Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Kjenner ikke til noe du kan handle 24/7. Men mini-futures hos Nordnet handles på First North-markedet, som har åpen til åtte på kvelden. Jeg foretrekker mini-futures i stedet for xBear-produkter fordi de ikke rebalanseres og dermed er lettere å forholde seg til. De har som regel gearing, dog.

2 Likes

Passer ikke mer av teksten også da. :thinking:
Hello kile, my old friend
I’ve come to talk with you again
Because a vision softly creeping
Left its seeds while I was sleeping
And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence

4 Likes

Bunn av den kilen høres ut som et knirkete gammalt golv. De holder en stund, men ryker til slutt:)

Estimat fra igår.

Foreløpig utvikling.

Hadde en dyp penetrasjon av støttelinjen fra tidligere ATH. Med en umiddelbar retur tilbake på oppsiden. Skal mest sannsynlig testes igjen.

4 Likes

Vill reversal i statene nå… kun mulig pga massiv statlig manipulasjon selvsagt.

2 Likes

Gikk fra overkjøpt --> korreksjon --> oversolgt, og meget overbevisende reversal inn igjen i trendkanal på kort sikt.

:man_shrugging:

Mulig bjørnene må vente litt til.

Personlig er jeg spent på om P&F counten jeg tok på minutt chartet i går vil gå hele veien…

2 Likes

Ja det var heftig for å si det mildt ja!!

Ser ut som selgerne kom tilbake nå, så de siste 20 min blir spennende.

Edit: da blir det nok ikke wall street som preger starten på neste uke på oslo-børs. Men oljeprisen er ned 3,5%, så er nok heller den som viser vei.

1 Like

Kanskje vi en ny runde med sektorrotasjon på OB :thinking:

1 Like

Buffett har vel nærmest vært forelsket i Wells Fargo. Hvilket scenario er det han ser for seg? :thinking:

4 Likes

Buy the dip blir en bulltrap?

3 Likes

Er det sånn å forstå at du tror det kommer en nedtur i markedene?

Hvis du leser litt lenger opp så er jeg fremdeles usikker på om denne korreksjonen er starten på The big drop eller om det bare er en pause i opptrenden. Jeg er uansett veldig fornøyd med å være short OBX som går sidelengs og ned fremfor US som er så volatil. US markedet begynner å ligne Krypto :sweat_smile:

Kanskje denne katalysatoren kan få gang på The Big Short :fire:

2 Likes

"De mener det fortsatt er en del aktører som ikke har «rukket» å komme inn i markedet etter coronafallet i mars.

«Med penger på sidelinjen tror vi mange vil betrakte en korreksjon i aksjemarkedet som en god kjøpsmulighet. Det begrenser nedsiden», påpeker Bruce og Bernhardsen."

Hehe. Dette er altså argumentet for at børsene skal fortsette oppover :sweat_smile:
Vet ikke hvem de referer til. Proffene selger som galne for tiden og småsparerne er vel fullastet.

4 Likes

Jeg har ikke kommet helt inn, mest pga det ikke fremstår som fornuftig etter et så sykt rally i tech - og jeg tror det kommer et ras etterhvert, det være seg før eller etter 3 november, og da tror jeg makro også blir lidende med tech.

1 Like

Litt av et “våpen” de har der ja. Det vil vel sende dollaren kraftig ned og renta kraftig opp og vipps ressesjon.

Usa er i en resesjon…

2 Likes

Hehe, ja det stemmer. Gikk vel “offisielt” inn i resesjon i juni?
Men fort å glemme med eufori på børsene og ath annehver dag. Lyser ikke akkurat resesjon der riktig enda.

1 Like

Hvorfor tror du det vil sende dollaren ned?

Er enorme mengder cash på sidelinjen

1 Like