Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Fullt klar over det :slight_smile: Det er bare en minipos. Jeg tørr ikke å ha en stor posisjon over slike data uansett, ser det mest som en lottokupong.

You have much to learn my young Jedi

3 Likes
3 Likes

“The future of cancer immunotherapy: microenvironment-targeting combinations”

https://www.nature.com/articles/s41422-020-0337-2

1 Like
1 Like

Et selskap jeg har vært investert i over noen år - CombiGene, ser ut til å ha fått vind i seilene for tiden. CombiGene utvikler genterapi behandling for blant annet Epilepsi, samt også helt i start stadiet på en sykdom som heter lipodystrofi. Genterapien for epilepsi som er kommet lengts på har de hentet inn finansiering for nylig, og i følge analyser så mener de pengene skal få de frem til klinisk fase som regnes med å kunne komme til i løpet av 2 år.

Mcap etter gårsdagens børs var på 125 msek. Nedenfor er et skjermbilde om hva de mener er realistisk markedspotensialet i forhold til pris og pasienter. De har forklart også at det er betydelig oppside muligheter på senere tidspunk da om terapien fungerer svært bra og sikkert klinisk så er det ikke noe i veien med å gå videre også å behandle pasienter som ikke er legemiddel resistent. Globalt er det 50 millioner personer som har epilepsi.

Hadde vært veldig moro om flere hadde hatt lyst til å kikke på selskapet og gjerne komme med kritiske synspunkter her. Jeg tenker selv personlig at det her er veldig stor oppside for de som er tålmodige og villig til å vente til de havner i klinikken.

6 Likes

Blir det selskap av dette tru?

4 Likes

Spennende oppsett på indexen. Spesielt når man ser mot USA.

4 Likes

Er dagens (les pandemi) mRNA vaksiner forebyggende eller behandlende , eller begge deler?

Benedicte Bakke, forvalteren av DNB sitt nye biotekfond i studio.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-133

Jeg hadde ikke fått med meg at PHO var det eneste selskapet på OSE som de har, og som det forløpig er aktuelt å investere i pga. risikoprofil. Da bidrar ikke akkurat dette fondet til å skape ny medisin i Norge :roll_eyes:

1 Like

Vi er vel en liten klikk her som har prøvd å hinte om at det ikke er særlig sannsynlig at dette fondet ville bli noen stor aktør i norske aksjer, ihvertfall ikke i nær fremtid.

Lik og retweet:

@pdx, jeg ser twitter previewen bugger?

2 Likes

Fat chance at jeg noensinne skal putte fem øre i noe så evneveikt som dette DNB-fondet.

Drives vel i tillegg av forvaltere med minimal innsikt i bransjen, og med retningslinjer som pålegger dem å selge vinnerne sine så fort de har 5-10% gevinst. :roll_eyes:

4 Likes

Jeg ble veldig skuffet over at de ikke dekket de norske selskapene. Jeg burde sikkert gjort bedre research. Solgte alt i dag med tap, får spre de utover selv.

3 Likes

Om noe, så mener jeg fondet skyter seg selv litt i foten pr-messig når de ike inntar en mer fremoverlent rolle i å posisjonere seg i norske selskaper.

Men ut i fra et portefølje ståsted er det temmelig logisk.

Jeg har prøvd å lage en oppstilling som viser hvor mye biotech har overperformet både i USA og Norge, men nå har en pullback.

OSE320. IBB, OBX og US500 på et ark:

4 Likes

Skjønner du er skuffet. Jeg er også skuffet men har ikke andeler i fondet og kommer selvsagt ikke til å investere der. Vi som er dypt inne i norsk biotek kan like gjerne starte våre egne private fond istedet for å betale forvaltningshonorar til disse.

Fondet kan sikkert passe for de som bare er passe interessert i biotek og vil ha en eksponering, men ikke for oss hardcore biotekkere med fokus på de norske selskapene.

14 Likes

Satses enormt

Øøøh… håper han er feilsitert!

En kan ikke bruke tiden på å finne ut hva som fungerer eller ikke. Du må bare gjøre det, sier toppsjef hos AstraZeneca

2 Likes

image

2 Likes

De skalerer opp til å lage 2 milliarder doser av en vaksine de enda ikke vet fungerer så det er nok det han snakker om.

1 Like

dette MÅ være tidenes BS innen medisin?? :sweat_smile: