Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Det finnes sikkert en generell børstråd der slik kan postes

https://money.cnn.com/data/premarket/

Indeksene er opp selv om enkelte selskap er ned, så noen generell nedgang har ikke skjedd. Det kan selvsagt endres til i morgen tidlig.

Verdens mest verdifulle selskap stuper i etterhandelen grunnet skuffende guiding.

Nå er det vel strengt talt Apple som er verdens mest verdifulle selskap

Vi sporer helt av her så ta det gjerne i en annen tråd. Feks Makrom indeks, valuttaeller småprat :slight_smile:

Men at FANG bør korrigere hersker det vel ingen tvil om. Er jo bare å se på tallene til Amazon. Er vel prissatt til en helt vill fremtid.

Skal norsk biotek ned i morgen fordi Amazon faller med 7% ??

Hvorfor skal Amazon påvirke norsk biotek og ikke Twitter og Tesla? De stiger prosentvis mer enn Amazon synker i dag.

" I tillegg tjente Tesla penger for første gang siden 2016 - noe som sender kursen opp 11 prosent.

Samtidig stiger Twitter rundt 10 prosent på gode tall torsdag"

Og Microsoft er ikke noe lite selskap det heller:

“Microsoft slo analytikernes forventninger, og aksjen svarer med oppgang på 2,5 prosent i morgentimene.”

1 Like

Nettopp og da ligger det en større korreksjon rundt hjørnet for da skal kursene ned på et annet nivå. Hvis dette skremmer markedet så vil også markedet gå ned nå i påvente av flere kvartalsresultater.

Vi har visst en ny lov her, når Amazon faller, da faller også norsk biotek :thinking:

Tett løp

Du forutsetter at markedet blir skremt, og jeg har allerede vist at markedet går opp i linken jeg ga deg.

Dette er grunnen til at man følger indekser, det sier noe om markedet generelt. Og indeksene er positive i etterhandelen. Og de inkluderer nedgangen til disse selskapene.

2 Likes

Hvis guiding om videre vekst skuffer i de store selskapene så kommer det en korreksjon og da blir det mange sånne dager som vi akkurat har hatt. Tøffe tak også for biotek.

Nasdaq biotec index endte opp 1.75% i kveld.

1 Like

Pre market nå har ingen betydning. Rundt lunsjtider i morgen begynner det å tegne seg et riktig bilde. Jeg sier bare at hvis flere av de store skuffer så tror jeg det bidrar mye mer til en korreksjon enn geopolitisk uro og handelskrig. Når det gjelder det siste så kommer det til å løse seg fordi det ikke er noe alternativ.

La oss holde fokus på Biotek, ta det andre i en annen tråd :slight_smile:

3 Likes

:dizzy_face:

Det er vel å tøye sannheten vel mye å kalle hasjprodusenter biotek? :rofl:
Øøøøhh, faar out duuude, hasj er mindre skadelig enn oksygen, fører ikke til sterkere stoffer etc, peace out :v:

1 Like

What a time to be alive

4 Likes

No pain, no gain!

2 Likes

Dessverre er det altfor ofte jeg leser slike historier, enten det gjelder rikskjente fjes, eller fra folk i omgangskrets. Jeg håper for alt i verden at vi til slutt får bukt med kreften. Noen ganger får aksjer og penger bare være, til syvende og sist er det bare livet som faktisk gjelder.

5 Likes