Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio Småprat (BGBIO) 🧬

Ah, okei.

litt synsing må vel være lov… Teorier starter slik… :slight_smile:
drar har et poeng med andel av selskapet… Hvor stor andel av selskapet må man ha for å blokkere for evt. oppkjøp?

Finn et forskningselskap på bgbio sin størrelse som har kjørt en fase 3 alene.

Man benytter en CRO (contract research organisation) som kjører pivotale faser – enten det er pivotal fase 2 eller en fase 3… Nano benytter Icon i sin pivotale fase og Pcib benytter PPD i sin for eksempel. For ikke å snakke om at Pho har kjørt fase 3 på sitt produkt hexvix/cysview både for statiske skop og deretter for fleksible skop…
(For øvrig er det vel du som bør kunne dokumentere din påstand om at fase 3 ikke kjøres alene og ikke jeg som skal dementere den ved å lete gjennom farmaselskap med lignende størrelse – det er alltid den som fremsetter påstanden som har bevisbyrden)

5 Likes

Tror ikke det er noen grunn til å bekymre seg for penger, nå skal de kjøre en fase 2 og de kommer jo ikke til å gå videre til en stor fase3 med mindre resultatete fra fase2 er bra.

Dette er jo heller ingen kreftstudie, pasientene skal bare følges i noen uker. Kan jo umulig være like kostbart.

Dersom de går videre til fase 3 utløses milepæl til Rigel, 8M USD. Det er jo småpenger i denne sammenheng. Dersom fase3 er vellykket og de får godkjenning så utløses resten av milepælene. På det tidspunktet bør det være mulig å skaffe finansiering på annet vis enn det norske biotekinvestorer er vant til, f.eks tilsvarende som Algeta når de var i samme situasjonen, ved å utstede en obligasjon.

8 Likes

Her er all info om avtalen med Rigel, samt veldig mye interessant i vedlegget om Biotech generelt og litt historie :slight_smile: BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO)

3 Likes

Takk. Jeg lette etter denne sent igår.

Og da har man kanskje en mulig årsak til at Bergenbio selv har rollen “conduct” i studiet vi venter på:

3 Likes

Spændende opslag Taget fra Yngling ØH på finansforum:

"Dette er kanskje noe av det mest spennende jeg har lest på lenge hva gjelder BGBIO og AXL blokkering:
Studien er fra 2014. Axl Receptor Blockade Protects from Invasive Pulmonary Aspergillosis in Mice

Asbergillus Latus ser ut til å være en av årsakene til at en del pasienter dør med lungebetennelse. Jeg finnes ikke studier på Axl blokkering og Asbergillus latus, men jeg ser ikke bort fra at axl blokkering av en så nærliggende art fungerer på samme måte. Flere asbergillus varianter gir lungebetennelse.
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-news-scientists-discover-drug-resistant-hybrid-fungus-aspergillus-latus-involved-in-lung-infections-of-certain-covid-19-patients

Blokkering av Axl ser ut til å kunne forhindre lungebetennelse spesifikt, og virker dermed ikke bare på viruset."

Hvis dette er tilfældet, så vil verdens aldrende befolkning alle (næsten) på et eller andet tidspunkt møde Bemcentinib og det bliver da fantastisk for dem og os, når vi kommer dertil…

Måske, derfor Mohn fylder på

8 Likes

Ved å sitte i Bergenbio sitter du ikke bare eksponert mot onkologi og virus, men en hel rekke av indikasjoner hvor AXL ser ut til å ha en større og mindre funksjon. For meg er dette grunnen til å sitte da jeg vurderer Bergenbio som en frontrunner i forståelsen av AXL. Dette kan potensielt bli verdt veeeldig mye.
Watch this space!

4 Likes

Asbergillus latus er en sopp. Så Bemcentinib hjelper mot sopp som invaderer kroppen?

AXL Is a Potential Target for the Treatment of Intestinal Fibrosis
https://doi.org/10.1093/ibd/izaa169
Published: 17 July 2020

Background

Fibrosis is the final common pathway to intestinal failure in Crohn’s disease, but no medical therapies exist to treat intestinal fibrosis. […] We aimed to investigate the AXL pathway as a potential target for the treatment of intestinal fibrosis.

Results

Our findings suggest that the AXL pathway is induced in models of intestinal fibrosis. We demonstrate that inhibition of AXL signaling with the small molecule inhibitor BGB324 (Bemcentinib) abrogates both matrix-stiffness and transforming growth factor beta (TGF-β1)–induced fibrogenesis in human colonic myofibroblasts. AXL inhibition with BGB324 sensitizes myofibroblasts to apoptosis. Finally, AXL inhibition with BGB324 blocks TGF-β1-induced fibrogenic gene and protein expression in human intestinal organoids.

Conclusions

The AXL pathway is active in multiple models of intestinal fibrosis. In vitro experiments suggest that inhibiting AXL signaling could represent a novel approach to antifibrotic therapy for intestinal fibrosis such as in Crohn’s disease.

11 Likes

Alle disse mulige effektene av å blokkere tilgangen for sykdomsfremkallere via AXL forteller kanskje sitt om hvorfor BGBIO er så fokusert på AXL, slik deres vitenskapelige talsperson framhevet under investor-konferansen. Jeg kan ikke helt forestille meg at BGBIO feiler med alle de potensielle bruksområdene Bemcentinib kan ha. Men om de har suksess også med mer enn kreft, kan BGBIO virkelig ha skutt gullfuglen da de overtok Bemcentinib.

3 Likes

Mulig Trond Mohn har innsett dette for en god stund siden og at det er derfor han er såpass hissig på grøten som han er. Den mannen har tidligere vist at han har nese for penger.

2 Likes

Ingen melding om innsidehandel i dag, så da er oppgangen desto hvassere også…

1 Like

Jada. Han virker jo meget sikker på at Bemcentinib og resten av pipelinen til Bergenbio ikke blir verdiløst. Der tror jeg vil alle er enig.
Spørsmålet er vel heller hvor mye det kan bli verdt etterhvert som AXLs funksjon blir kartlagt og forstått i de forskjellige indikasjonene. AXL er nybrotsarbeid i den menneskelige biologien, og slik jeg vurderer det kan det bli stort. Veldig stort!
Og som vi alle har skjønt, så er ikke AXL en «one trick pony»

1 Like

Jeg tror vi kommer til å få en melding ila. dagen om ny handel fra TM!

1 Like

Hvordan kan du tro noe sånt?

Ingen melding om Mohn kjøp i dag og litt kursnedgang, men flere meglerhus spår fremdeles videre oppgang. DnB har som kjent kursmål 68 NOK, og her en notisl om et par til som spår kursen omtrent like høyt : JonesTrading 60 NOK, og H.C. Wainwright 66 NOK

2 Likes

TP ble satt av Wainwright før ACCORD ble stengt.

Men Soumit Roy, VP, Healthcare Analyst, Biotechnology Sector i Jones Trading satte sin TP “[i]n a report issued on July 29”, dvs ETTER meldingen om at ACCORD var avsluttet pga manglende pasientgrunnlag.

https://www.cnbc.com/2020/08/07/coronavirus-vaccine-dr-fauci-says-chances-of-it-being-highly-effective-is-not-great.html