Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

Ahh okei, så du handler vanligvis ikke på margin altså. Godt å se du holder deg til 1-2 % regelen, den er viktig tror jeg.

Ser også at fallet i USD er av betydning.

2 Likes

Syntes forøvrig dette er svært gode poenger som er verdt å merke seg, veldig mange går i fallgruver pga. disse tingene. Ser samme karakteristikker hos Babyrage(the MVP) for eksempel, tror slike ting er viktig for suksess, ydmykhet og selvinnsikt blant annet.

3 Likes

En dårlig uke her også

5687.2

Fortsatt ikke gjort noe aktivt i år, men fikk utbytte så sitter med litt cash.

2 Likes

10 620, holder seg rolig her.

1 Like

25000 :money_with_wings:

1 Like

Rapport uke 10:

Antall trades: 32

Vinnere: 11

Tapere: 6

Snitt vinnere +1,61 %

Snitt tapere -1,53 %

Saldo: 780,000 NOK

Saldo: +20,000 NOK

Prosent: +2,64%

Som meldt sist uke har jeg tatt ned posisjonsstørrelse, og brukt denne uken på finne en strategi som fungerer i dette markedet. Det medfører litt prøving og feiling, men begynner å nærme meg noe. Tidligere har jeg skrevet at jeg har tradet mest utifra følgende signaler:

  • Brudd opp
  • Oversolgt
  • Inside bar

Trader man slik jeg gjorde for noen uker siden i dagens markedet, har man oppskriften på å tape penger.

  1. Brudd opp er mye mindre pålitelig, og er ofte “fakeouts”. Det samme gjelder bull inside bar-brudd.
  2. 5/15 min RSI 30 som var en “sikker vinner” i desember, må nå ned i 15-20 for å ha tilsvarende effekt.

Nå bruker jeg mest følgende signaler:

  • Overkjøpt(short) - 5/15 min overkjøpt har ekstremt god hit rate i dagens marked
  • Brudd ned(short)
  • Kjøp over støtte+kjøpsvegg(long)(eks ved 200 BTC på kjøp på 6500, legger jeg inn kjøp litt over. Disse veggene blir normalt solgt, men gjør ofte 1-3 minibouncer først hvor det er mulig å hente 1-2 prosent. Lukker i veggen om jeg ser den er på vei ned, så risikoen på disse er nesten kun fees.
  • Svært oversolgt(long) - Helst RSI under 20

Denne uken setter trader jeg aktivt på disse signalene, og er spent på første ukes resultater.

Utover det har jeg tatt ut store deler av Bitfinex-kapitalen, så jeg står igjen med 25,000 Euro. Dette er for å spre risiko, og ikke være prisgitt at Bitfinex eksisterer når jeg våkner i morgen(Ikke at jeg tror det, men jeg stusser over hvor mye Tether som faktisk er backet av USD, og hvorfor de er så restriktive med informasjon rundt dette).

60K av uttaket satt jeg over på Bitmex, hvor jeg tar færre og litt lengre posisjoner. Jeg har gjort to trades her, og har skrevet om de i Bitcoin-tråden.https://beta.tekinvestor.no/t/bitcoin/3469/2894

Resten står foreløbig i Euro på Coinbase hvor jeg venter på verifisering for uttak. Skulle gjerne hatt de tilgjengelig i dag og kjøpt Funcom på under 12,50 :grin:

Planen min er å hverken ta ut eller sette inn noe, og kun bygge videre utifra det opprinnelige innskuddet på 5000,-. Jeg skal spre gevinst fra daytrading i følgende kategorier:

  1. Daytrading(Øke saldo)
  2. Swingtrading korttids(dager)
  3. Swingtrading langtids(uker-måneder)
  4. Investering

Har ikke bestemt meg for om jeg kommer til å oppdatere utviklingen på alt her fremover, eller kun kryptotradingen.

Til slutt, til andre som trader kryptomarkedet: Veldig mange er opptatt av å finne ut hva som er bunnen, for å gjøre “den perfekte trade”. Det er veldig vanskelig å spå hva som er den definitive bunnen, det er viktigere å se hva chartet forteller. Siden $10,000 har det vært 4 ulike bouncer på 10% +, og mange mindre bouncer. Disse kan man spille på vei nedover, og hente profitt på hver eneste. Skal man gjøre en langtidsinvestering kan det derimot etter min mening være lurt å vente til et trendskifte er bekreftet, eller “scale inn” på vei nedover, altså legge kjøp på på hver $500 eller lignende på Bitcoin, eller tilsvarende i andre coins.

10 Likes

Siger nedover igjen, 5562 kroner nå. Jeg synes den underliggende trenden i aksjene er intakt, så jeg har fortsatt ikke handlet noe i år, men det begynner å nærme seg en smertegrense her om det fortsetter ned neste uke også.

3 Likes

Rapport uke 11:

Antall trades: 45

Vinnere: 34

Tapere: 11

Snitt vinnere +1,15 %

Snitt tapere -0,75 %

Saldo: 950,000 NOK

Saldo: +170,000 NOK

Prosent: +21,79%

Denne uken har jeg utelukkende tradet BTC, og gått nesten like mye short som long, i hovedsak på 5 og 15 min overkjøpt som er et svært godt signal om dagen. Tradsene er fordelt som dette:

Long:
Trades: 26
Vinnere: 17
Tapere: 9

Short:
Trades: 19
Vinnere: 17
Tapere: 2

Taperne kommer nesten utelukkende av brudd, som er et uforutsigbart signal for tiden, i begge retninger. Kommende uke vil jeg være mer selektiv med brudd-trades, og ha større fokus på overkjøpt og oversolgt.

16 Likes

5 751,5 mesteparten i BergenBio :slight_smile:
Kommer med ny status neste fredag

4 Likes

Du slår meg med 20 kroner!

5 730

3 Likes

PCI Leverer :slight_smile: 12 038

4 Likes

Morro, startet på utfordringen denne måneden.

3 Likes

Tøffe tider :sweat_smile: Byttet ut BNTY med ETH, er tilbake til 0 fortjeneste.

2 Likes

Rapport uke 12:

1 million! :boom:

Antall trades: 35

Vinnere: 22

Tapere: 13

Snitt vinnere +1,11 %

Snitt tapere -0,56 %

Saldo: 1,075,000 NOK

Saldo: +125,000 NOK

Prosent: +12,63%

Markedet er voldsomt bullish, og jeg har lagt om strategi deretter. Mens 5 og 15 min overkjøpt var et godt short-signal sist uke, kan RSI for øyeblikket fint gå til 75-80+. De mest lønnsomme tradsene denne uken har vært bull-brudd på Bitcoin og Litecoin.

31 Likes

Gratulerer med millionen ! Mektig imponert :pray::pray::pray::pray: Man lærer og blir amused så lenge man lever

3 Likes

Holder på å starte en norsk forankret plattform for kryptohandel i disse dager, lurer på hva som tiltrekker pengesterke investorer som deg @Oivran, i tillegg til brukervennlighet og sikkerhet, raske pengeoverføringer… da dro jeg frem giring og shorting, kan det stemme? Du bruker vel en del gearing/shorting i strategiene dine?

1 Like

Spennende!

Du har vel nevnt det viktigste. En tilgjengelig og serviceinnstilt kundeservice er jo også en mangelvare blant kryptoexchanger. Og godt utvalg av coins.

2 Likes

30000 - rolige uker for min del nå

2 Likes

Uke%202

litt ned denne uken,
Ut med BerGenBio (har den i hovedporteføljen fortsatt)
inn med Funcom

2 Likes

Status 11 818 nå

3 Likes