary General Meeting approves merger with Altia Plc

Arcus ASA: New share capital and new nominal value of shares registered