Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Babyrage's Challenge 5k - 50k

det kommer til å bli kun aksjer jeg vil trade med. vil prøve å få det til å bli kun intradag handel, noen ganger blir man låst i en aksje i noen dager. men det er mye på grunn av at jeg er gjerrig å nekter å selge meg ut om så det står 1 krone i rødt.
det er noe jeg må skjerpe inn på, da det oftest ender med hundervis å noen ganger tusenvis av kroner etter noen dager og uker. det er grusomt kjedelig å vente på at kursen skal nærme seg null igjen.

jeg setter ofte opp skjermen kvelden i forveien med 10-15 akjser som jeg mener skal kunne være gode å handle på. prøver å finne litt stabile, som har litt volum i seg daglig.
det er noen faste på skjermen. som foreksempel element. den har vært veldig forutsigbare i det siste. samme mønster hver dag. nesten som en klokke å trade etter.

derivater tror jeg at jeg skal styre unna med denne kontoen, kan spise opp kontoen rimelig raskt har jeg sett. når det gjelder den type papir synes jeg det er lettere med bear enn bull. dårlige nyheter syns å dra ned en kurs over lengre tid enn hva gode nyheter drar en kurs opp over tid. det er min mening å erfaring i så fall.

jeg er langt fra noe erfaren trader eller investor, så dette blir en god læring for meg. blir kanskje strengere med en mindre sum å jobbe med.

2 Likes

Tenk på det å ta tap som kostnaden du betaler for å være trader. Som en bedrift betaler leie. Eller om du spiller poker, det det koster deg å se floppen. Hvis floppen er boss, kaster du deg. Men ofte vil det likevel være riktig av deg å ha synet. En av de sammenligningene kan kanskje hjelpe deg med å endre tankesettet ditt fra å se på tap som tap til en del av gamet.

Har prøvd å tenkt noe fornuftig om det å ta tap, men det er like irriterende hver gang å ta tap.

Men har vært smart nok til å slå av PC å komme meg ut for å klarne tankene å tenke over hva jeg hadde gjort feil.
Å det har blitt myyye tenking.

Det smarteste føler jeg om man gjør en så stor blemme at det forstyrrer en er å bare gå vekk. Det er for meg hvertfall helt umulig å dra seg inn igjen den dagen

Nøkkelen til å tjene mye penger i forex/aksjemarkedet som en trader tror jeg har ekstremt mye å gjøre med:

  1. Money management --> % risk på hver posisjon, maks 2 %.
    –> Bruk alltid stop loss (noe jeg tidligere har vært imot, men det er faktisk fullstendig essensielt for å slippe å bli emosjonell på sine posisjoner)
  2. Risk-reward --> personlig tar jeg ikke posisjoner der jeg ikke ser minst 1:5 RR (trader forex)
  3. Definer din edge --> lag en strategi som passer din personlighet/livsstil, prøv alt av TA og strategier til du finner din edge. Leste nettopp om Mavrick fra linken til Sokrates på en annen tråd, han bruker ordreboken, det er han sin edge.

Der har du det enkelt forklart.

Er fortsatt ny i markedet (1 år) så jeg jobber fortsatt med å definere min edge i FX og i aksjemarkedet.

1 Like

Har du link til tråden?

@WallStreet

1 Like

Han scalper store posisjoner på smal caps ut i fra støtte i ordreboken. Veldig god avkastning, men begrensningen er selvfølgelig at det ikke er scalable, at det kreves veldig mye energi å sitte der å følge med hele børsdagen + at nå er meglerstatistikken fjernet, så tickertapen har mistet mye av sin rolle.

Har drevet litt med dette selv, blant annet i NSG, treffer du kan du cashe in som fy, men du må som sagt sitte der klar med 100 % fokus, og kommer det f. eks. en “matching halt” og du sitter med en stor posisjon, kan du tape over 30 % på den halten, så da hjelper stop lossen lite.

1 Like

Klarte ikke å vente til mini skulle slå inn. Så handlet en som må ligge en stund til den turner over i blått.
Status for denne er uken er 4870kr. Ikke realisert tap.

