Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

At det dupper litt nå viser vel at det er mye Covid-19 priset inn i aksjen p.d.d. Så frem til det avklares er det vanskelig å se at onkologien skal prises “riktig”. AXL positive responderte på behandlingen, Bgbio er langt fra opphausset spør du meg ihvertfall.

4 Likes

Ja, seff. Det jeg lurte på var om 25% ORR var veldig bra her, da det ble nevnt at alt over 16% som var det man forventet før skulle være veldig bra.

Er det vi ser i dag grunnet at det pågår en emisjon? At man håper å få overtegnet?
Det kan tenkes at etter 3 juli når man ikke har fått de overtegnede aksjene man ønsker går ut å kjøper dem direkte :rocket:

2 Likes

Ryddet litt. Bruk småprat for diskusjon rundt kurs osv :+1:

4 Likes

Deler Trinity Delta sin analyse av caset fra i dag 29. juni her så den er lett å finne senere. :slight_smile:

6 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @vcp (1144 likes)
  1. @larsmkn (864 likes)
  1. @Mykle (477 likes)

Resten av topp 10:

  1. @ezPappi (374 likes)

  2. @Ekornet (346 likes)

  3. @Flottesen (341 likes)

  4. @Savepig (339 likes)

  5. @Magnus1 (315 likes)

  6. @Timm (294 likes)

  7. @Evilfreud (259 likes)

Gratulerer!

https://newsweb.oslobors.no/message/509101

14 Likes

penger på gaten

1 Like

Meteva kjøper nye 130,985 aksjer, og dette er som sikkert alle vet Trond Moen.

Hans pengeplasseringer virker lite tilfeldige. I tillegg til Meteva har han en stiftelse som i 2019 støttet bergensforskningen med 230 millioner, og benyttet seg da av 67 uavhengige eksperter :

3 Likes

Siden Covid-19 effekten ga BergenBio en 500M emisjon på 37.5kr/aksje tror jeg alle både nye og gamle bør være glade for at det skjedde. Oppmerksomhet rundt bemcentinib er også positivt for alle, om det er rundt Covid eller kreft. Funnene som gjøres i kreftstudiene og covidstudiet kan også gi data som støtter opp om hverandre, så alt i alt mer enn en bonus allerede i mine øyne. :slight_smile: Deilig med et selskap som har klare planer og pengene til å få dem utført.

6 Likes

Siste gang han kjøpte 4 dobblet kursen seg innen kort tid =)

3 Likes

Bergenbio og AML:

Jeg og andre har skrevet mye om våre forventninger til Bemcentinib og AML. Har sett nærmere på potensielle konkurrenter. Gilteritinib er en FTL3 og AXL inhibitor, altså ikke selektiv AXL hemmer, som har fått godkjenning av FDA og EMA for en sub-populasjon av AML pasienter med en mutasjon for FTL3 i en residiv-setting. Denne medisinen er i flere kliniske studier og jeg må derfor bare beklage at jeg tidligere i våres skrev at det kun er Bergenbio som har gående studie på AXL-hemming og AML!

Det fine for oss er at Bergenbio sin Fasttrack går på hele pasientpopulasjonen med AML, som ofte er eldre pasienter uten andre behandlingstilbud og dermed i kategorien “high unmet need”, som kan gi raskere FDA godkjenning.

Et annet positivt aspekt ved dette er at studiene på Gilteritinib viser god effekt og vi vil kunne forvente oss at “våre” resultater på ASH i år følger i samme løype! Gilteritinib har vært plaget av endel bivirkninger, såpass mange at de har det over hele forsiden på nettsiden. Dette kan være betinget i at den ikke er selektiv i dens AXL hemming. @larsmkn har skrevet såvidt om dette tidligere om jeg ikke husker helt feil? For detaljer om bivirkninger: https://xospata.com/possible-side-effects Vi kan trygt si at Bemcentinib har bedre safety-profile!

Så for å summere: Bemcentinib er selektiv og har bedre safety-profil, pga gode resultater så langt og effekt av Gilteritinib så vil jeg ihvertfall forvente svært gode resutlater på ASH iår, og gruppen pasienter den er ment for går under “High unmet need” kategorien og derav Fasttrack hos FDA. God stemning. Igjen beklager mitt tidligere utsagn om at det var kun Bemcentinib som ble prøvd ut på AML, i sub-populasjonen med FTL3 mutasjon så foreligger det altså et annet medikament.

Og husk at det er Bemcentinib som er prøvd ut på det aller fleste pre-kliniske og investigator drevne kliniske studiene verden over, som sitert inn tidligere her på fundamental-tråden, som sammen med ACCORD studien etter mitt syn viser at det er Bemcentinib som ligger helt fremst blant AXL-hemmere og denne våren har befestet sin posisjon som sådan.

17 Likes

BerGenBio ASA: Primary Insider notification

3 Likes

BerGenBio ASA: Last day of subscription period in the subsequent offering

BerGenBio ASA: Results of the subsequent offering

En tredjedel der altså. Ikke verst med tanke på hvor lavt den gikk denne uken.

2 Likes

Mohn tar resterende​:grinning::grinning:

Hadde han kunnet så hadde han trolig det.

Sikker på at han ikke kan?

Se opprinnelig melding om rep.emi: