Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

http://radforsk.no/radforsk-bevilger-45-millioner-kroner-til-kreftforskning/

2 Likes

Imponert over rekrutteringen Targovax har hatt innenfor mesothelioma-studiet sitt!

7 sentere har klart å rekruttere 24 pasienter på ca 12 måneder i en relativt liten indikasjon, som gir en rekruttering på ca 0,28 pasienter per måned per senter, som er ca det dobbelte av normalen på 0,15.

Gøy å se norsk biotek overaske på oppsiden for en gangs skyld!:wink:

Hva tenker du @anon21766851? Du liker jo å spå rekrutteringshastighet, dette var vel ok?

Kan vi få se Nano imponere på samme måte med sitt Paradigme eller Archer-1?

7 Likes

Ny episode (nr. 81) av Radium podcast ute nå: https://soundcloud.com/user-972208711

God shizzle dette, om mine barn makter det samme kan vi alle si oss nyd.

1 Like

Ihvertfall oppløftende å se at det man kan lage bullscenarier med rot i virkeligheten! :man_dancing:

1 Like
2 Likes

Og indeksen tryner igjen ja.

BionTech gjør avtale med MabVax som er en amerikansk mygg som sysler med en del av det samme som NANO.

Det har visst kommet en ny TV-serie om norske biotek-aksjer:

https://www.dplay.no/programmer/ras

3 Likes

Ståa i prising av norsk biotech visualisert:

1 Like

Synd ikke du har en graf på Vaccibody, da hadde det vært ett lyspunkt blant alle disse nitriste aksjene vi har på børsen.

Kursen på Vaccibody har til info vært mellom 44 og 45 kroner de siste ukene, så det blir en market cap på rundt 2,4 mrd.

Ja det kan du si, på prising grafen min har jeg lurt på å ta inn de unoterte, men jeg har ikke nok datapunkter der til at det blir enkelt å gjøre det relevant.

1 Like

Send vaca på børs og du skal få korrekt prising kjapt.

6 Likes

Er det misunnelse eller hva er grunnen til denne baissingen av Vaccibody som flere driver med.

Som om aktører i gråmarkedet ikke vet hva de kjøper.

For all del. Er jo ikke lett å shorte noe som ikke er børsnotert for å hedge posisjon. Der har du mitt argument. Hva er ditt?

Hva er korrekt priset? En aksje som omsettes mellom ekte kjøpere og selgere på et nøytralt marked, eller illikvide små norske aksjer som manipuleres i senk på korrupte lille oslo børs?

Alle biotech som klarer å skaffe seg finansiering uten å noteres på den mikke mus drittbørsen vi er belastet med bør bare holde seg borte så lenge de kan

9 Likes

Ikke uenig, men så lenge en aksje ikke er utsatt for all skitne triks så er ikke prisen korrekt.

Misforstå meg rett, men tror dere vet hva jeg mener.

Jo men du postulerer at den prisingen et selskap oppnår på Oslo Børs er den korrekte markedsprisen.

Men selskapet har jo tross alt solgt 5,750,000 aksjer til 40 kroner nå i februar, og meg bekjent har det ikke blitt rapportert at noen fra vaccibody reiste hjem til de investorene og truet dem med pistol eller tvang dem på andre måter til å kjøpe de aksjene.

Så det er nøyaktig like korrekt prising det som noe, så lenge aksjen er likvid.

Først hvis det ikke har vært handlet i aksjen over lenger tid kan du påstå at prisen muligens er feil.

1 Like

Det er jo ingen aksjer som prises korrekt. Det er jo her vi kan tjene penger.

Når det er sagt, så lenge en aksje ikke kan utsettes for alle skitne triks som finnes på børs så blir det vanskelig å ta aksjen seriøst.

Jeg kan mene at var er overprise og nano er underpriset. Markedet viser om jeg har rett eller feil

7 Likes