Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Just thinking, this whole sector biosmackdown started with Per and Ronny and their 360m emisjon. Can we blame them for this whole disaster? :rofl:

Jepp!

1 Like

Sjekk XBI og IBB i dag. It’s craaazy out there!!

XBI og IBB har begrenset påvirkning på norsk biotek.
Enkelte robotetrr og tradere vil nok forsøke kjøre bio-aksjene i morgen, så får vi se om vi NANO-aksjonærer bøyer oss over og lar oss påvirke.

Vel, er det ikke stort sett roboter som kjører kursene nå da? Det står 400 akjser til salgs på 45.60, 45.62, 45.64, 45.66, og så kjøper noen 2 aksjer, og så er neste aksje plutselig til salgs på 46.10 kr. Latterlig å følge med på.

Edit: Detta var altså NANO idag. :slight_smile:

2 Likes

Hm, tvangstrøye til alle Nano-aksjonærer som vil selge?:joy:
Eh, kamillete skal være beroligende. Eller så kan man jo logge seg av og ta en tur ut i høstværet.

2 Likes

Joda, men vi som er laget av kjøtt og blod velger jo selv om vi ønsker å “bite på”.
Hvis robotene drar NANO stort lenger ned kan vi faktisk risikere et fiendtelig bud på NANO til en latterlig lav sum. Det er SÅ mange små aksjonærer i denne NANO-butikken at en stor aktør meget enkelt kan nappe til seg 3,-40% av selskapet. Tenk så vakkert utgangspunkt for f.eks. BAYER…starte diskusjonene med 35% eierandel.

1 Like

Amerikanske aksjer med faang i spissen er overvurdert så et slikt fall er forventet. Europeiske aksjer er ikke så høyt priset.

Ser Dax bare er ned 0.6 siden Oslo closet. Blir nok rødt i starten men nå begynner mye på børsen å bli rimelig igjen med unntak av sjømat.

Save, er det en støttelinje du tegnet her på såvidt over 800? I tilfelle er den spot on i nu! Men du forventer 650 som neste støtte?
Vedlegger innlegget ditt for 9 dager siden.

Og derfor kjøpte jeg MRK i april :slight_smile:

6 Likes

Den på 800 er en smule spekulativ, det skal sies

Du fikk meg til å lese litt mer om bakgrunnen til Keytruda!

Ble oppfunnet av forskere ved Organon. Organon ble slukt av Schering-Plough. Schering-Plough ble slukt av Merck.

The development program for pembrolizumab was seen as high priority at Organon, but low at Schering and later Merck. In early 2010 Merck terminated development and began preparing to out-license it.[20] Later in 2010 scientists from Bristol Myers Squibb published a paper in the New England Journal of Medicine showing that their checkpoint inhibitor, ipilimumab (Yervoy) had shown strong promise in treating metastatic melanoma and that a second Bristol-Myers Squibb checkpoint inhibitor, nivolumab, (Opdivo) was also promising.[20] Merck at that time had little commitment or expertise in either oncology or immunotherapy, but understood the opportunity and reacted strongly, reactivating the program and filing its IND by the end of 2010.

Dette var ny info for meg. Her sitter man altså på tidenes gullgruve og så velger gutta i dress å TERMINERE utviklingen :joy:

1 Like

Ja, det er mange små tilfeldigheter som påvirker hvilke medikamenter som kommer til kliniske faser og videre. Hvis man tenker på hvor mange medikamenter som har vist lovende resultater i mus, uten å vise det samme i menneske, så følger det også at det motsatte er tilfelle. Altså mange medikamenter som kunne vært en suksess og fungert veldig fint i mennesker kan ha blitt terminert på utviklingsstadiet på grunn av dårlig respons i pre-kliniske modeller. La den tanken holde dere våken om nettene :stuck_out_tongue:

2 Likes

Derfor legger jeg ikke altfor mye verdi i museforsøkene med Betalutin/Rituximab (nå Archer-1) som viste godt over en 4-dobling i overlevelse på mus.
Dog så fungerer Betalutin såpass godt alene, og med lite bivirkninger, så jeg har jo en god tro på at det kan bli god butikk, men har ikke investert på det grunnlaget.
Ble litt selskapsspesifikt nå, men likevel relevant mtp det du sier over her :slight_smile:

En depressiv måte å se dette på er at de aller fleste medisiner har middelmådig effekt. Ofte kan det være vanskelig å skille effekten fra en middelmådig medisin fra en annen.

Litt imponert over hva han får til. Har ingen problemer med å skjønne at det er på tide at de gjør noe. Men kan det tenkes at vi nå vil se en økning i pris på medisier over hele verden som en følge av denne endringen som kommer?

2 Likes

Spørs om det blir noe fest på børsen i morgen gitt

Visste ikke at dette var et biotekselskap

Snakker om børs generelt og da blir vel biotek også straffet. Vi får se. Mulig det starter OK i morgen altså. Men jeg tror definitivt den største faren nå om dagen er hvis veksten avtar i USA.