Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Det smitter over fordi tech-selskapene er så store, derfor dras indekser ned slik at de som bare ser på dow også vil føle at det er bear- market.

1 Like

Går unna der ja. 3% ned etter bare én time.

Selvsagt drar deg med seg alt annet. Ikke bare amerikanske. Fortsetter det ut over kvelden så vil enn nok merke det rundt om i verden i neste uke.

Grønne Us-indekser= risk on
Røde Us-indekser= risk off

2 Likes

Kom meg ut på en bra kurs her synes det blir for voltatilt så vil se an litt nå

1 Like

Steike ja, så fortsetter vi i dag ja…
Glad jeg gikk 90% cash i dag og i går.
Noen som vet om ETN’s hos IG kan handles 24/7, mot futures?
Håpløst å kjøpe bear på OBX.
Blir jo 100% gambling og umulig å komme seg ut, annet enn i børsens åpningstid.

Tyty

Xact obx bear går helt fint å komme ut med greie summer.

2 Likes

Det akselerer bra nå altså :slightly_smiling_face: føler starten går fortere enn krakket i vinter?

1 Like

Rakk du å handle før stenging?

Fikk kjøpt litt bear i dag :heart_eyes:

Jeg sjekka, det er litt brattere, men det trenger ikke bety at det går like langt…

Jeg er primært short US tech 100. Tenkte det ble for heftig, men så kom jeg på ordtaket med at man tar trappa opp og heisen ned. Tenkte det var en grei RR.

1 Like

Det ser værre ut spør du meg ja. Hvor bunnen ender gjenstår å se. Blir en lang helg å vente på børsåpning på mandag :star_struck::joy: Men hodet har nok godt avkobling også :grin::grin:

Krypto er også ned i knestående, så mye som er likt ja.

1 Like

En stund til Krypto blir ordentlig store of value, de er de som løper fortest når det er crack-tendenser. Mulig det er bedre å shorte krypto-indeksen enn å kjøpe OBX-bear.

Heheh. Problemet er vel heller at folk kjøper etter at det har steget flere hundre prosent.

Ta f.eks Cardano som jeg liker. De siste dagene er ikke så morsomme, men det er jo lite når man tenker at den kostet 0,03 usd i starten av året og nå rubdt 0,1 Usd. Så det er vel ikke noe som har gitt bedre avkastning en krypto i år til tross for nedsalget de siste dagene.

Hello Kile, my old friend :joy:

Weekly bearish engulfing på S&P og brudd på Kilen! God start på helgen. God helg :bear:

3 Likes

Dow Jones ned 1,4%. Det er vel ikke så dramatisk ? Korreksjon ? Edit : Ser den forverrer seg litt nå

1 Like

Bra tempo borte i statene nå ja :slight_smile: S&p burde klare 3,8% ned før stenging :slight_smile:

Tenker mere på at man kun kan handle disse når Oslo børs er åpen?
Ønsker ikke å kjøpe slike papirer uten å ha mulighet til å komme seg ut hele døgnet.

Xact kan vel kun handles når Nordiske børser er åpen - enten på Oslo børs eller en av de andre? Kan man handle 24/7 på IG?

Mye handles mer eller mindre døgnet rundt i uka, ikke i helgene, da er det kun krypto som går. Dersom volatiliteten er veldig høy stenger de produktet. Det har jeg tapt en del på og er irriterende kotra aksjer. Satt i lumber en periode, og den stengte de en hel dag da det var for mye bevegelse. Da turte jeg ikke mer. Men synes shorte produktene deres overgår xact bear etc. Men man må regne litt for du investerer ikke som hos nordnet, alt går i pips. Regner du feil tømmer du fort kontoen for å si det sånn. En grunn til at 80% av de om bruker IG taper penger… Jeg bruker forresten stort sett bare CFDer, de andre produktene kjenner jeg ikke så godt.

1 Like

Nå som jeg har lagt over til bear går det vel opp neste uke :joy: God helg :bear: :beer:

2 Likes

Ser ut som olja også knekker nedover nå.

1 Like