1 Like

Ikke gjort noen trades denne uken

1 Like

4478 her

1 Like

Hadde dessverre en meget uheldig uke. Fikk en flott trade i Nitro Games, solgte og kjøpte siden 2CureX i dippen. Ble utstoppet samme dag rundt 7.20, og aksjen botne på 6.80 kr og spratt opp 30% dagen etter min stopp. I samme runde hade mitt tilbud på nordnet gått ut og jag fikk en kurtasje regning på ~350 kr. Alltid kos når kurtasje fjerner 4% av porteføljen din! :smiley:

Har klart å redde meg in litt med Hamlet som brøt opp igår. Ser meget pent ut for fortsatt opptur. Kommer nok eie aksjen frem til vi får PM om Fas II start. Har ett mål om å nå 10.000 kr før nyttår.

45

4 Likes

Ikke noen høydare uke for meg. 5159,- er ståa nå.

Tullet litt jeg og, back to basic nå!

Saldo: 5 605,23

5150

Satser på 50% opp neste uke. Bra posisjoner i BEAR VESTAS og BULL SOLV for neste uke nå føler jeg. Bare synd jeg ikke solgte før det dippet. Prøver å gjøre det før neste dip. :sunglasses:

1 Like

Ukesrapport:

34 trades
24 vinnere
10 tapere
Treffprosent: 70,5%
Største tap: 7,2%
Saldo: $1322 (10,900 NOK)

Har tradet mye IOTA denne uken, og fulgt strategi med å plukke raske 1-2% på brudd opp.

Gikk også på to solide smeller onsdag og torsdag denne uken, på henholdsvis 7,2% og 5% tap. Dette må lukes vekk da strategien min gir små gevinster per trade, og et tap på denne størrelsen er et voldsomt set back prosentmessig. Men begge tapene hadde hver sin nyttige lærdom. Deler situasjonene og lærdomen min her.

  1. Kom hjem fra trening onsdag da BTC hadde falt omkring 20%, og så at NEO var oversolgt på 1 times chart, mens BTC bouncet. Jeg la inn en ordre på NEO med en gang. Bouncen uteble, og det viste seg at TradingView var nede. Jeg jeg hadde agert på gammel informasjon, og NEO var for øyeblikket i fritt fall.

Lærdom: Å ha full oversikt før man går inn i en trade er en nødvendighet, og en av styrkene man har som trader.

  1. Gikk inn på IOTA 15 min oversolgt. Bouncen uteble, og jeg ble med nedover. Tok til slutt tapet før den bouncet 4% over min inngang.

Lærdom: Om bounce uteblir, lukk heller traden, og gjør ny inngang lenger nede, eksempel på 1 times oversolgt i dette tilfellet.

Jeg kommer til å fortsette å handle med gearing på typer trades som jeg begynner å bli trygg på, mens går ned til ingen gearing eller mindre posisjoner på andre typer trades, frem til de mestres bedre.

6 Likes

se å få litt mer fart i tradingen med en lavere kurtasje. lager en konto på nordea. kurtasje på en krone lokker fint det på en mini konto på 5k.

vist det ikke er mot de uskrevne regler i denne konkurransen da å bytte bank for å få lavere kurtasje og en liten fordel i forhold til hva nordnet kan tilby? :slight_smile:

Det er vel lov å være smart? :smiley::+1:

1 Like

Da melder jeg meg også på her.

Mål: Pushe meg selv til å lære litt om blockchain/tangle.
Overført litt Ethereum(ca 1,2 ETH=ca 5000,-) til Bitfinex som ble brukt til å kjøpe IOTA
Kjøpte IOTA for 50% igår og resten i dag.

Har nå ca 255 IOTA.

Føler jeg ikke har nok oversikt enda til å trade, så posten min blir ståendes pr nu. Kjører oppdatering mot ukesslutt.

Bilde tatt fra reddit (https://www.reddit.com/r/Iota/comments/7hij4a/who_can_stop_us_now/)

3 Likes

Gikk litt tidlig ut i NSG

image

Inn i Integrum

image

1 Like

Velkommen inn i mang dobbleren :grin::rocket:

1 Like